Jump to content

Tråden där vi postar häftiga filmer, bilder, etc

Jacker
 Share

Recommended Posts

Supergammal repost, men klarar fortfarande inte av att se den utan att börja störtböla. ÄVEN att jag sett den hundratals gånger, den är så genuint supersorglig så man verkligen inte kan hålla tillbaka tårarna även om man försöker. Sitter och lipar just nu, den rör en på ett väldigt speciellt sätt, får en att tänka på alla man förlorat och kommer förlora i sinom tid. Usch.

Ja. Det jobbiga är att jag bara tänker på min egen hund efteråt. Efter att jag hade sett den igår så satte jag mig hos honom och bara var med honom en stund, liksom. Jag vet inte om jag vill se den igen. Allt jag tänker på efteråt är att jag kommer behöva gå igenom samma sak om inte allt för många år. Det suger, verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. Det jobbiga är att jag bara tänker på min egen hund efteråt. Efter att jag hade sett den igår så satte jag mig hos honom och bara var med honom en stund, liksom. Jag vet inte om jag vill se den igen. Allt jag tänker på efteråt är att jag kommer behöva gå igenom samma sak om inte allt för många år. Det suger, verkligen.

Eller hur.. Har redan gått igenom processen två gånger tidigare med vår förra hund och senast min brorsas hund som kändes som vår egna. Varje gång jag sett klippet har jag alltid fått gå upp till Molly och bara gosa med henne en stund. Hunden dömer dig aldrig under sitt liv, den dedikerar all sin tid åt att tycka om dig och passa upp till dig. Det är sån genuin kärlek, vilket man aldrig egentligen kan få från en människa. Du kommer oundvikligen att bli sårad, ljugen till, bortglömd och whatnot från personer du älskar i resten av ditt liv, men aldrig av din hund.:cry:

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stellan: Inte för att dra upp den gamla visan men..

slå ihjäl kattungar med en spade = thumbsup_1190081_0.gif

titta på en film om någon loosers jäkla hund som dör = :cry:

Förstår inte riktigt.

Ja, jösses vad långsint du är. Vem har sagt att jag inte grät då heller? Sen har jag aldrig gillat katter överlag, ser inget "värde" i en katt, vilket jag gör i en hund.

Men, va en bitterfitta. Jag bryr mig inte om vad en knarkande stockholmsbrat tycker om mig. (see what I did there, töntjävel)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jösses vad långsint du är. Vem har sagt att jag inte grät då heller? Sen har jag aldrig gillat katter överlag, ser inget "värde" i en katt, vilket jag gör i en hund.

Men, va en bitterfitta. Jag bryr mig inte om vad en knarkande stockholmsbrat tycker om mig. (see what I did there, töntjävel)

Hittar inte din post men eftersom du inte ser något värde i en katt så är det väl safe to assume att du inte grät då.

Jag förstog verkligen inte filmens "värde". Trodde det var snubben i filmen som hade cancer först och tänkte "shit, starkt att orka låta ett filmteam vara med en i ens sista dagar" men sen så förstår man att det handlar om en jäkla hund. Tycker ni har lite låg känslotröskel om döda hundar och hemvändande militärer är vad som får era tårkanaler att börja rinna.

Redigerad av P-C
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittar inte din post men eftersom du inte ser något värde i en katt så är det väl safe to assume att du inte grät då.

Jag förstog verkligen inte filmens "värde". Trodde det var snubben i filmen som hade cancer först och tänkte "shit, starkt att orka låta ett filmteam vara med en i ens sista dagar" men sen så förstår man att det handlar om en jäkla hund. Tycker ni har lite låg känslotröskel om döda hundar och hemvändande militärer är vad som får era tårkanaler att börja rinna.

Jaja, ni har varit igenom det här ett flertal gånger redan. P-C, sluta dra upp det, du ältar om samma sak jämt och ständigt och det börjar på att bli tröttsamt. Stell, ignorera honom.

Och för att inte vara en tråkmåns, så har vi en film där de bygger en 15 våningar högt hotel på 6 dagar, och allt finns på film.

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vetefan om jag skulle vilja bo där, när det går sådär fort så lär det ju bli en del slarv och säkert något misstag någonstans...

Eftersom vi är vana med svensk standard, där arbetet inte går ut på att göras utan att dras ut på för att tjäna så mycket pengar utan att göra så mycket (i taget), så kan det kännas "osäkert". Det gäller allt ifrån husrenoveringar till vägarbeten m.m. Jag tror nog inte att det är något problem med konstruktionen.

Det gick väl inte snabbare att bygga just det där hotellet jämfört med ett annat likvärdigt stort om man kollar på effektiv tid?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste posta den här bilden, tycker den ser jävligt häftig ut ;>

Abandoned soviet military hospital near a former garrison city in eastern Germany

Self exposure, auto bracketing, HDR. 30 seconds of not moving and holding breath.

I love this location!

Done with my new Sigma 10-20mm lens. A killer piece of glass. Makes even the smallest room look huge. :)

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och för att inte vara en tråkmåns, så har vi en film där de bygger en 15 våningar högt hotel på 6 dagar, och allt finns på film.

Jahapp.. Här håller dom på med stambyte, Har nu hållit på i 12 veckor och dom är ungefär 7 veckor bakom tidsplanen.. (och dom är en femtedels klara tror jag).. Det skulle tagit dom 5 veckor per 2 portar (6 lägenheter per port), Dom håller fortfarande på med dom 2 första efter 3 månader.. Inte kul. Vi skulle nog hyrt in lite asiater istället :doh:

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny superstjärna i Japan - ett hologram.

http://www.youtube.com/watch?v=DTXO7KGHtjI

Ny skulle jag nog inte vilja påstå. Hon "skapades" 2007. Såg dock den där förut - sjukt coolt.

Fast jag vet inte om det verkligen kan kallas hologram. Tunn genomskinlig screen som visar upp en film. Syns tydligare i den här.

0:45. Teknologin är fortfarande grym.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor