Jump to content

Tråden där vi postar häftiga filmer, bilder, etc

Jacker
 Share

Recommended Posts

1680*1050

Inte så värst men det drogs ut något otrevligt på bredden och hajen såg inte alls lika fin ut. :P

th_shark_1105296_0.jpg

Förstorad i photoshop och sedan fixat lite med sharpen och lite annat smått.

Alternativa 'korrekta' färger':

th_shark2_1105296_1.jpg

:D

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

th_shark_1105296_0.jpg

Förstorad i photoshop och sedan fixat lite med sharpen och lite annat smått.

Alternativa 'korrekta' färger':

th_shark2_1105296_1.jpg

:P

Eh, du gjorde den ungefär 30 000 pixlar mindre och varken i rätt aspektratio eller upplösning...

Nu är jag ju inte så PS-haxx men tre försök med 10% uppskalning i taget och bicubic smoothing:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, du gjorde den ungefär 30 000 pixlar mindre och varken i rätt aspektratio eller upplösning...

Nu är jag ju inte så PS-haxx men tre försök med 10% uppskalning i taget och bicubic smoothing:

Han bad you om 1680x1050?

Och sedan så ja, den är klippt på höjden. Jag tyckte inte att det såg ut att göra speciellt mycket.

Och det är väl rätt aspektratio?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han bad you om 1680x1050?

Och sedan så ja, den är klippt på höjden. Jag tyckte inte att det såg ut att göra speciellt mycket.

Och det är väl rätt aspektratio?

"Bildstorlek 1220px × 762px" = inte 16:10

Den andra var iofs:

"Bildstorlek 1248px × 780px" = 16:10

Men jag menade att det är bättre att förstora upp den i photoshop till rätt storlek istället för att låta bakgrundsverktyget i Windows skala upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Bildstorlek 1220px × 762px" = inte 16:10

Den andra var iofs:

"Bildstorlek 1248px × 780px" = 16:10

Men jag menade att det är bättre att förstora upp den i photoshop till rätt storlek istället för att låta bakgrundsverktyget i Windows skala upp den.

What? Jag förstorade upp den till 1680xvad det nu var och ändrade sedan canvas size till 1680x1050 och flyttade bilden lite för att den skulle se bättre ut, sedan så... ja. Då ska ju inte bakgrundsverktyget i Windows skala upp den, då han han använde den upplösningen som han skrev, så vitt jag förstog.

Men men, sak samma. Ingen direkt fara. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What? Jag förstorade upp den till 1680xvad det nu var och ändrade sedan canvas size till 1680x1050 och flyttade bilden lite för att den skulle se bättre ut, sedan så... ja. Då ska ju inte bakgrundsverktyget i Windows skala upp den, då han han använde den upplösningen som han skrev, så vitt jag förstog.

Men men, sak samma. Ingen direkt fara. :blink:

Ja? Bilderna som du la upp var inte 1680x1050 utan upplösningarna jag skrev i förra inlägget. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh jösses herrejävlar! Bästa filmen som har postats i den här tråden. :o:blink:

Hmm. Filerna jag laddade upp hade den upplösningen, men tydligen så måste photobucket förminskat dom. Weird.

Jupp, Photobucket förminskar allt som är större än 1200-någonting på bredden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor