kicken Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Nej!. Lugnande musik, om det förekommer flygrädsla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 (redigerad) Har akt till spanien minst en gang varje ar sen jag foddes tills jag blev 15, nu ar jag i spanien och hade flygit pa 5 ar, nar jag satta mig pa planet sa blev det lite pirrigt i magen, men det blev ett tvart slut pa det nar jag hor att det sitter en barnfamilj 2 rader framfor mig som grater och skriker och skrattar sa pirrigheten blev till ilska. sa jag vantade till starten var over, tog fram min Ipod, slangde pa den mest ghetto hiphop musiken jag kunde och maxade volymen sa folk i narheten blev lika storda av mig som jag blev av barnen. Redigerad 22 augusti, 2008 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Vote:Jag!? Inte då, jag är lugn som en filbunke! Vote: brukar inte göra något åt en flygrädsla som inte finns. För det första så flyger jag aldrig långa sträckor(har inte blivit så). Det längsta nu på ett tag är 2h till stockholm. Då är det ju ganska lungt med sysslesättning. En tidning och en medpassasgerare fungerar bra genom hela resan. Det är starten som är roligast! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Jag skulle inte direkt säga att jag är flygrädd men jag är alltid lite orolig under starten men det brukar kännas okej när vi väl kommit upp i luften. Brukar dock bli nojig när jag hör konstiga ljud från planet, jag tänker "vad var det där?" och "ska det verkligen låta så där?". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Vote: Nej jag är inte flygrädd. Älskar att flyga! Vote: Annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Nej, jag vet ju att det är säkert, men start och landning kan vara lite nervöst. Sist jag flög var jag ganska säker på att jag skulle dö vid landningen, den var ganska brutal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Jag kan vara pyttelite flygrädd. Trots att jag flyger flera gånger om året har varenda flygning gått perfekt, men det är någonting som stör mig ändå. Innan och under start/landning brukar jag alltid sitta och tänka för mig själv att planet mår bra och att piloterna vet vad de gör. Min läskigaste flygupplevelse någonsin var i April i år när vi flyg hem från USA. Då hamnade vi i ett turbulenshav, och planet simmade runt i det i någon timma. Det blev ganska obehagligt efter ett tag, men det var aldrig någon fara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Nej, jag vet ju att det är säkert, men start och landning kan vara lite nervöst. Sist jag flög var jag ganska säker på att jag skulle dö vid landningen, den var ganska brutal. Typ såhär? [youtube-old]s5prz1Ae5QM[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Om jag inte minns helt fel så är det statistiskt sett större risk att krascha med bilen på väg till flygplatsen än vad det är att någonting ska hända med flygplanet. Det är ganska mycket större risk i bilen också, om jag minns rätt. I alla fall så var det lite väl kluriga pollalternativ så jag nullade. Hur som helst så känns det inte så speciellt att flyga. Det enda jag verkligen ogillar är att få lock för öronen, för det kan göra så jävla ont ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Någon mer än jag som gillar turbulens?, givetsvis i måttlig mängd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Någon mer än jag som gillar turbulens?, givetsvis i måttlig mängd. Ja det kittlar mysigt i magen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Turbulens är inte roligt när man står inne på en ostädad, liten Ryanairtoa och precis har "släppt på". "Please return to your seat"-knappen blinkade som satan och jag fick verkligen kämpa för att pricka toaletten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Älskar att flyga har bara flugit några gånger. Och jag sitter som jag sitter vanligen i en buss, lyssnar på musik, brottas med mina kompisar, tittar ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Jag gillar inte att sättas inför situationer jag inte känner till eller är bekväm i. Därför var jag nervös första gången jag skulle flyga (var själv), var nervös över saker som "Vart tar jag vägen sen?" "Vad gör jag med den här?" och så vidare, men när jag gått igenom allt det första gången har det varit en baggis. Aldrig varit rädd för att flyga i sig, tycker det är rätt mysigt och kul. Älskar det dock inte, så jag är bara lugn som en filbunke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Nej/inget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Jag är absolut inte flygrädd, jag älskar att flyga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Kom på att vi fick in en fågel i motorn för många, många år sedan. Precis innan nosen skulle resa sig. Var lite nervös när vi tre timmar senare skulle åka med samma plan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 När vi flög hem från Grekland i slutet på Juli i år berättade pappa att om man är uppe och flyger och flygplanet får in sand i jetmotorerna, måste man stänga av dem. När alla har spänt fast sig gör piloten en störtdykning rakt ner på flera hundra meter för att blåsa ur sanden ur motorerna, sen reser han planet igen. Hade det hänt mig under en flygresa, vette tusan om jag hade hoppat på ett flygplan igen. Fy fasen vad läskigt det hade varit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 När vi flög hem från Grekland i slutet på Juli i år berättade pappa att om man är uppe och flyger och flygplanet får in sand i jetmotorerna, måste man stänga av dem. När alla har spänt fast sig gör piloten en störtdykning rakt ner på flera hundra meter för att blåsa ur sanden ur motorerna, sen reser han planet igen. Hade det hänt mig under en flygresa, vette tusan om jag hade hoppat på ett flygplan igen. Fy fasen vad läskigt det hade varit. Finns det sand uppe i luften? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2008 Finns det sand uppe i luften? Yes, sand kan flyga flera mil i luften. Det är väl någonstans i världen som sand blåser från öknen, och flera mil ut i vattnet och förbi/på en ö som ligger en bit ut. Någonstans runt Afrika om jag inte minns fel, någon som förstår var jag menar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts