Jump to content

Kommunikation över internet, mötesplatser

The Dude
 Share

48 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Japp, bara att rösta på. Diskutera gärna metoder som ni föredrar och hur ni tror utvecklingen med kommunikation över Internet kommer ske.

Jag använder MSN, Facebook, Epost och IRC för att kommunicera med vänner online. Men det känns som att Facebook kommer att ersätta MSN mer och mer, iaf för min del eftersom folk är online allt mer sällan men däremot kollar Facebook regelbundet. Ifall de bara utvecklar chattfunktionen lite tror jag att de kommer sno mycket mer mark än vad de redan har.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använder du msn chattklient: Ja.

På vilka andra sätt kommunicerar du med vänner över Internet?: Inget av de sätten.

Jag kan inte rösta eftersom jag måste välja någonting på fråga två.

Nåväl, jag använder bara msn för att kontakta kompisar, får jag inte kontakt via msn så är det telefon som gäller. Om det är brådskande vill säga, är det inte brådskande så kan det ju vänta tills personen kommer till datorn och svarar på msn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använder självklart MSN, det är ett måste. Och eftersom jag producerar musik så använder jag även Myspace, men dock inte för att kommunicera med vännerna. Bilddagboken använder jag även väldigt ofta, väldigt bra sida för att kommunicera och dela med sig av bilder!.

När jag har hittat det artistnamnet jag vill ha så kommer jag skaffa Last.fm.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder MSN dagligen ja. Bästa sättet att få kontakt med folk imo.

Ventrilo använder jag också dagligen då jag spelar rätt så mycket CS 1.6.

Skype använder jag också då och då. Mycket pga att hålla kontakten med äldre vänner som jag lämnade kvar i Karlskoga.

E-mail använder jag skapligt också. Kollar min mail varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder MSN.

Det enda jag använder frekvent är Bilddagboken. Jag brukade använda Facebook men mina vänner blev inaktiva där och emo-killen i klassen som har en MySpace till sitt band klankade ju ner på Facebook tillräckligt mycket för att få klassen att börja hata oss Facebook-användare så vi slutade med det :cry: Men jag ska nog skaffa en ny snart, ska vi bli kompisar?

Jag använder Last.FM rätt ofta faktiskt när det gäller random snack om musik och liknande. Nu har jag bara 6-7 vänner där så jag använder det inte såå mycket för att näst intill ingen annan är aktiv där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor