Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Kanske inte så många här som vet, men frågar ändå! Kan man få blowout vid 5mm? Tog 1.6mm hål för 8 veckor sedan, töjde upp till 2mm, efter cirka 1½ vecka. Sen upp till 3mm dagen därpå, men det sprack.. :whistling: Så tog i 2mm igen, och har låtit det läka. Sen töjde jag upp till 3mm igen förra veckan, 4mm igår, och tryckte i 5mm idag. Det gör inte ont, och det ser helt okej ut. Men när jag trycker på smycket så är det lite rött och småsvullet i överkant på framsidan av örsnibben. Borde jag gå ner till 4mm igen? Eller ska jag bara ta det lugnt innan jag kör vidare på 6mm?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att du pratar om en töjning i örsnibben, och isåfall tycker jag att du töjer med för korta läkningsprocesser, definitivt! Låt det läka iallafall två veckor innan du töjer ännu en mm. Själv gick jag ifrån 1.6mm till 10mm på ungefär ett halvår, läkte bra och blev snyggt. Har för övrigt tagit ut den nu, läkte ihop fint och har ett vanligt smycke nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Var hos tatueraren i fredags och pratade om en tatuering jag ska göra samt hur långt man kunde boka tid dem skulle ha 500kr först så det blir 500kr mindre. Tatueringen skulle typ ta 3-4 timmar att göra och skulle gå på runt 3-5 tusen. Så ska snart dit igen och boka tid så troligtvis blir det i September/oktober får se hur mycket pengar jag har men har bestämt det ska bli nån av dem månaderna.

Kan ta bild nästa gång och lägga upp om jag nu minns rätt så var det en panter eller om det nu var en tiger. Ska sitta på under armen fast den ska egentligen sitta vid midjan typ men han jag pratade med först sa att det var möjligt att få den så den passar på underarmen.

Kommer säkert gö ont ibörjan eftersom det är min första och kan man få nån slags bedövning eller är det bara sitta och hålla ut?

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var hos tatueraren i fredags och pratade om en tatuering jag ska göra samt hur långt man kunde boka tid dem skulle ha 500kr först så det blir 500kr mindre. Tatueringen skulle typ ta 3-4 timmar att göra och skulle gå på runt 3-5 tusen. Så ska snart dit igen och boka tid så troligtvis blir det i September/oktober får se hur mycket pengar jag har men har bestämt det ska bli nån av dem månaderna.

Kan ta bild nästa gång och lägga upp om jag nu minns rätt så var det en panter eller om det nu var en tiger. Ska sitta på under armen fast den ska egentligen sitta vid midjan typ men han jag pratade med först sa att det var möjligt att få den så den passar på underarmen.

Kommer säkert gö ont ibörjan eftersom det är min första och kan man få nån slags bedövning eller är det bara sitta och hålla ut?

:huh:

Se till att tänka igenom det här ordentligt innan du sätter dig i taturarstolen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var hos tatueraren i fredags och pratade om en tatuering jag ska göra samt hur långt man kunde boka tid dem skulle ha 500kr först så det blir 500kr mindre. Tatueringen skulle typ ta 3-4 timmar att göra och skulle gå på runt 3-5 tusen. Så ska snart dit igen och boka tid så troligtvis blir det i September/oktober får se hur mycket pengar jag har men har bestämt det ska bli nån av dem månaderna.

Kan ta bild nästa gång och lägga upp om jag nu minns rätt så var det en panter eller om det nu var en tiger. Ska sitta på under armen fast den ska egentligen sitta vid midjan typ men han jag pratade med först sa att det var möjligt att få den så den passar på underarmen.

Kommer säkert gö ont ibörjan eftersom det är min första och kan man få nån slags bedövning eller är det bara sitta och hålla ut?

:huh:

Se till att tänka igenom det här ordentligt innan du sätter dig i taturarstolen. ;)

What Kebab said. Det känns som att du är lite osäker på tatueringen, och vill göra en "bara för att".

Tänk igenom motiv och placering noga, den ska sitta där i resten av ditt liv.

Har planer på min nästa tatuering, har haft lite kontakt med en tatuerare söderut och vi har bollat lite idéer fram och tillbaka. Den kommer bli nice!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer säkert gö ont ibörjan eftersom det är min första och kan man få nån slags bedövning eller är det bara sitta och hålla ut?

"Bedövningen" kommer av sig själv. Huden på området du tatuerar domnar och känns inte så mycket efter en stund. Det är antagligen inga problem att ta en kort paus för att sedan fortsätta igen heller. Jag har själv en liten gaddning på underarmen och tycker inte det var någon större fara alls att göra den. Det tog visserligen bara 20 minuter att göra den, men ändå! Som att gnida huden mot silke om man jämför med hur smärtsamt det var att gadda sig över bröstet.

Håller för övrigt med både Schebab och RavenE. Tänk dig för ordentligt innan du gör den, var noga med hur den blir placerad och bli säker på att det är just den du vill ha på underarmen resten av ditt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Bedövningen" kommer av sig själv. Huden på området du tatuerar domnar och känns inte så mycket efter en stund. Det är antagligen inga problem att ta en kort paus för att sedan fortsätta igen heller. Jag har själv en liten gaddning på underarmen och tycker inte det var någon större fara alls att göra den. Det tog visserligen bara 20 minuter att göra den, men ändå! Som att gnida huden mot silke om man jämför med hur smärtsamt det var att gadda sig över bröstet.

Håller med till 100%! (Nej, jag skrev inte w0rd, skrev det heeelt själv! :'))

Jag satt och var rätt nervös när jag gjorde min första, man hade snackat med killen en stund innan och kom bra överens, men visst började det pirra till när man såg maskinen och hörde "bzzz":et komma närmare. Nålen närmar sig huden och... Det pirrade bara lite. Efter en stund började jag tycka det var rätt skönt faktiskt! :D

Bröstet kan jag tro var en pina, den största av mina fåglar på axeln snuddade lite vid nyckelbenet och "främre sidan" av axeln, det var inte ett dugg skönt.

@Agenten: Tänk på att den kommer ju synas rätt mycket på underarmen, så är det en panter/tiger/liger/whatevah det nu blir du vill ska synas där? Jag gjorde min första på överarmen/axeln just för att den då kunde komma att vara lite dold.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...