Jump to content

Tråden där vi postar häftiga filmer, bilder, etc

Jacker
 Share

Recommended Posts

:blink:

Äckligt! :o

Jag kollar ibland på såna där videos (egentligen självplågeri mer än njutning) och tänker ibland att "jamen, det där kan man säkert göra delar av om man bara hade ett större och proffsigare trumset". Men vafan, grabben slår undan fötterna på mig redan i första fyra sekunderna. Jag kollade på Totos trummis i förrgår och stod och gapade när han visar hur man spelar Rosanna-introt, vilket innehåller sjuka mängder ghost-slag. Ghost-slag är slag som liksom ligger bakom, tyst, och som lägger en matta under alltihopa som man kanske inte tänker på men som är sjukt knepiga att göra.

http://www.youtube.com/watch?v=MwFdExvCxM4

Krävs sjukt mycket teknik för det där och det sitter absolut inte i ryggmärgen såsom ett vanligt beat gör, hur snabbt det än må vara. Men grabbfan spelar det där redan första sekunden och fortsätter bara värre och värre... :(

Sen är "tufft" och "svårt" helt olika saker som inte alltid hänger samman. Här är en klassiker. Grabben är sjukt skillad men det är inte omöjligt att göra delar av vad han gör:

Den här är tuff men inte särskilt svår, egentligen. Med lite övning och ett lika jäkla stort trumset som den här killen skulle jag kunna göra väldigt mycket (inte allt!), för teknik finns det egentligen inte i överflöd. Bara koordination:

Mest imponerad är jag av trummisar som kan göra så mycket med så lite (Rosanna), snarare än folk som köper dyra trumset och gör nåt coolt av nåt jätteenkelt (Super Mario Bros). Det är inte svårt att hamra på pukor och cymbaler, men det är svårt att skapa svåra mönster som är GRUNDrytmen i en låt :o

Inb4 Henkibojj

Haha :D

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor