AngryAxel Skrivet 18 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2010 Från den eminenta spelbildsbloggen GameOvr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 Vet inte hur pass bra detta fungerar skriftligt, men jag prövar. Följ instruktionerna bara. Tricket är egentligen på engelska från början så det kommer kanske att se lite fult ut, men när det står att ni ska tänka på engelska så gör så. Tänk på ett tal mellan 1 och 10. Multiplicera talet med 9. Subtrahera 5. Lägg nu ihop ditt tal så att det blir en siffra. (Om du t.ex. har 23 så lägger du ihop 2 + 3 så att du får 5, alltså en siffra.) Tänk på bokstaven i alfabetet som motsvarar din siffra. (Alltså 1=A , 2=B osv.) Tänk nu på ett land vars namn börjar på bokstaven du har, men tänk namnet på engelska. (T.ex. Albanien är Albania eller så.) Tänk på ett djur (på engelska) som börjar på den andra bokstaven i landets namn. (T.ex. Albanien, andra bokstaven är L. Tänk på ett djur på L alltså.) Fokusera på djurets färg. Tänkte du på gråa elefanter i Danmark ? Om det inte funkade kan du prova detta istället. Vet inte heller om det funkar lika bra skrivet men det borde inte vara några problem. Det är viktigt att du inte skriver ned något eller använder miniräknare, räkna i huvudet. Du börjar med 1000. Lägg till 40. Lägg till 1000. Lägg till 30. Lägg till 1000. Lägg till 20. Lägg till 1000. Lägg till 10. Har du nu ..5000.. ? Isåfall fel. Svaret är ..4100.. . Tänk efter. Vet som sagt inte hur det kommer att fungera, men på mig och de jag testat på har det funkat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 Vet inte hur pass bra detta fungerar skriftligt, men jag prövar. Följ instruktionerna bara. Tricket är egentligen på engelska från början så det kommer kanske att se lite fult ut, men när det står att ni ska tänka på engelska så gör så. Tänk på ett tal mellan 1 och 10. Multiplicera talet med 9. Subtrahera 5. Lägg nu ihop ditt tal så att det blir en siffra. (Om du t.ex. har 23 så lägger du ihop 2 + 3 så att du får 5, alltså en siffra.) Tänk på bokstaven i alfabetet som motsvarar din siffra. (Alltså 1=A , 2=B osv.) Tänk nu på ett land vars namn börjar på bokstaven du har, men tänk namnet på engelska. (T.ex. Albanien är Albania eller så.) Tänk på ett djur (på engelska) som börjar på den andra bokstaven i landets namn. (T.ex. Albanien, andra bokstaven är L. Tänk på ett djur på L alltså.) Fokusera på djurets färg. Tänkte du på gråa elefanter i Danmark ? Om det inte funkade kan du prova detta istället. Vet inte heller om det funkar lika bra skrivet men det borde inte vara några problem. Det är viktigt att du inte skriver ned något eller använder miniräknare, räkna i huvudet. Du börjar med 1000. Lägg till 40. Lägg till 1000. Lägg till 30. Lägg till 1000. Lägg till 20. Lägg till 1000. Lägg till 10. Har du nu ..5000.. ? Isåfall fel. Svaret är ..4100.. . Tänk efter. Vet som sagt inte hur det kommer att fungera, men på mig och de jag testat på har det funkat! Den hade rätt på Danmark , inte det andra. Det där mattetalet har jag sett förut, och jag fick likförbannat 5000 . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 (redigerad) Haha kul att det fungerade hyfsat iallafall. Såg lite fult ut när man skrev ned det dock. Har även provat med några på MSN och det andra verkar tyvärr inte fungera lika bra skrivet, det är nog svårare öga mot öga så. Edit: Derren Brown! Redigerad 20 juli, 2010 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 (redigerad) Vet inte hur pass bra detta fungerar skriftligt, men jag prövar. Följ instruktionerna bara. Tricket är egentligen på engelska från början så det kommer kanske att se lite fult ut, men när det står att ni ska tänka på engelska så gör så. Den första fungerade inte särskilt bra på mig... Tänkte på 7 vilket gav mig M som gav mig Mexico Elephant. Däremot minns jag att vår mattelärare gjorde likadan sak på oss och då fungerade den på mig, men då var det på svenska. Jag minns inte landet men djuret var isbjörn. Den andra fungerade jävligt bra däremot, jag var t o m tvungen att gå igenom den två-tre gånger för att fatta vart fan jag räknade fel! ThuuG: Derren Brown är jävligt skön, jag gillar speciellt när han har med Simon Pegg i sin show vid ett tillfälle Edit: Btw, om du gillar hans pickpockettingskills så ska du här få se på en riktig mästare: Redigerad 20 juli, 2010 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 (redigerad) ThuuG: Derren Brown är jävligt skön, jag gillar speciellt när han har med Simon Pegg i sin show vid ett tillfälle Polare tipsade mig om honom idag, jag blev helt såld. Mind tricks och liknande är verkligen sjukt coolt! Edit: Och ja, det med Simon Pegg var riktigt bra! http://www.youtube.com/watch?v=befugtgikMg Redigerad 20 juli, 2010 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 Du börjar med 1000. Lägg till 40. Lägg till 1000. Lägg till 30. Lägg till 1000. Lägg till 20. Lägg till 1000. Lägg till 10. Har du nu ..5000.. ? Isåfall fel. Svaret är ..4100.. . Tänk efter. Vet som sagt inte hur det kommer att fungera, men på mig och de jag testat på har det funkat! Jag måste vara väldigt tråkig men för mig fungerade det inte alls, men så brukar jag alltid konfrontera mina mattetal (överdrivet) långsamt och metodiskt med.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 Jag måste vara väldigt tråkig men för mig fungerade det inte alls, men så brukar jag alltid konfrontera mina mattetal (överdrivet) långsamt och metodiskt med.. Det trodde jag också att jag gjorde, men det fungerade allt för bra på mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 Grön anakonda från Makedonien. Torskade dock stenhårt på den andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 20 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2010 Första blev strutsar från Kosovo. Kanske pga att jag fick 7*9 till 61. Andra fick jag till 4100, tack vare att jag fokuserade. --- Contributing Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 21 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2010 Trevligt att fler fick länder ifrån Balkanhalvön, själv tänkte jag på rosa bläckfisk från Montenegro . Fick rätt på andra, har hört den förut även om det första man tänkte efter 4090 var 5000 på något instinktivt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 21 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2010 Haha jo, jag har insett nu att ett tal mellan 1-5 fungerar bättre. Funkar oftast då, med tankte på att det inte finns så värst många länder som börjar på den bokstaven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2010 (redigerad) Pick the number of time you probably would like to masturbate per week. (Must be more than once, but less than 10) Multiply this number by 2, just to be bold. Add 5. Multiply that by 50. if you have already had your birthday this year add 1759, if you haven't add 1758. Now subtract the 4 digit number of the year you were born. You should get a 3 digit number, the first digit is the original number of times you like to masturbate, and the last two numbers are your age. Den funkar oftast bara när du onanerar 7 dagar i veckan. Redigerad 21 juli, 2010 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2010 Pick the number of time you probably would like to masturbate per week. (Must be more than once, but less than 10) Multiply this number by 2, just to be bold. Add 5. Multiply that by 50. if you have already had your birthday this year add 1759, if you haven't add 1758. Now subtract the 4 digit number of the year you were born. You should get a 3 digit number, the first digit is the original number of times you like to masturbate, and the last two numbers are your age. Den funkar oftast bara när du onanerar 7 dagar i veckan. Jag får alltid rätt masturberingssiffra, men jag blir bara 19 är hela tiden. Säker på att det inte ska vara 1760 om man fyllt år och 1759 om man inte fyllt år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2010 Jag får alltid rätt masturberingssiffra, men jag blir bara 19 är hela tiden. Säker på att det inte ska vara 1760 om man fyllt år och 1759 om man inte fyllt år? Kanske. Jag vet inte, det är en copypaste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2010 Vita alpackor i Darfur... -- WIN!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2010 Jag får alltid rätt masturberingssiffra, men jag blir bara 19 är hela tiden. Säker på att det inte ska vara 1760 om man fyllt år och 1759 om man inte fyllt år? Blev ett år mindre med tills jag gjorde denna justering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2010 Haha jo, jag har insett nu att ett tal mellan 1-5 fungerar bättre. Funkar oftast då, med tankte på att det inte finns så värst många länder som börjar på den bokstaven. Huh, har du gjort den själv? Tufft, isåfall. Gulfläckig jaguar från Djibouti , förresten. _______ Skaffa tandställning till era barn! http://www.kossan.se/roliga-filmer/bilder_...18_maanader.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 22 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2010 Huh, har du gjort den själv? Tufft, isåfall. Gulfläckig jaguar från Djibouti , förresten. Nej, jag har tyvärr inte gjort den själv. Hittade den när jag kollade Derren Brown-klipp. Heter typ "Worlds greatest mind trick" eller något sådant på YouTube. Har dock testat den på några vänner och den fungerar bara om de väljer ett tal från 1 till 5 från början. De flesta har dock valt 6-10, haha. De gångerna de inte gjort det har det dock fungerat ganska bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts