Jump to content

Flygrädsla

Vice.
 Share

Flygresan!  

63 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har akt till spanien minst en gang varje ar sen jag foddes tills jag blev 15, nu ar jag i spanien och hade flygit pa 5 ar, nar jag satta mig pa planet sa blev det lite pirrigt i magen, men det blev ett tvart slut pa det nar jag hor att det sitter en barnfamilj 2 rader framfor mig som grater och skriker och skrattar sa pirrigheten blev till ilska. sa jag vantade till starten var over, tog fram min Ipod, slangde pa den mest ghetto hiphop musiken jag kunde och maxade volymen sa folk i narheten blev lika storda av mig som jag blev av barnen.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote:Jag!? Inte då, jag är lugn som en filbunke!

Vote: brukar inte göra något åt en flygrädsla som inte finns.

För det första så flyger jag aldrig långa sträckor(har inte blivit så). Det längsta nu på ett tag är 2h till stockholm. Då är det ju ganska lungt med sysslesättning. En tidning och en medpassasgerare fungerar bra genom hela resan.

Det är starten som är roligast!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte direkt säga att jag är flygrädd men jag är alltid lite orolig under starten men det brukar kännas okej när vi väl kommit upp i luften. Brukar dock bli nojig när jag hör konstiga ljud från planet, jag tänker "vad var det där?" och "ska det verkligen låta så där?". :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan vara pyttelite flygrädd. Trots att jag flyger flera gånger om året har varenda flygning gått perfekt, men det är någonting som stör mig ändå. Innan och under start/landning brukar jag alltid sitta och tänka för mig själv att planet mår bra och att piloterna vet vad de gör.

Min läskigaste flygupplevelse någonsin var i April i år när vi flyg hem från USA. Då hamnade vi i ett turbulenshav, och planet simmade runt i det i någon timma. Det blev ganska obehagligt efter ett tag, men det var aldrig någon fara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag inte minns helt fel så är det statistiskt sett större risk att krascha med bilen på väg till flygplatsen än vad det är att någonting ska hända med flygplanet.

Det är ganska mycket större risk i bilen också, om jag minns rätt.

I alla fall så var det lite väl kluriga pollalternativ så jag nullade. Hur som helst så känns det inte så speciellt att flyga. Det enda jag verkligen ogillar är att få lock för öronen, för det kan göra så jävla ont ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar inte att sättas inför situationer jag inte känner till eller är bekväm i. Därför var jag nervös första gången jag skulle flyga (var själv), var nervös över saker som "Vart tar jag vägen sen?" "Vad gör jag med den här?" och så vidare, men när jag gått igenom allt det första gången har det varit en baggis. Aldrig varit rädd för att flyga i sig, tycker det är rätt mysigt och kul. Älskar det dock inte, så jag är bara lugn som en filbunke.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi flög hem från Grekland i slutet på Juli i år berättade pappa att om man är uppe och flyger och flygplanet får in sand i jetmotorerna, måste man stänga av dem. När alla har spänt fast sig gör piloten en störtdykning rakt ner på flera hundra meter för att blåsa ur sanden ur motorerna, sen reser han planet igen.

Hade det hänt mig under en flygresa, vette tusan om jag hade hoppat på ett flygplan igen. Fy fasen vad läskigt det hade varit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi flög hem från Grekland i slutet på Juli i år berättade pappa att om man är uppe och flyger och flygplanet får in sand i jetmotorerna, måste man stänga av dem. När alla har spänt fast sig gör piloten en störtdykning rakt ner på flera hundra meter för att blåsa ur sanden ur motorerna, sen reser han planet igen.

Hade det hänt mig under en flygresa, vette tusan om jag hade hoppat på ett flygplan igen. Fy fasen vad läskigt det hade varit.

Finns det sand uppe i luften? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor