Jump to content

Flygrädsla

Vice.
 Share

Flygresan!  

63 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vote: Nja, jag tycker verkligen inte om det men jag flyger ändå.

Vote: sitter bara och håller ut, stel som en pinne hela resan!

Jag hatar att flyga. Blir alltid så sjukt nervös innan jag skall iväg. Och ju närmare avresa ju mer klättrar jag på väggarna. I år är det värre än vanligt, mycket pga olyckan igår. =(

Några tips någon, bortsett från att supa mig apnitad innan avresa. Vilket jag inte kommer att göra för då riskerar jag att bli ännu mer nojjig. =/

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag är inte mer nervös när jag sätter mig i ett flygplan än när jag sätter mig i en bil. Om jag inte minns helt fel så är det statistiskt sett större risk att krascha med bilen på väg till flygplatsen än vad det är att någonting ska hända med flygplanet. Men det var ett tag sedan jag läste, så det kanske är ny fakta nu.

I alla fall så tycker jag det är skoj och skönt att flyga, skoj för att man vet att man har något skoj framför sig. (Flyger bara vid semestrar.) Skönt för att det är rätt avslappnande, bara dra på någon bra musik, luta sig tillbaka och blunda. Ah, lika avslappnat som bussresorna, nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att flyga är ju något av det bästa som finns. Är dock jävligt träligt med dom minimala utrymmena som retar gallfeber på mig. Inleder alltid mina flygturer med att slänga upp den nyinköpta blaskan (kan vara allt från Aftonhoran till Slitz). Sen bunkrar man upp sig med godis om man orkat köpa det. Allt detta görs innan planet lyfter. Kan bli lite problematiskt om man har mycket skit med sig, då man inte får ha brickan nedfälld vid start och landning, men det brukar gå bra att ha det i knät tills man är uppe i luften.

Efter det väntar man på att vagnen dras ut och så beställer man öl (Cola om det är hemresa och man är chaufför). Beställer alltid en extra då man aldrig vet om det tar slut eller det tar en jävla tid innan dom kommer igen. Sen kollar man vad det blir för film, är det skit så drar man igång lite bra musik, häller upp sin öl, öppnar ev. godispåsar och börjar läsa. (Var dock säker på att dina flygkumpaner kommer knacka dig på axeln var 10:e minut för att säga något så man blir tvungen att dra ur en öronplugg och avbryta sin läsning).

Blir man rastlös (dålig musik, tidningen är utläst, godiset är slut eller liknande) så kan man sjuvplugga och underhålla sig lite med dom värdelösa filmerna eller småprata med medpassagerare, sen kommer till slut maten om det är sånt på flyget. Skitmat som man inte äter och som absolut, under några omständigheter får plats, men man äter iaf brödet och kakan/bakelsen. Sen är det att beställa nya öl och upprepa det man gjorde innan fram tills att man hör att "vi går ner för landning". Då är det dags att dricka/äta upp allt man har, packa ner musik och tidningar, fälla upp allt och bara sitta och prata samtidigt som man tittar ut på sitt resmål och vänta på att man kommer av. Alltid skoj att dryga sig som fan under denna tid, ett utmärkt ämne att diskutera är flygkrasher och liknande, för man riktigt ser att det alltid är någon i ett säte på andra sidan som tjuvlyssnar och blir helt vimsig pga. detta.

Detta har alltid varit det jag gjort under mina flygturer, oavsätt ändamål och tid. Har dock inte gjort några flygningar över 4-5 timmar, så en "thailandrutt" så skulle väl även jag tröttna till slut. Sömn har jag dock hört är en ypperlig aktivitet på flygningar över 10 timmar.

1. Nej, Älskar att flyga

2. Annat

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltid skoj att dryga sig som fan under denna tid, ett utmärkt ämne att diskutera är flygkrasher och liknande, för man riktigt ser att det alltid är någon i ett säte på andra sidan som tjuvlyssnar och blir helt vimsig pga. detta.

Hahaha din lea jäkel.

Du är en sådan person man inte vill ha brevid sig på en flygresa. Kan verkligen se det framför mig: StellHell sitter fullkomligt lugn brevid en stackare med en öl i handen:

-Vet du att risken är ganska stor att piloten är berusad just nu? Och att majoriteten av dem som är med i en olycka oftast dör långsamt.

Och personen brevid är likblek och totalt genomsvettig... :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VOTE1: Nej jag är inte flygrädd. Älskar att flyga!

VOTE2: Lyssnar på lugnande musik! (oftas)

Älskar att flyga, men som Stellan säger. Jag HATAR dom trånga utrymmena, speciellt som det berg jag är (ca 190 cm.). Men det som är mest älskavärt är starten och landningen. Därimellan gäller det egen film på lappen eller som sagt shit-chat. Godis och annat tilltugg hjälper mig att hålla mig aktiv.

Det som kan störa mig är alla flygvärdinnor som skatjafsa om att man inte får gör så eller så (inte ha datorn i knät vid mellan landning eller lyssna på musik vid landning).

Fan, börjar tro att jag var pilot i förra livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor