Jump to content

Ny dator

Grumpy
 Share

Recommended Posts

Nu är det dags, en ny dator ska komma in i mitt rum.

Den här modellen ( http://www.boulevard.se/dator.aspx?ID=144 ) ska jag nog ha, är den bra, kan jag få en bättre för det priset?

Och är det någon som köpte från den hemsidan. Sidan är rätt okänd (jag har aldrig hört talas om den) så jag undra om den går att lita på.

Edit: Det är nästan helt säkert att jag köper den där datorn, den viktigaste fråga är om jag kan lita på företaget.

Redigerad av gamemaster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det dags, en ny dator ska komma in i mitt rum.

Den här modellen ( http://www.boulevard.se/dator.aspx?ID=144 ) ska jag nog ha, är den bra, kan jag få en bättre för det priset?

Och är det någon som köpte från den hemsidan. Sidan är rätt okänd (jag har aldrig hört talas om den) så jag undra om den går att lita på.

Edit: Det är nästan helt säkert att jag köper den där datorn, den viktigaste fråga är om jag kan lita på företaget.

Hoppas du klarar dig bättre med datorn ifrån Boulevard än vad jag gjorde. Och en klasskompis. Och chefens son. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kanske inte behöver chassi? Man kanske kan använda sin data burk om den är tillräckligt stor? Och han kanske har ett bra grafikkort? Kuk

Mitt grafikkort suger.

Kolla om nån du känner kan hjälpa dig

Det har jag typ kollat, det mest avancerade någon gjort var att byta ramminne.

Men det blir nog inte från den sidan som jag länkade till i startinlägget. Det här känns oseriöst: http://www.boulevard.se/support.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det blir nog inte från den sidan som jag länkade till i startinlägget. Det här känns oseriöst: http://www.boulevard.se/support.aspx

Jag köpte som sagt min dator därifrån, min chef köpte en likadan till sin son, båda har haft samma problem.

Chefen köpte en annan till sig själv, den fungerar bra.

En klasskompis köpte en laptop därifrån förra året; problem.

Stammper här på forumet köpte en lika som min, fast med Intel-processor (jag har AMD), hans fungerar bra.

Så.. välj själv. :shifty: Dom är dock väldigt trevliga de gånger jag har behövt åka dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte som sagt min dator därifrån, min chef köpte en likadan till sin son, båda har haft samma problem.

Chefen köpte en annan till sig själv, den fungerar bra.

En klasskompis köpte en laptop därifrån förra året; problem.

Stammper här på forumet köpte en lika som min, fast med Intel-processor (jag har AMD), hans fungerar bra.

Så.. välj själv. :confused: Dom är dock väldigt trevliga de gånger jag har behövt åka dit.

Problem är jobbigt, särskilt om man bor långt ifrån butiken.

Jag surfar runt just nu och kollar på lite datorer, får se hur jag göra. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problem är jobbigt, särskilt om man bor långt ifrån butiken.

Jag surfar runt just nu och kollar på lite datorer, får se hur jag göra. =)

Det du skulle kunna göra är att gå in på Komplett.se och väljer en dator där, så brukar det finnas en knapp som heter "Konfigurera själv", där kan du välja ut vilka delar du vill ha, och datorn kommer monterad hem till dig. :confused:

Har själv gjort så nyligen, väntar bara på att den ska komma hem nu. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det du skulle kunna göra är att gå in på Komplett.se och väljer en dator där, så brukar det finnas en knapp som heter "Konfigurera själv", där kan du välja ut vilka delar du vill ha, och datorn kommer monterad hem till dig. :(

Har själv gjort så nyligen, väntar bara på att den ska komma hem nu. ;)

Vad för spec på din dator? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor