Jump to content

Problem med uTorrent

Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har stött på ett litet problem.

Jag skulle ladda ner en torrent alldeles nyss, och tydligen så fanns det en uppdatering till uTorrent.

Jag laddade ner den och installerade.

Men när jag skulle ladda ner en torrent så går det inte.

Bild:

Vad är felet?

Ser ut som om Utorrent har problem med att hitta trackern... Prova att ta ner samma torrent fast från en annan sida/tracker...

----------------------------------------

Det är olagligt att ladda ner condemned 2 bloodshot till Xbox

:confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har stött på ett litet problem.

Jag skulle ladda ner en torrent alldeles nyss, och tydligen så fanns det en uppdatering till uTorrent.

Jag laddade ner den och installerade.

Men när jag skulle ladda ner en torrent så går det inte.

Bild:

Vad är felet?

Många har haft samma problem. Du måste lägga till den under godkända i din brandvägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars så vet jag att TTi har problem med det nya µTorrent... Ifall det är den trackern du använder.

"µTorrent 1.8 Stable problems

It seams that some users are having problems with the new µTorrent 1.8 and get HTTP error 400 when trying to download something.

There seems to be a problem when using µTorrent in combination with the anti-virus program NOD32 prior to version 3 and the feature called IMON (Internet monitor). The solution is to either upgrade NOD32 to version 3.x or add µTorrent to IMON's exception list or to completly turn of the IMON feature in NOD32.

More info can be found in the official µTorrent forums: http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=36876

Before contacting us with downloading problems, please be sure to read the tracker/error message in your client, if it doesn't say "This version of µTorrent is Banned..." then you're client isn't banned and the problem isn't with the tracker but with your own anti virus program or firewall."

Redigerad av Adriian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samma problem, plus att jag tappar kontakten med mitt trådlösa internet också. Vaad att göra?

Hade samma problem, mitt trådnätverk startade om lite random medens jag hade uTorrent igång, plus att jag toppade aldrig topp hastigheterna heller. Men sedan bytte jag till Bitcomet, fast saknar uTorrent ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor