RavenE Skrivet 18 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Ska jag bygga den åt dig och skicka på bussgods eller? De där är rejäla nerkliv från både HD4850 och 8800GT. Har ingen koll på de där, ska kolla upp dem nu, återkommer. Kan redan nu säga att ingen av dem är bra. Vill du det så. Kände att det var bäst att fråga, vill ju ha ut så mycket som möjligt av pengarna, och det visade sig ju nu att det var sämre än jag trodde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Tyvärr är väl den praktiska och ekonomiska aspekten liten om jag skulle klämma ihop en dator åt dig. För mig är det inga bekymmer att bygga. Too bad att du bor i Norrland. Jag kollade upp korten, det är ingen som ens bryr sig om att jämföra dem med de kort jag och Boomer tipsat om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2008 Du bör överväga att satsa på AMD. Moderkort och processor blir billigare, vilket leder till att du kan lägga pengar på ett HD870 (väldigt prisvärt kort!). Eftersom du inte ska klocka så är det inte så farligt med AMD. Det hela beror mest på vad exakt du vill använda datorn till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 6995kr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Delarna kostar cirka 5 000 kr separat, operativsystem ej inräknat. 2 000 kronor för montering? Njä. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) Delarna kostar cirka 5 000 kr separat, operativsystem ej inräknat. 2 000 kronor för montering? Njä. Datorn är färdigbyggd med det priset, fick det också till ~5000 när jag räknade ihop del för del. Redigerad 20 augusti, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Den datorn plus Vista. Det är väl inget dumt pris ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Tar du med OS får du skylla dig själv. Du får: MSI P45-moderkort C2D E8400 ATI HD4850 2GB DDR2 PC6400 500GB HDD Corsair 550W nätagg Blablabla för 6 443 kr, inkl montering och TRE års garanti på komplett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) Tar du med OS får du skylla dig själv. Du får: MSI P45-moderkort C2D E8400 ATI HD4850 2GB DDR2 PC6400 500GB HDD Corsair 550W nätagg Blablabla för 6 443 kr, inkl montering och TRE års garanti på komplett. Är det grafikkortet att föredra istället för 8800GT? Annars är väl datorerna rätt lika? Edit: Och vad är C2D E8400? Redigerad 20 augusti, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Jag förstår inte vad det var för fel på den RavenE visade. Bra dator plus Vista för 6995kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Mitt förslag är något åt det här hållet: http://img164.imageshack.us/img164/9475/cmpey0.png Det här kommer att prestera bättre i spel. Vill du däremot satsa mer på en allt-i-allo-dator så kan du ta en Intel-processor och dra ner på grafikkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) Edit: Och vad är C2D E8400? Intel Core 2 Duo E8400 3.0ghz Redigerad 20 augusti, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) Jag förstår inte vad det var för fel på den RavenE visade. Bra dator plus Vista för 6995kr. Både processor och grafikkort är två märkbara steg tillbaka från tidigare förslag. Om Raven känner att Vista är värt det, kör i vind. Är det grafikkortet att föredra istället för 8800GT? Ja. Dyrare, men bättre. Redigerad 20 augusti, 2008 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Det här kommer att prestera bättre i spel. Vill du däremot satsa mer på en allt-i-allo-dator så kan du ta en Intel-processor och dra ner på grafikkortet. Det ska fungera både som spel och allt-i-allo-dator. Det bästa vore ju om datorn klarar av gta 4 när det släpps, men det är förstås svårt att bygga utan att veta några specs. Intel Core 2 Duo E8400 3.0ghz Om Raven känner att Vista är värt det, kör i vind. Värt och värt.. har vista nedladdat, lär ju fungera minst lika bra. Ja. Dyrare, men bättre. Antar att det du valde ut är ännu bättre? 4870? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Det ska fungera både som spel och allt-i-allo-dator. Det bästa vore ju om datorn klarar av gta 4 när det släpps, men det är förstås svårt att bygga utan att veta några specs. Då är det väl lika bra att försöka bygga en så bra dator som möjligt? Värt och värt.. har vista nedladdat, lär ju fungera minst lika bra. Om du frågar mig så är det verkligen inte värt det att dra ner såpass mycket på hårdvaran p g a mjukvara du redan har. Antar att det du valde ut är ännu bättre? 4870? Det stämmer. Du kan kolla här lite, även fast jag antar att du inte begriper siffrorna http://www.tomshardware.com/reviews/best-g...-card,1987.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) Blah, jag har gjort vad jag kan. Det är inga fel på Sianas grejer, HD4870 presterar bättre än HD4850 i spel, de tester jag har sett är skillnaden vanligtvis kring 10 fps. Ska själv köpa HD4870 i november. AMDs processorer vet jag ingenting om. Systemet på Alina är det sämsta som har presenterats i tråden. Man betalar inte för Vista om man har det nedladdat. Swebitspuss på Siana förresten. Redigerad 20 augusti, 2008 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) Då är det väl lika bra att försöka bygga en så bra dator som möjligt? Haha, jo det är sant. Får be nån om hjälp med att bygga ihop datorn, om det blir så att jag köper en i delar. Det stämmer. Du kan kolla här lite, även fast jag antar att du inte begriper siffrorna http://www.tomshardware.com/reviews/best-g...-card,1987.html Nä, sa mig inte så mycket. Edit: Förresten, hur är det med 4GB i ram? Kör man med Vista så måste man ha 64-bit av operativsystemet, är det något sådant med XP också? Eller får man 4GB bara man kör med XP? Redigerad 20 augusti, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) 32-bit: 3-3,5GB RAM-minne får du ut. Jag får ut 3 001MB tror jag. 64-bit: 128GB eller nåt. Mycket i alla fall. Har alltså inget med XP eller Vista att göra. Redigerad 20 augusti, 2008 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Blah, jag har gjort vad jag kan. Det är inga fel på Sianas grejer, HD4870 presterar bättre än HD4850 i spel, de tester jag har sett är skillnaden vanligtvis kring 10 fps. Ska själv köpa HD4870 i november. AMDs processorer vet jag ingenting om. Systemet på Alina är det sämsta som har presenterats i tråden. Man betalar inte för Vista om man har det nedladdat. Swebitspuss på Siana förresten. Eftersom jag tvivlar på att RavenE ska klocka så duger AMD fint, så det ska nog gå. Jag ska också köpa HD4870 så fort jag får lön, typ! Swebitspuss, f'resten? Menar du Sweclockers? Swebits är jag borttagen på p g a inaktivitet. Edit: Förresten, hur är det med 4GB i ram? Kör man med Vista så måste man ha 64-bit av operativsystemet, är det något sådant med XP också? Eller får man 4GB bara man kör med XP? 4GB RAM = 64-bitars OS, det finns både som Vista och XP. Vill du inte ha 64-bitars så kan du nöja dig med 2GB RAM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) 4GB RAM = 64-bitars OS, det finns både som Vista och XP. Vill du inte ha 64-bitars så kan du nöja dig med 2GB RAM. Hur ser jag om jag har 64-bitars eller ej? XP, that is. Edit, är det det som man ser på inställningar på bildskärmsinställningar? I så fall har jag 32-bitars. Redigerad 20 augusti, 2008 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts