Siana Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Efter att ha randomsurfat ett tag kom jag in på den här länken: http://www.coolstuff.se/Triops För 59:- kan man få hem en massa små ägg som sedan kläcks nästan direkt efter att man lägger de i vatten. Ur dem kommer små Triops, som sedan dubblar sin storlek varje dag för att slutligen bli maximalt 5cm långa. De reproducerar sig som galningar och de lever i 20-90 dagar. Jag funderar att köpa hem ett paket for the lulz. Det är ju inte direkt dyrt, och efter att ha sett ett par YouTube-filmer verkar det riktigt roligt. Finns det någon här som har erfarenhet med dem? Är de värda pengarna, dör de ut snabbt och är de roliga? Här är en liten infofilm: [youtube-old]4quPALV24Ww[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Usch vad äckliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 (redigerad) Omg i want var hittar man ett litet akvarie? oh, man får ett med paketet Redigerad 12 augusti, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Fyfan.. Riktigt, riktigt äckliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Omg i want var hittar man ett litet akvarie? oh, man får ett med paketet Du får med akvarie om man köper deluxe tror jag. Dumbom & Boomer: De är ju så söta så! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Delux beställt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Delux beställt! Nu blir jag avunsdjuk. Jag ska nog beställa det vanliga paketet snart, försöker spara lite pengar. Dokumentera allt, fota/filma varje dag! Ta väl hand om dem! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 (redigerad) Nu blir jag avunsdjuk. Jag ska nog beställa det vanliga paketet snart, försöker spara lite pengar. Dokumentera allt, fota/filma varje dag! Ta väl hand om dem! Höhö^^ Will do! Får väll öppna upp en blogg eller nått http://triops.blogg.se/ :P :D Redigerad 12 augusti, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Höhö^^ Will do! Får väll öppna upp en blogg eller nått http://triops.blogg.se/ :P Riktigt roligt! Nu får du blogga som en idiot för det här ska bli intressant att se! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 (redigerad) Oj, coolt! Intressant fotoprojekt, får upp en massa tuffa bilder i mitt huvud. Men det där medföljande akvariet ser rätt B ut, såvida man inte fyller det med egna stenar och så. Hmm... edit: Kul med blogg också, den ska följas! Redigerad 13 augusti, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Min syrra är akvarie-nörd så ska se om hon kan hjälpa till med "inredningen" Det som följer med ser otroligt fult ut imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Ew. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 (redigerad) Efter att ha randomsurfat ett tag kom jag in på den här länken: http://www.coolstuff.se/Triops För 59:- kan man få hem en massa små ägg som sedan kläcks nästan direkt efter att man lägger de i vatten. Ur dem kommer små Triops, som sedan dubblar sin storlek varje dag för att slutligen bli maximalt 5cm långa. De reproducerar sig som galningar och de lever i 20-90 dagar. Jag funderar att köpa hem ett paket for the lulz. Det är ju inte direkt dyrt, och efter att ha sett ett par YouTube-filmer verkar det riktigt roligt. Finns det någon här som har erfarenhet med dem? Är de värda pengarna, dör de ut snabbt och är de roliga? Här är en liten infofilm: [youtube-old]4quPALV24Ww[/youtube-old] Kostar dom bara 59 kronor? EDIT: 300 posts! Redigerad 13 augusti, 2008 av vicecitylife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Kostar dom bara 59 kronor? Står det i både hans inlägg och på länken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Står det i både hans inlägg och på länken. Ja, jag vet, jag tyckte bara att det verkade billigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Ja, jag vet, jag tyckte bara att det verkade billigt. Ah.. Men dom lägger typ ett tiotal ägg om dagen så dom är inte svåra att få tag på så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Fick en känsla av southpark Prova blanda med seamen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Fick en känsla av southpark Prova blanda med seamen! Mm, slog mig med. Gizmo, testa det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Sure thing Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Hur länge lever de där små krypen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts