Jump to content

Mus&Tangentbord till konsoll

Saleen
 Share

Recommended Posts

Att spela FPS-spel på konsoll är samma sak som att köra en Porsche 911 till 100% runt Nürburgring, det är nästan omöjligt och endast ett par i världen klarar det. Hur kommer det sig att Microsoft och Sony inte har fixat så att man kan koppla in mus och tangentbord till sin 360/PS3? Jag tror att det skulle locka väldigt många PC-spelare som känner att det börjar svida ordentligt i plånboken vid nästa t.ex. grafikkortsinköp (smiter in mitt lilla dilemma här).

Är konsollspelarna envisa som åsnor och vill att det ska vara helt jävla omöjligt att röra sig som en normal människa i spel och fraga någon, eller vill de helt enkelt bara ha något eget?

Fördelar/nackdelar?

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att spela FPS-spel bra med handkontroll är väl en vanesak precis som allt annat? Dessutom har mus/tagentbord har haft mer tid på FPS-sidan än vad en analog spak har haft. Jag tänker nog ingen direkt var direkt uberskillad när den spelade ett FPS med mus första gången. :(

Jo, men varför inte ge folk det dem är bra på och gillar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor