Vice. Skrivet 25 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2012 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2012 Haha åh, sånt där älskar jag att se! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2012 Haha åh, sånt där älskar jag att se! Då gillar du nog den här, fast den har du säkert redan sett: 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2012 Då gillar du nog den här, fast den har du säkert redan sett: Haha, den hade jag missat! Galet ändå hur långt folk går, haha. Stå där och trycka 5000 gånger, hur lång tid ska det inte ta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 26 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2012 (redigerad) Då gillar du nog den här, fast den har du säkert redan sett: http://www.youtube.com/watch?v=5iWTt2OvmOw Redigerad 26 oktober, 2012 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 29 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2012 http://www.wimp.com/cartest/ Ganska häftigt hur långt vi har kommit med säkerhet inom fordon. Bra video som beskriver det också! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 30 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2012 Helikopterpiloter räddar ett RC-flygplan som landat i en grantopp. Karma! På gränsen att platsa i extrem feelgoodkänla-tråden 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2012 (redigerad) Helikopterpiloter räddar ett RC-flygplan som landat i en grantopp. Karma! På gränsen att platsa i extrem feelgoodkänla-tråden SÅ JÄVLA HÄFTIGT! (w00t) EDIT: Den här låg i Related: http://www.youtube.com/watch?v=PKgxGQL4DjM EDIT: Är det nån som nånsin undrat vad som händer med bränsletankarna från en rymdfärja? Redigerad 31 oktober, 2012 av Henkibojj 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2012 Vet inte vart jag ska placera den, men den är rätt häftig på sitt sätt: IMDB Top 250 in 2 1/2 Minutes I just saved 375 hours. Thank you. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2012 (redigerad) Vet inte vart jag ska placera den, men den är rätt häftig på sitt sätt: IMDB Top 250 in 2 1/2 Minutes http://www.youtube.c...h?v=U0x9HtYgVqA Påminner mig lite om den här! Och inte särskilt mycket om den här, men den är ändå ganska intressant. 100 år av VFX: Redigerad 4 november, 2012 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 10 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2012 Imponerande vad man kan göra med en 3D skrivare: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2012 (redigerad) Steve Jobs visar världen WiFi för första gången någonsin: Då gillar du nog den här, fast den har du säkert redan sett: Det där är faktiskt ett riktigt sätt att mäta hur viktigt somliga saker är för djur [i fångenskap]. Man kan sätta upp en testutrustning med mat, vatten, andra djur i flocken, trädgrenar, sand eller andra saker som är naturliga för djuret ifråga instängt i ett utrymme. Det går att komma åt detta genom en grind, men den är belagd med vikter av olika tyngd (ingen alls eller enormt tungt) eller elektroniskt programmerad att öppnas efter ett visst antal tryck (3, 10, 200, 1000). Efter ett tag kommer man se hur mycket ansträngning djuret är villigt att lägga ned på att få belöningen, och därmed ser man också hur vitalt eller oviktigt vissa saker är. Om man ska designa en bur men har begränsade möjligheter att erbjuda alla saker som kan tänkas vara bra för djuret, kan man använda denna metod för att se vad som inte är riktigt nödvändigt och vad som är absolut nödvändigt. Redigerad 19 november, 2012 av Henkibojj 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 20 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2012 En runtur i ISS. Mycket intressant. Känns som att jag, åtminstone tills man vant sig, skulle bli ganska så mindfucked av att upp och ner inte fungerar på samma sätt som på jorden. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 21 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2012 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2012 Daaaaaaaamn! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2012 Daaaaaaaamn! Sjukt häftigt! Jag har sett många bilder med samma koncept tidigare men inga som flyter samman med varandra på ett lika bra sätt som dessa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2012 Det där är faktiskt ett riktigt sätt att mäta hur viktigt somliga saker är för djur [i fångenskap]. Man kan sätta upp en testutrustning med mat, vatten, andra djur i flocken, trädgrenar, sand eller andra saker som är naturliga för djuret ifråga instängt i ett utrymme. Det går att komma åt detta genom en grind, men den är belagd med vikter av olika tyngd (ingen alls eller enormt tungt) eller elektroniskt programmerad att öppnas efter ett visst antal tryck (3, 10, 200, 1000). Efter ett tag kommer man se hur mycket ansträngning djuret är villigt att lägga ned på att få belöningen, och därmed ser man också hur vitalt eller oviktigt vissa saker är. Om man ska designa en bur men har begränsade möjligheter att erbjuda alla saker som kan tänkas vara bra för djuret, kan man använda denna metod för att se vad som inte är riktigt nödvändigt och vad som är absolut nödvändigt. Intressant! Det påminner lite om Skinner box, som förstås blir intressantast när belöningarna är helt slumpmässiga och inte har något att göra med individens beteende. Derren Brown gjorde samma sak på en grupp människor en gång, här är del 1 om någon är intresserad - övriga delar finns på YT, bara att klicka bland relaterade videos. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 30 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2012 Jag älskar den här bilden; 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 1 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2012 http://www.staggeringbeauty.com/ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2012 http://www.staggeringbeauty.com/ Okej, nu har jag varit och bytt byxor. Ska testa igen fast med högtalarna på halva volymen... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts