Skotten_31 Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 (redigerad) Jag undrar om en annan dator i hemmet har utorrent på o laddar ner saker, kommer den andra datorn i hemmet ha sakta internet oxå? Min ping på cs går upp till 400. Känns att det är de som skapar problemet. Sidor laddar trögare oxå Redigerad 27 augusti, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Jag undrar om en annan dator i hemmet har utorrent på o laddar ner saker, kommer den andra datorn i hemmet ha sakta internet oxå? Min ping på cs går upp till 400. Känns att det är de som skapar problemet. Sidor laddar trögare oxå Ja den gör så att internet går trögare eftersom den använder upp din bandbredd. Allting beror också på vilken lina du har och hur fort du laddar ner och upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 27 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Ja den gör så att internet går trögare eftersom den använder upp din bandbredd. Allting beror också på vilken lina du har och hur fort du laddar ner och upp. Ok tack, problemet är att jag inte kan stänga av utorrent då min syster skulle bli skit arg. Får väll tänka ut ett annat sätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Ok tack, problemet är att jag inte kan stänga av utorrent då min syster skulle bli skit arg. Får väll tänka ut ett annat sätt sätt ner hastigheten till 10mbit/s funkar för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Ok tack, problemet är att jag inte kan stänga av utorrent då min syster skulle bli skit arg. Får väll tänka ut ett annat sätt men lol, så ägd!! hater personer som inte stå upp för sig utan viker sig hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 sätt ner hastigheten till 10mbit/s funkar för mig Du vet väl inte vilken hastighet han har? men lol, så ägd!! hater personer som inte stå upp för sig utan viker sig hela tiden. Kobbe då! Trodde du var en gosig kille. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 Du vet väl inte vilken hastighet han har? Det jag menar ar att han ska begrensa hastigheten så han slipper ha skitsegt internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 (redigerad) Du vet väl inte vilken hastighet han har? Kobbe då! Trodde du var en gosig kille. Men jag blir så arg på dessa personer, har en kompis som är exakt likadan. Det är ju bara att stå upp för sin sak. OT: Vad för lina har ni då? Ni kan ju komma överens när ni får ladda hem eller så ger du tillbax med samma medicin och laddar hem när hon surfar! nik: Det är inte snällt att sätta så låg hastighet. Redigerad 27 augusti, 2008 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 men lol, så ägd!! hater personer som inte stå upp för sig utan viker sig hela tiden. Jag hatar personer som inte gör som man säger till dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Satsa en 100 lapp/månad mera på bandbredden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Satsa en 100 lapp/månad mera på bandbredden. Vad skulle det hjälpa? Man laddar ju alltid hem i max, i alla fall jag som har 8Mbit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Vad skulle det hjälpa? Man laddar ju alltid hem i max, i alla fall jag som har 8Mbit Nej det gör man inte alls... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Nej det gör man inte alls... självklart använder man ju privata trackers! Brukar gå rätt fort annars också. Man laddar ju alltid upp i max om man inte begränsar, dett slöar ju också ner linan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 (redigerad) Vad skulle det hjälpa? Man laddar ju alltid hem i max, i alla fall jag som har 8Mbit Ja? Vad skulle det hjälpa? Köper han en bättre anslutning, för 100;- mer borde han få typ 2x snabbare om inte mer, så går han bara och begränsar anslutningarna i systerns dator. 50/50 edit: antog lite att han äger en slö anslutning, så bra skulle det vara om han berättade vad han har. Redigerad 28 augusti, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2008 Ja? Vad skulle det hjälpa? Köper han en bättre anslutning, för 100;- mer borde han få typ 2x snabbare om inte mer, så går han bara och begränsar anslutningarna i systerns dator. 50/50 edit: antog lite att han äger en slö anslutning, så bra skulle det vara om han berättade vad han har. Då kan han ju redan nu begränsa systerns anslutning till hälften. Är 99% säker på att han INTE vill betala mer på bredband. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 29 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2008 Då kan han ju redan nu begränsa systerns anslutning till hälften. Är 99% säker på att han INTE vill betala mer på bredband. Om de har 512kb-2 mbit så är jag 99.9% säker på att systern inte vill tanka/ladda upp med en hälften sämre hastighet. Därför om de dubblar anslutningen och delar den så får båda gammla anslutningen för sig själv. Och nu räcker det med motargument din lilla pessimist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts