Jump to content

Göra motorcycklar på gta vc

Mind.Man
 Share

Recommended Posts

Tar lång tid innan man kan 3d men du kan ju testa. Gratis finns Blender annars 3Dsmax och Maya som kostar 40000 kr och upp. Dessutom behöver du en jävligt bra dator helst dual quad core och ett Nvidia Quadro kort.

Det där var en stor fet lögn :mf_doof:

1. En sådan dator är för filmskapande och andra high-detail jobb. INTE vid mindre saker SOM inte ska vara för stora.

Jag kunde skapa en bil med min P4 2.80 Ghz (icke DC) och mitt Geforce 5200FX och 512 MB RAM.

2. Det finns ett enkelt program som heter Z-modeler 2

Som är gratis OCH enkelt för nybörjare (efter en hel del tutorials)

@trådskapren

Att bygga ett fordon till GTA är mycket arbete om det är från grunden.

1. Bygg i 3D (mycket svår, men lättare efter en tid. Får inte ha för många polygons)

2. Konvertera till Gta (mycket jobb)

3. Testa

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3D tar extremt lång tid att rendera och man behöver ett bra grafikkort om man inte vill att det ska hacka i viewporten (fönstret man skapar modellen i). Om man gör bara mindre saker behövs ingen sån dator men om du gör komplicerade scener och modeller behövs en sån dator och vad är det för fel på Blender?

Redigerad av grahns
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3D tar extremt lång tid att rendera och man behöver ett bra grafikkort om man inte vill att det ska hacka i viewporten (fönstret man skapar modellen i). Om man gör bara mindre saker behövs ingen sån dator men om du gör komplicerade scener och modeller behövs en sån dator och vad är det för fel på Blender?

Och när man skapar ett objekt till ett spel så ska det inte gå segt. Går det segt i viewporten så kommer det inte direkt gå bättre in-game.

Så du tror alla moddare (till GTA) har en sådan super dator?

Klart FAN jag förstår att det krävs en bättre dator till STÖRRE projekt. Men till ett fordon i GTA, Som om mind.man skulle sitta och göra en SUPER DUPER detaljerad motorcyckel i 3D så att han behöver en PP (Power PC)

BTW: Blender är det inget fel på, men kanske inte det mest användar vänligaste för en nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och när man skapar ett objekt till ett spel så ska det inte gå segt. Går det segt i viewporten så kommer det inte direkt gå bättre in-game.

Så du tror alla moddare (till GTA) har en sådan super dator?

Klart FAN jag förstår att det krävs en bättre dator till STÖRRE projekt. Men till ett fordon i GTA, Som om mind.man skulle sitta och göra en SUPER DUPER detaljerad motorcyckel i 3D så att han behöver en PP (Power PC)

BTW: Blender är det inget fel på, men kanske inte det mest användar vänligaste för en nybörjare.

ok det verkar svårt men vet ni nån som skulle kunna göra en liten pcj då inget specielt alltså

ok det verkar svårt men vet ni nån som skulle kunna göra en liten pcj då inget specielt alltså

Fast alltså jag har en assbra data och bra grafikort :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast alltså jag har en assbra data och bra grafikort :D

Haha, Ja. Det är svårt för dom som inte hålt på med 3D som hobby/tidigare. Men med rätt tutorial så är det lättare.

Det du skulle kunna göra/vilket kan vara lättare är att göra om en motorcyckel från GTA.

Alltså, du exporterar en motorcyckel från GTA VC och gör om den i något 3D program (så som Zmodeler osv osv) och sedan lägger in din version av motorcycklen. Det du vinner är alla special saker som ska vara med så som dummys för hjul, null_point där man sitter osv finns redan där. Allt du behöver göra är att flytta på dom om så behvös B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, Ja. Det är svårt för dom som inte hålt på med 3D som hobby/tidigare. Men med rätt tutorial så är det lättare.

Det du skulle kunna göra/vilket kan vara lättare är att göra om en motorcyckel från GTA.

Alltså, du exporterar en motorcyckel från GTA VC och gör om den i något 3D program (så som Zmodeler osv osv) och sedan lägger in din version av motorcycklen. Det du vinner är alla special saker som ska vara med så som dummys för hjul, null_point där man sitter osv finns redan där. Allt du behöver göra är att flytta på dom om så behvös :lol:

ok men en kille från www.gtastunting.net som heter reaper fixar en åt mig. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor