XaeRo Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Behöver hjälp med SA Bounce då jag har ingen aning om hur det fungerar. Jag vill veta hur man skapar server och joinar då jag lanar med två kompisar och vi tänkte spela Bounce. duuuh! Har googlat en massa och inte hittat något som beskriver hur man gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Behöver hjälp med SA Bounce då jag har ingen aning om hur det fungerar. Jag vill veta hur man skapar server och joinar då jag lanar med två kompisar och vi tänkte spela Bounce. duuuh! Har googlat en massa och inte hittat något som beskriver hur man gör. Är ni på ett LAN eller lirar ni över internet. Om ni lirar över internet borde ni skaffa Hamachi Annars är det enkelt. Skriv bara in serverns IP (den som håller servern) i bounce clienten och lira, Glöm inte att välja rätt port. Eller vad exakt fastnar ni på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XaeRo Skrivet 16 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Hur får jag reda på ett/ mitt port? För att jag antar att det är väl den biten jag fastnar på, då jag kan mitt ip och när jag skapar server så har jag bara skrivit in något eftersom jag inte kan min port. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Hur får jag reda på ett/ mitt port? För att jag antar att det är väl den biten jag fastnar på, då jag kan mitt ip och när jag skapar server så har jag bara skrivit in något eftersom jag inte kan min port. Du skriver in en önskad port i server och sedan samma port i clienten. Te.x om server har port 80 så ska clienten har port 80 också. Om inte det funkar ändå så kolla att den porten är öppen, annars öppna den i windows brandvägg/din brandvägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 16 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Du skriver in en önskad port i server och sedan samma port i clienten. Te.x om server har port 80 så ska clienten har port 80 också. Om inte det funkar ändå så kolla att den porten är öppen, annars öppna den i windows brandvägg/din brandvägg. Spelar ingen roll vilken port det är! Du kan ha mellan 1-9999 och det ska funka... Om nu inte Xaero sitter på en extern brandvägg! BTW: Fick du inte mitt PM Xaero? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XaeRo Skrivet 16 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Ok, tack för svaren. Får se om jag får det att fungera. BTW: Fick du inte mitt PM Xaero? Hmm, nej faktist inte men men, no worries Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Häcken__ Skrivet 28 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2008 Hej får inte igång servers o sånt där hjälp mig länka några länkar så jag kan få igång eller skriv hur jag ksa gör detta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2008 Hej får inte igång servers o sånt där hjälp mig länka några länkar så jag kan få igång eller skriv hur jag ksa gör detta Det där säger oss/mig inget.. Men du ska följande... 1. Skaffa bounce. 2. Ska du lira över hamachi så skaffa det (kan vara ett tips då över nätet oftas strular) 3. När du startart så ak klienten skriva in din IP och din valda port och sedan join.. Svårare SKA det inte vara.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Häcken__ Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 Det där säger oss/mig inget.. Men du ska följande... 1. Skaffa bounce. 2. Ska du lira över hamachi så skaffa det (kan vara ett tips då över nätet oftas strular) 3. När du startart så ak klienten skriva in din IP och din valda port och sedan join.. Svårare SKA det inte vara.. ' amen hur får man igång så man kan köra över hamachi då fattar inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 29 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2008 ' amen hur får man igång så man kan köra över hamachi då fattar inte? Installera Hamachi och skapa en hamachi server tillsammans, så både klienten och servern är på samma hamachi server. Sedan är det bara att hosta och för klienten att joina den hamachi IP som servern har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 (redigerad) Var hittar man bounce? Kan man köra uppdrag? Redigerad 24 februari, 2009 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Var hittar man bounce? Kan man köra uppdrag? 1. klick 2. Ja/nej, era NPC är inte synkade, så ni gör kanske samma uppdrag men ändå helt olika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 1. klick 2. Ja/nej, era NPC är inte synkade, så ni gör kanske samma uppdrag men ändå helt olika. Så om jag måste döda en person på ett uppdrag, kan inte han hjälpa till...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Så om jag måste döda en person på ett uppdrag, kan inte han hjälpa till...? Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts