Renard Skrivet 29 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2011 (redigerad) Jag gillar din idè, absolut inget fel på den, simpelt och bra! Har en kompis som har liknande, men hans tatuering säger "Hårdrock". Han använder ett lite mer stilrent typsnitt, jag tycker det ser schysst ut. Jag tror att det där typsnittet kommer att bli lite för, 'blaskigt'. Du kanske kan hitta något i samma stil, fast lite 'lättare'? Det är din kropp, du gör vad du vill. Jag ville bara tipsa lite. Edit: Jag kommer att sitta i stolen ännu en gång och få lite bläck. Slänger upp en bild sen! Härlig tatuering din polare har! Jo, den där mallen jag postade var ju mest en inspirationskälla. Jag ska snacka med olika tatuerare som har erfarenhet av just gotisk stil, och se om vi kan komma fram till lite rakare och tydligare linejer, så att det inte blir, precis som du säger, blaskigt. Det här är min första tatuering (eller tatueringAR egentligen) så jag är rätt oerfaren. Redigerad 29 augusti, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 29 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2011 Härlig tatuering din polare har! Jo, den där mallen jag postade var ju mest en inspirationskälla. Jag ska snacka med olika tatuerare som har erfarenhet av just gotisk stil, och se om vi kan komma fram till lite rakare och tydligare linejer, så att det inte blir, precis som du säger, blaskigt. Det här är min första tatuering (eller tatueringAR egentligen) så jag är rätt oerfaren. Det blir schysst skaru se! Det är det bästa alternativet - prata med en tatuerare. Du kan inte vara oerfaren när det gäller design och dylikt, det är ju bara du som vet hur du vill att tatueringen ska se ut. Tatueraren ska hjälpa dig att skissa/redigera upp dina idèer. Kör på, är själv ett metalhuvud så du har mitt stöd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2011 Det blir schysst skaru se! Det är det bästa alternativet - prata med en tatuerare. Du kan inte vara oerfaren när det gäller design och dylikt, det är ju bara du som vet hur du vill att tatueringen ska se ut. Tatueraren ska hjälpa dig att skissa/redigera upp dina idèer. Kör på, är själv ett metalhuvud så du har mitt stöd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 29 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2011 Renard: Kika runt på 1001Fonts och daFont. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2011 Jag är i färden med att köpa ny dator och försöker sälja min gamla på Blocket. Fick ett ganska kul mail, från en tatuerare som ville byta datorn mot att han tatuerar valfritt motiv på mig. Jag måste säga, i någon sekund tvekade jag ändå... Men knappast. Om jag någon gång i framtiden skaffar en tatuering ska jag 1) ha planerat det i minst ett halvårs tid 2) inte göra det genom en tatuerare jag hittat på Blocket. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 9 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2011 Bokat ny tid den 28/9, blir nog awesome! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 15 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2011 Jag ska bege mig till en tatueringsstudio i morgon för att höra deras åsikt angående mig + en tatuering. Jag har lite problem med min hy. Jag har något som kallas keloidbildning. När mina ärr läker så gör de det för mycket och jag får utstickande och rosa ärr. Har läst runt lite om folk med samma problem, men de har lyckats tatuera sig utan problem. Det jag vill tatuera är i alla fall ett citat från Into The Wild. Det är den äldre mannen som vill adoptera Christopher som säger "When you forgive, you love". Into The Wild är en av mina bästa filmer och citatet är även något jag står för, som passar mig perfekt som person då jag aldrig blir arg och har väldigt lätt att förlåta. Känns även skönt att ha en tatuering som jag helt själv har kommit på. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 16 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2011 Jag ska bege mig till en tatueringsstudio i morgon för att höra deras åsikt angående mig + en tatuering. Jag har lite problem med min hy. Jag har något som kallas keloidbildning. När mina ärr läker så gör de det för mycket och jag får utstickande och rosa ärr. Har läst runt lite om folk med samma problem, men de har lyckats tatuera sig utan problem. Det jag vill tatuera är i alla fall ett citat från Into The Wild. Det är den äldre mannen som vill adoptera Christopher som säger "When you forgive, you love". Into The Wild är en av mina bästa filmer och citatet är även något jag står för, som passar mig perfekt som person då jag aldrig blir arg och har väldigt lätt att förlåta. Känns även skönt att ha en tatuering som jag helt själv har kommit på. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 13 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2011 Tog hål i örat idag. Fint. Höger öra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2011 Tog hål i örat idag. Fint. Höger öra.Det gjorde jag också i min tonår! 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 14 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2011 Det gjorde jag också i min tonår! Heyoo, jag med! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 15 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2011 (redigerad) Ooh, den var fin! Vågar man fråga vad en tatuerare tar betalt för en sån skapelse? Den tog 2 sittningar att göra, och tatueraren här tar 2500:- för en sittning. Så den gick på 5k totalt! Redigerad 15 oktober, 2011 av Martin-123 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 19 december, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2011 http://yfrog.com/ocv2nrj To move on is to grow. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 7 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2012 (redigerad) http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/407595_10150464674953404_754493403_8640563_1166656186_n.jpg Sådär ja! Är feeeettt nöjd Redigerad 9 januari, 2012 av antepanteboy 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 13 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2012 Vill tatuera in ett Biohazard märke på ena sidan av bröstet. På själva muskeln om man säger så, hur mycket tror ni det skulle gå på? Om det är en som täcker hela ytan där i helsvart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 13 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2012 (redigerad) Vill tatuera in ett Biohazard märke på ena sidan av bröstet. På själva muskeln om man säger så, hur mycket tror ni det skulle gå på? Om det är en som täcker hela ytan där i helsvart. Polarn har det, precis samma som du pratar om. Varför vill du göra det? Redigerad 13 januari, 2012 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 13 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2012 Polarn har det, precis samma som du pratar om. Varför vill du göra det? Tycker om märket, är zombie, apocalypse freak så vill ha något märke som säger det bara. Har funderat på det ett tag, vet att det är en ganska enkel sak att ha och att det är många som har. Men tycker det skulle vara snyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 30 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2012 (redigerad) http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/422331_10150511808338404_754493403_8790369_420263778_n.jpg] Om åtta veckor ska staven i :yes: Redigerad 30 januari, 2012 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2012 Såg en lite rolig bild på 4chan. Hur ligger det till med forumets tatuerade personer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 26 februari, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2012 Såg en lite rolig bild på 4chan. Hur ligger det till med forumets tatuerade personer? Ryggen, handlederna, underarmen och bakom örat här! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts