Karatemorfar Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Har stött på ett litet problem. Jag skulle ladda ner en torrent alldeles nyss, och tydligen så fanns det en uppdatering till uTorrent. Jag laddade ner den och installerade. Men när jag skulle ladda ner en torrent så går det inte. Bild: Vad är felet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Har stött på ett litet problem. Jag skulle ladda ner en torrent alldeles nyss, och tydligen så fanns det en uppdatering till uTorrent. Jag laddade ner den och installerade. Men när jag skulle ladda ner en torrent så går det inte. Bild: Vad är felet? Ser ut som om Utorrent har problem med att hitta trackern... Prova att ta ner samma torrent fast från en annan sida/tracker... ---------------------------------------- Det är olagligt att ladda ner condemned 2 bloodshot till Xbox Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Har stött på ett litet problem. Jag skulle ladda ner en torrent alldeles nyss, och tydligen så fanns det en uppdatering till uTorrent. Jag laddade ner den och installerade. Men när jag skulle ladda ner en torrent så går det inte. Bild: Vad är felet? Många har haft samma problem. Du måste lägga till den under godkända i din brandvägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 (redigerad) Annars så vet jag att TTi har problem med det nya µTorrent... Ifall det är den trackern du använder. "µTorrent 1.8 Stable problems It seams that some users are having problems with the new µTorrent 1.8 and get HTTP error 400 when trying to download something. There seems to be a problem when using µTorrent in combination with the anti-virus program NOD32 prior to version 3 and the feature called IMON (Internet monitor). The solution is to either upgrade NOD32 to version 3.x or add µTorrent to IMON's exception list or to completly turn of the IMON feature in NOD32. More info can be found in the official µTorrent forums: http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=36876 Before contacting us with downloading problems, please be sure to read the tracker/error message in your client, if it doesn't say "This version of µTorrent is Banned..." then you're client isn't banned and the problem isn't with the tracker but with your own anti virus program or firewall." Redigerad 15 augusti, 2008 av Adriian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Titta på tracker-tabben och kolla vad det står Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Använder du Nod32 så prova detta: Nod32 > IMON > Setup > Miscellaneous > Exclusion > Lägg till "utorrent.exe" > Starta om Utorrent. Funkade för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 15 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Använder du Nod32 så prova detta: Nod32 > IMON > Setup > Miscellaneous > Exclusion > Lägg till "utorrent.exe" > Starta om Utorrent. Funkade för mig. Det funkade perfekt.. Tack ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Varför dra bort där borta men inte där nere? "Condemned.2.Bloodshot.USA.XBOX360" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Aha, det var därför det inte funkade för mig. Trodde trackern var nere. Tack för tråden, eller nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 15 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Varför dra bort där borta men inte där nere? "Condemned.2.Bloodshot.USA.XBOX360" ? Haha.. Jag glömde plus att jag var stressad då min flickvän tjatade på mig att vi skulle ut och gå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Vad ska jag göra härifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Vad ska jag göra härifrån? Tror det ska räcka att bara uppdatera IMON. Men gå in på Avancerat och sen den tredje uppifrån. (Exclusion heter den på engelska) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Guys, det ska vara 1.6.1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 16 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Jag har samma problem, plus att jag tappar kontakten med mitt trådlösa internet också. Vaad att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Jag har samma problem, plus att jag tappar kontakten med mitt trådlösa internet också. Vaad att göra? Hade samma problem, mitt trådnätverk startade om lite random medens jag hade uTorrent igång, plus att jag toppade aldrig topp hastigheterna heller. Men sedan bytte jag till Bitcomet, fast saknar uTorrent Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Tror det ska räcka att bara uppdatera IMON. Men gå in på Avancerat och sen den tredje uppifrån. (Exclusion heter den på engelska) Gjorde det men funkar inte ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Gjorde det men funkar inte ändå. Uppdatera IMON eller fixxade in Undantag? Själv skaffade jag Nod32 v.3 för att slippa de Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Jag har samma problem, plus att jag tappar kontakten med mitt trådlösa internet också. Vaad att göra? Det kan fungera med; Start > Kör > services.msc > Wireless Zero Configuration > Högerklicka, Stoppa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Uppdatera IMON eller fixxade in Undantag? Själv skaffade jag Nod32 v.3 för att slippa de Fixade undantag. Hur uppdaterar jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2008 Hade samma problem, mitt trådnätverk startade om lite random medens jag hade uTorrent igång, plus att jag toppade aldrig topp hastigheterna heller. Men sedan bytte jag till Bitcomet, fast saknar uTorrent BitComet? Den är ju bannad på massa trackers. Varför inte använda Azureus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts