P-C Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 (redigerad) http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/i...ticle3062336.ab Jag trodde det var ett kronologiskt malplacerat aprilskämt först, men enligt företagets hemsida så är dem seriösa. http://www.prismateknik.se/viewNavMenu.do?menuID=30 Redigerad 18 augusti, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Läst detta i tidningen för någon dag sedan, ganska löjligt tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Ja, dom är lite knas dom där. Nyligen postad i humortråden, förresten. http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...p;#entry1038438 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Undrar om man "måste" vara kristen för att få jobba där. Alternativt vara tvungen att vara med på bön etc. Fast, dom kanske bara anställer kristna människor från början. Kanske är lika viktigt som referenser för dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Undrar om man "måste" vara kristen för att få jobba där. Alternativt vara tvungen att vara med på bön etc. Fast, dom kanske bara anställer kristna människor från början. Kanske är lika viktigt som referenser för dom. Borde väll räknas som diskriminering? LETS TRY! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Betyder handen verkligen de säger vad det betyder eller betyder handen det för dem? Finns ingen koppling mellan handen och gud vad jag kan se. Ett kors hade varit annorlunda men inte handen. Vad som helst kan ha koppling till gud. Jag skulle kunna säga att vilken loggo som helst betyder gud för mig. Förstår ni hur jag menar...!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Betyder handen verkligen de säger vad det betyder eller betyder handen det för dem? Finns ingen koppling mellan handen och gud vad jag kan se. Ett kors hade varit annorlunda men inte handen. Vad som helst kan ha koppling till gud. Jag skulle kunna säga att vilken loggo som helst betyder gud för mig. Förstår ni hur jag menar...!?Det är ju dom som har hittat på handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Det är ju dom som har hittat på handen. Och!? Det är en hand som pekar på en cirkel, hur betyder det att ända vägen till himmelen är via jesus? Det är nått de har hittat på bara. Kunde lika gärna varit "herr gårman" som betyder det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Och!? Det är en hand som pekar på en cirkel, hur betyder det att ända vägen till himmelen är via jesus? Det är nått de har hittat på bara. Kunde lika gärna varit "herr gårman" som betyder det. Det är deras mening med cirkeln och handen. Jesus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Och!? Det är en hand som pekar på en cirkel, hur betyder det att ända vägen till himmelen är via jesus? Det är nått de har hittat på bara. Kunde lika gärna varit "herr gårman" som betyder det. Det är deras hand, deras tanke om att handen mot cirkeln betyder något. Det är något som dom har kommit på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 (redigerad) Och!? Det är en hand som pekar på en cirkel, hur betyder det att ända vägen till himmelen är via jesus? Det är nått de har hittat på bara. Kunde lika gärna varit "herr gårman" som betyder det.Dom har metaforiserat det genom att det bara finns ett sätt att få grön gubbe på, det vill säga endast ett sätt att få tillträde över vägen. Det finns, enligt dom, endast ett sätt att få tillträde till himmelen (över gatan), och det är via Jesus (den gröna gubben) och för att få komma in dit måste man följa Jesus väg (det vill säga trycka på knapphelvetet). Du är inte så djup, va? Redigerad 18 augusti, 2008 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Dom har metaforiserat det genom att det bara finns ett sätt att få grön gubbe på, det vill säga endast ett sätt att få tillträde över vägen. Det finns, enligt dom, endast ett sätt att få tillträde till himmelen (över gatan), och det är via Jesus (den gröna gubben) och för att få komma in dit måste man följa Jesus väg (det vill säga trycka på knapphelvetet). Du är inte så djup, va? Njo jag kan vara djup men jag försöker vara realistisk med. Det jag vill ha fram är att detta inte någon direkt koppling till det religösa, detta är nått DE har kokat ihop. Jag kan göra det med vad som helst. Det är DERAS tolkning av saken. Det finns inte gömda religiösa symboler i deras maskiner. De påstar bara att handen betyder detta. Jag skulle kunna påstå det om vad som helst. Förstår du hur jag tänker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Njo jag kan vara djup men jag försöker vara realistisk med. Det jag vill ha fram är att detta inte någon direkt koppling till det religösa, detta är nått DE har kokat ihop. Jag kan göra det med vad som helst. Det är DERAS tolkning av saken. Det finns inte gömda religiösa symboler i deras maskiner. De påstar bara att handen betyder detta. Jag skulle kunna påstå det om vad som helst. Förstår du hur jag tänker? Men det är ju DE som tillverkar grejerna.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Men det är ju DE som tillverkar grejerna.. Förstår ni inte hur jag menar? Bara för att DE påstår att det betyder det så måste det inte betyda det för OSS. Hade det varit kors, eller andra religösa symboler så finns det en koppling, vilket det inte gör nu. De har bara tagit en helt vanlig sak och påstått att den har en religiös betydelse. Jag skulle mycket väl kunna påstå att Hitta.se´s logga betyder hitta livets rätta väg. Man följer den runda kanten tillsammans med Jesus. När man har gått hela cirkeln så har man kommit till gud! HALLELUJA en religös symbol enligt mig! Det är vad Hitta.se´s loggo betyder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Förstår ni inte hur jag menar? Bara för att DE påstår att det betyder det så måste det inte betyda det för OSS. Hade det varit kors, eller andra religösa symboler så finns det en koppling, vilket det inte gör nu. De har bara tagit en helt vanlig sak och påstått att den har en religiös betydelse. Jag skulle mycket väl kunna påstå att Hitta.se´s logga betyder hitta livets rätta väg. Man följer den runda kanten tillsammans med Jesus. När man har gått hela cirkeln så har man kommit till gud! HALLELUJA en religös symbol enligt mig! Det är vad Hitta.se´s loggo betyder. Och varför har kors en religiös betydelse för dig? Liksom bara för att KYRKAN påstår att Jesus korsfastes så behöver ju inte DU tro på det. Förstår du vad jag menar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Det som är störande i detta är ju att de köps in av skattemedel, vilka borde vara fria från symbolik. Som sagt hysteriskt roligt klipp också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Och varför har kors en religiös betydelse för dig? Liksom bara för att KYRKAN påstår att Jesus korsfastes så behöver ju inte DU tro på det. Förstår du vad jag menar? Ett kors är en religiös symbol. Det är inte en hand. Företaget fråga får gärna påstå att deras maskin har en religiös symbol på sig, och att deras hand betyder vägen till gud, men det gör det inte för mig. Hade den haft ett pentagram, ett kors etc. då hade jag svalt att det kunde ha funnits en religiös betydelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Ett kors är en religiös symbol. Det är inte en hand. Företaget fråga får gärna påstå att deras maskin har en religiös symbol på sig, och att deras hand betyder vägen till gud, men det gör det inte för mig. Hade den haft ett pentagram, ett kors etc. då hade jag svalt att det kunde ha funnits en religiös betydelse. Du svarade inte på min fråga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Ett kors är en religiös symbol. Det är inte en hand. Företaget fråga får gärna påstå att deras maskin har en religiös symbol på sig, och att deras hand betyder vägen till gud, men det gör det inte för mig. Hade den haft ett pentagram, ett kors etc. då hade jag svalt att det kunde ha funnits en religiös betydelse. En religiös symbol är också ett påhitt. Behöver inte betyda något om oss, det är något vi själva får bestämma om vi vill tro på eller inte. Precis som handen mot cirkeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 (redigerad) Du svarade inte på min fråga Varför korset har en religiös betydelse för mig? För att det nämns i bibeln, för att den används av kyrkan etc. Det är helt enkelt en religiös symbol. Redigerad 18 augusti, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts