Siana Skrivet 24 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2010 Oftast finns det några väldigt långsökta förklaringar mellan logga och "maskot" och på samma sätt kan det väl finnas vilken långsökt förklaring som helst mellan golf och spartaner, kanske att de spelar på spartanskt vis, kanske att golfanläggningen ligger vid någon slags minnesplats för spartaner etc etc etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 24 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2010 Den där förklarar fortfarande inte vad kopplingen mellan en groda och ett bittorrentprogram är. Bara för att man döper ett program efter en groda, och ger den en groda som symbol så har ju inte programmet någon koppling till en groda. Det var så Siana menade. Jag syftade mer på att det finns en grodart som heter Dendrobates azureus, och att det är därifrån bittorrent klienten tagit det från. Alltså sambandet med: "Azureus och en groda". Azureus är en grodart. ------------------------------------------------------------------ Men jag fattar vad du menar Siana, var bara tvungen ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2010 Jaja, jag formulerade mig lite hastigt, poängen var som nämnt kopplingen mellan själva saken (bittorrentprogram) och dess logga - namnet hör ihop med loggan på samma sätt som spartan golf hör ihop med en spartansk hjälm så koppling mellan namn och loggan är ju uppenbart. Snarare kan man ju se på preem-förklaringen att man egentligen kan ha vilken logga som helst med en rätt långsökt förklaring. Nu släpper vi detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 24 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2010 Jaja, jag formulerade mig lite hastigt, poängen var som nämnt kopplingen mellan själva saken (bittorrentprogram) och dess logga - namnet hör ihop med loggan på samma sätt som spartan golf hör ihop med en spartansk hjälm så koppling mellan namn och loggan är ju uppenbart. Snarare kan man ju se på preem-förklaringen att man egentligen kan ha vilken logga som helst med en rätt långsökt förklaring. Nu släpper vi detta. Alltså, det är lugnt, jag tycker den är grymt utförd. Men jag tycker att den tappar lite på i vilken ordning den är gjord. That´s it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Jag syftade mer på att det finns en grodart som heter Dendrobates azureus, och att det är därifrån bittorrent klienten tagit det från. Alltså sambandet med: "Azureus och en groda". Azureus är en grodart. Jo, jag vet. Men innan man valt namn till sitt program så fanns det ju ingen som helst koppling till en groda. Sedan tog man Azureus som namn på klienten och då passar det ju bra att ha en groda som logga. Fast jag ser nu när jag läser lite om programmet att de använder en motor som heter Azureus, och det är väl därifrån namnet från första början kommer kan jag tänka mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 (redigerad) Aldrig hört en bättre cover på Fade to Black med Metallica faktiskt Otroligt enligt mig. EDIT: Glömde videon Redigerad 26 maj, 2010 av Joe Dirt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Aldrig hört en bättre cover på Fade to Black med Metallica faktiskt Otroligt enligt mig. EDIT: Glömde videon She could stroke my violin everyday if you know what i mean! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Har det inte snackats om tunna skärmar tidigare? Här har vi en som är så tunn att den går att rulla ihop! http://www.sony.net/SonyInfo/News/Press/20...070E/index.html Jag börjar fantisera om Tidningar a la Harry Potter och så vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Har det inte snackats om tunna skärmar tidigare? Här har vi en som är så tunn att den går att rulla ihop! http://www.sony.net/SonyInfo/News/Press/20...070E/index.html Jag börjar fantisera om Tidningar a la Harry Potter och så vidare. Jag har för mig att det ursprungligen är en norsk "uppfinning" faktiskt. Den skärmen gick att vika ihop och sätta i bakfickan till exempel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Jag har för mig att det ursprungligen är en norsk "uppfinning" faktiskt. Den skärmen gick att vika ihop och sätta i bakfickan till exempel Mjo, jag har precis för mig att det här har diskuterats tidigare. Men det är så häftigt att det är värt att ta upp igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2010 Mjo, jag har precis för mig att det här har diskuterats tidigare. Men det är så häftigt att det är värt att ta upp igen. Eller hur. Snart blandar man ihop mobilen med en hundralapp.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 28 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2010 Haha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 Haha! Trodde Britterna såg ut som oss. Inte så där mörka. Haha, ja tänk så fel man kan ha... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simonracer Skrivet 29 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 Trodde Britterna såg ut som oss. Inte så där mörka. Haha, ja tänk så fel man kan ha... Trodde dom flesta visste att dom Alltid säger vart dom fick nyheten ifrån och inte vart själva nyheten är. (Om du nu inte va ironsk eller så ^^,) On topic: Helt sjukt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 Trodde dom flesta visste att dom Alltid säger vart dom fick nyheten ifrån och inte vart själva nyheten är. (Om du nu inte va ironsk eller så ^^,) On topic: Helt sjukt.. Ja, en arbetskamrat sa det till mig när han såg mig posta kommentaren. Jag trodde aftonbladet skrivit fel, då det stod london. Jaja, man lär sig nått nytt varje dag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 Ja, en arbetskamrat sa det till mig när han såg mig posta kommentaren. Jag trodde aftonbladet skrivit fel, då det stod london. Jaja, man lär sig nått nytt varje dag... De säger ju iaf Indonesien i klippet. Vad jag undrar är... Okej, så farsan lät honom pröva en cigarett när han var 1½ år gammal. Dumt, men i alla fall... Frågan är, hur fan tänkte han när han gav honom andra, tredje, fjärde cigaretten? Är det inte då man bör inse att det har spårat ur, inte när ungen är uppe i 40 cigaretter om dagen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 De säger ju iaf Indonesien i klippet. Vad jag undrar är... Okej, så farsan lät honom pröva en cigarett när han var 1½ år gammal. Dumt, men i alla fall... Frågan är, hur fan tänkte han när han gav honom andra, tredje, fjärde cigaretten? Är det inte då man bör inse att det har spårat ur, inte när ungen är uppe i 40 cigaretter om dagen? Det är inte i klippet jag menar, det är texten. Det står London[/]: rökande unge bla bla bla I alla fall, ja det är sjukt att du ens kan ge ungen första ciggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 29 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2010 (redigerad) Häftigt är de inte riktigt, men ingen passande tråd.. Tragiskt :/ edit: lol,out of sync, lame. Kolla här istället: http://www.livevideo.com/video/1EFA01743AB...racy-intro.aspx http://www.youtube.com/watch?v=PSROlfR7WTo Redigerad 1 juni, 2010 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 1 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts