Jacker Skrivet 26 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2008 På min iPod så är numreringen av låtarna på vissa skivor fuckad. T.ex. så kan spår 4 ligga först på skivan, följt av spår 11, och sedan är resten av spåren i rätt ordning, o.s.v. När jag kollar i iTunes ligger spåren helt rätt, och jag har t.o.m. försökt att numrera om spåren och även ta bort skivan för att sedan importera den igen, så jag kan inte hitta något fel att åtgärda där. Det är alltså på själva iPoden felet ligger i och jag kan inte lista ut varför. Jag misstänker lite att det har att göra med spellistor så som "mest spelade" och även sånna jag gjort själv, men att ta bort/rensa dessa har inte hjälpt. i can haz halp, plz? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 27 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2008 (redigerad) På min iPod så är numreringen av låtarna på vissa skivor fuckad. T.ex. så kan spår 4 ligga först på skivan, följt av spår 11, och sedan är resten av spåren i rätt ordning, o.s.v. När jag kollar i iTunes ligger spåren helt rätt, och jag har t.o.m. försökt att numrera om spåren och även ta bort skivan för att sedan importera den igen, så jag kan inte hitta något fel att åtgärda där. Det är alltså på själva iPoden felet ligger i och jag kan inte lista ut varför. Jag misstänker lite att det har att göra med spellistor så som "mest spelade" och även sånna jag gjort själv, men att ta bort/rensa dessa har inte hjälpt. i can haz halp, plz? Nu vet jag inte direkt sakert men om du ger latarna siffror i borjan av lattiteln sa borde dem hamna ratt. Vill inte vara mr fuck your thread up men jag tror att det finns en iPod trad. Redigerad 27 augusti, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Nu vet jag inte direkt sakert men om du ger latarna siffror i borjan av lattiteln sa borde dem hamna ratt. Vill inte vara mr fuck your thread up men jag tror att det finns en iPod trad. Men meningen med Dator & Teknikforumet är ju att man ska göra en ny tråd när man vill ha hjälp, så forumet växer och inte blir intryckt på några topicar. Är det så på alla album eller är det bara på ett speciellt? Testa högerklicka på filen och gå in på information, så står det ju artist, album, låtnamn, låtnr osv.. Annars vet jag inte riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 Jag har samma problem. Skumt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 (redigerad) En vanlig, dålig, grej är att mp3-spelare mm sorterar efter filnamn istället för numrering. Döp dina filer till "01 - Första låten", "02 - Andra låten" och så vidare så kanske det hjälper. Redigerad 28 augusti, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2008 En vanlig, dålig, grej är att mp3-spelare mm sorterar efter filnamn istället för numrering. Döp dina filer till "01 - Första låten", "02 - Andra låten" och så vidare så kanske det hjälper. Jag vet, men det har inte varit ett problem tidigare. Plus att det går att numrera spåren i iTunes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Hur gör man för att albumen i iPod'en visar själva bilden på skivan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Hur gör man för att albumen i iPod'en visar själva bilden på skivan. Menar du hur man får iPoden att visa album covern på låten/låtarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Menar du hur man får iPoden att visa album covern på låten/låtarna? Precis! formulerade mig lite knasigt kanske Vet du ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 (redigerad) Precis! formulerade mig lite knasigt kanske Vet du ? Självklart. Högerklicka på låt i din playlist i iTunes, Välj "Visa info" och sedan "Bildmaterial". Redigerad 14 september, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Självklart. Högerklicka på låt i din playlist i iTunes, Välj "Visa info" och sedan "Bildmaterial". Muchas gracias. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts