Jump to content

Problem med uTorrent

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lånar tråden då jag fått problem med utorrent igen.

När jag startar utorrent, även ifall jag laddar ner eller inte, så funkar inte internet, och då menar jag att det är absolut OMÖJLIGT att gå in på några sidor.

Det är som om utorrent verkligen tar ALL bandbredd.

Har även det här problemet hemma på min stationära dator.

Och sen använder den inte ens hela bandbredden när den laddar ner.

Sitter på 2mbit på hotellet, men tankar bara i ~ 20 kb/s, när jag förut tankat fullt, ca 250 kb/sek.

Jag har exakt samma problem, stör mig som fan på det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah okej tack brukar lösa sig genom att stänga av och sätta på utorrent. Om man tankar medans tackern är nere och når 100% skadar den torrenten som man laddar ner eller?

Brukar räcka med att du högerklickar på den/de torrents som är röda, och klickar på uppdatera tracker.

Nej, den skadas inte. Den registrerar bara inte hur mycket du laddat ner/upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 6 months later...
Lånar tråden då jag fått problem med utorrent igen.

När jag startar utorrent, även ifall jag laddar ner eller inte, så funkar inte internet, och då menar jag att det är absolut OMÖJLIGT att gå in på några sidor.

Det är som om utorrent verkligen tar ALL bandbredd.

Har även det här problemet hemma på min stationära dator.

Och sen använder den inte ens hela bandbredden när den laddar ner.

Sitter på 2mbit på hotellet, men tankar bara i ~ 20 kb/s, när jag förut tankat fullt, ca 250 kb/sek.

FET BUMP

----

Sitter fortfarande med samma problem. Dock är jag inte kvar på hotellet.

Som sagt, utorrent tar all min bandbredd.

Kan inte komma in på någon hemsida, skriva på msn, ta hem mail med Windows Live Mail eller vad det heter.

Inget jag tycker om, då jag förut kunde ha utorrent igång och fortfarande surfa.

Ska jag behöva nergradera utorrent eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FET BUMP

----

Kan inte komma in på någon hemsida, skriva på msn, ta hem mail med Windows Live Mail eller vad det heter.

Inget jag tycker om, då jag förut kunde ha utorrent igång och fortfarande surfa.

Har du NOD32?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FET BUMP

----

Detta måste bero på tracker, eller iaf ett utomstående program för det är inte uTorrent det är fel på.

Jag har igång mitt uTorrent dygnet runt och det funkar hur bra som helst att göra allt annat (såvida jag inte tankar dvs, men inget märkvärdigt då heller, bara hög ping i spel), men om farsan sätter igång uTorrent på hans dator så blir det exakt samma problem. Det är lögn i fan att komma ut på nätet, sidor visas som 404 för det tar för lång tid att ladda, kabel-tv'n hemma slutar att sända och som du säger så kommer han inte upp i några höga hastigheter (Dock har jag efter lite luskande sett att han tar upp ALL uppdata). Detta kan vara boven, för neddatan är som sagt låg, men om det inte finns utrymme alls att skicka någon data så fungerar det inte som det ska.

@Venom: Jag hoppas inte du ska skylla på Nod32, för det är vad jag sitter på och det funkar kanon med Nod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Venom: Jag hoppas inte du ska skylla på Nod32, för det är vad jag sitter på och det funkar kanon med Nod.

Nod32 2.8 hade ju nått problem med en version av utorrent (dock patchat nu), all trafik blockades eller nått.. Troligen inte det som är problemet men ändå :mf_doof:

Ibland brukar jag ha problem med att internet fukkar upp totalt när jag tankar från public trackers, inte hänt på ett tag dock.. yay

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nod32 2.8 hade ju nått problem med en version av utorrent (dock patchat nu), all trafik blockades eller nått.. Troligen inte det som är problemet men ändå :mf_doof:

Ibland brukar jag ha problem med att internet fukkar upp totalt när jag tankar från public trackers, inte hänt på ett tag dock.. yay

Det måste fan vara något sådant, för jag tankar enbart på stängda trackers, farsan på TPB och det är bara farsans dator som knullar bandbredd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FET BUMP

----

Du har alltså alla torrents på paus eller uppladdning?, kan vara så att de har kontakt men serversidan eller liknade och slöar ner/stoppar. testa rensa eller stoppa(skickar ingen data) färdiga torrents så kanske det löser sig.

Detta måste bero på tracker, eller iaf ett utomstående program för det är inte uTorrent det är fel på.

Jag har igång mitt uTorrent dygnet runt och det funkar hur bra som helst att göra allt annat (såvida jag inte tankar dvs, men inget märkvärdigt då heller, bara hög ping i spel), men om farsan sätter igång uTorrent på hans dator så blir det exakt samma problem. Det är lögn i fan att komma ut på nätet, sidor visas som 404 för det tar för lång tid att ladda, kabel-tv'n hemma slutar att sända och som du säger så kommer han inte upp i några höga hastigheter (Dock har jag efter lite luskande sett att han tar upp ALL uppdata). Detta kan vara boven, för neddatan är som sagt låg, men om det inte finns utrymme alls att skicka någon data så fungerar det inte som det ska.

Det behövs som du nämde uppladdning för att vanliga sidor ska fungera. Själv laddar jag aldrig upp mer 50 % av kapasiteten och då kan man gladerligen surfa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska inte skylla på Nod, bara säga att det har skapat problem för många. Det identifierar µtorrent som en webbläsare, och skannar all ingående och utgående trafik, vilket gör att firefox köas, och blir därför stillastående/extremt slött.

Så Nod32, F5, Antivirus and antispyware, Web access protection, HTTP, Web browsers. Leta upp och bocka ur µtorrent, Ta-da, det fungerar!

Hade detta problemet på Dreamhack nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska inte skylla på Nod, bara säga att det har skapat problem för många. Det identifierar µtorrent som en webbläsare, och skannar all ingående och utgående trafik, vilket gör att firefox köas, och blir därför stillastående/extremt slött.

Så Nod32, F5, Antivirus and antispyware, Web access protection, HTTP, Web browsers. Leta upp och bocka ur µtorrent, Ta-da, det fungerar!

Hade detta problemet på Dreamhack nämligen.

Hade också det problemet men gizmo hjälpte mig och nu funkar allt utmärkt. Kan till och med seeda max utan att jag märker att det går slöare att surfa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor