Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

Taggad som fan på att gadda mig nu! Efter många om och men så har jag bestämt mig för låta skriva in "Fortius" på underarmen, vilket betyder "Starkare." Hade tänkt mig den någon decimeter lång och det verkar gå på runt 500 hos en av dom lokala tatuerarna. Känns riktigt värt! :D

Jag läste direkt "Fjortis" och jag lär inte bli den första som läser det heller. Tänk på det.

Tänkte köra min första (och antagligen enda gaddning) snart. Är bara lite osäker hur man gör för att hitta en trovärdig tatuerare. Det är verkligen inget avancerat och kommer väl gå loss på en 500:- antar jag men man vill ju inte att det ska bli fel.

Såhär ser den ut i alla fall. Fick iden från någon hemsida och gjorde ett par tappra försök till några egna designs, blev nöjd med en del men bestämde mig för att ta det säkra före det osäkra och tog denna från någon barn-hemsida.

och ifylld ser den ut såhär: http://img.photobuck...8apkhwefter.png

Ska köra den lite halvdiskret på underarmen tänkte jag.

Uhm. Intressant. Finns det någon anledning till varför? Ganska rolig idé förvisso, lär bli många som vill rita på din arm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Taggad som fan på att gadda mig nu! Efter många om och men så har jag bestämt mig för låta skriva in "Fortius" på underarmen, vilket betyder "Starkare." Hade tänkt mig den någon decimeter lång och det verkar gå på runt 500 hos en av dom lokala tatuerarna. Känns riktigt värt! :D

Du menar självklart att du vill hedra mig och att du gör just denna tatuering för att vi en gång gjorde en "GTA-stuntfilm" med namnet "Fortius".

Jag känner mig hedrad.

För visst var det så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste direkt "Fjortis" och jag lär inte bli den första som läser det heller. Tänk på det.

Det har jag faktiskt inte tänkt på. Men jag tror inte att chansen är så fruktansvärt stor att folk ser "Fjortis" på min arm, bara för att det börjar på F, slutar på S och har ett T i mitten.

Du menar självklart att du vill hedra mig och att du gör just denna tatuering för att vi en gång gjorde en "GTA-stuntfilm" med namnet "Fortius".

Jag känner mig hedrad.

För visst var det så?

Haha, ska jag vara helt ärlig så var det faktiskt därifrån idén började gro. Så all heder till dig som hittade ordet för tre år sedan :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag faktiskt inte tänkt på. Men jag tror inte att chansen är så fruktansvärt stor att folk ser "Fjortis" på min arm, bara för att det börjar på F, slutar på S och har ett T i mitten.

Jag gjorde ju det? :P

Den har ju hela F, O, R, T, I och S i sig. Allt som behövs är ett J (och att man plockar bort U:et). Sen blir det nog förvisso svårare att läsa fel när det står lite större tatuerat och inte i liten prydlig text på ett forum. Och om du verkligen har bestämt dig så ska du absolut inte ändra dig bara för detta... Men don't say I didn't warn you om någon vill spela rolig sen! naughty_1182473_1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis vad jag tänkte! Att det blir lite svårare att läsa fel när det är skriven i ett finare typsnitt och i en större skala menar jag :)

Men om någon vill spela rolig sedan så har jag alltid något svar på tal att ge, och dessutom gillar jag att bjuda lite på mig själv, så det spelar ingen större roll ;)

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte köra min första (och antagligen enda gaddning) snart. Är bara lite osäker hur man gör för att hitta en trovärdig tatuerare. Det är verkligen inget avancerat och kommer väl gå loss på en 500:- antar jag men man vill ju inte att det ska bli fel.

Såhär ser den ut i alla fall. Fick iden från någon hemsida och gjorde ett par tappra försök till några egna designs, blev nöjd med en del men bestämde mig för att ta det säkra före det osäkra och tog denna från någon barn-hemsida.

och ifylld ser den ut såhär: http://img.photobucket.com/albums/v231/Akaast/v38apkhwefter.png

Ska köra den lite halvdiskret på underarmen tänkte jag.

Hah cool! Gillar idén. Men är inte risken rätt stor att det bara kommer att se ut som en massa prickar och blobbar? Såvida den inte är ifylld, dvs. Siffror och liten text kan vara rätt svårt, har jag hört, just för att streck ofta "suddas ut" allteftersom åren går. 6 kommer se ut som 8, och så. Men hör med en tatuerare, de vet bäst! Någon speciell anledning till ett rymdskepp?

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah cool! Gillar idén. Men är inte risken rätt stor att det bara kommer att se ut som en massa prickar och blobbar? Såvida den inte är ifylld, dvs. Siffror och liten text kan vara rätt svårt, har jag hört, just för att streck ofta "suddas ut" allteftersom åren går. 6 kommer se ut som 8, och så. Men hör med en tatuerare, de vet bäst! Någon speciell anledning till ett rymdskepp?

Poängen, som jag ser den, är väl lite att reaktionen ska vara mer "vad fan är det där? vänta.. *fyller i* jahaaaa!" än den vanliga "har du gaddat dig? snyggt."

Men tack för inputen om små bokstäver, tänkvärt. Ska försöka få loss lite tid till att gå till en tatuerare och prata igenom det i veckan som kommer.

Varför ett rymdskepp? Tja, egentligen är det ganska random. Är väldigt fascinerad av astronomi och den uttrycker väl en subtil känsla av äventyr, utforskning. Försökte göra något origami-orienterat i början men rymdskeppet var mer stilrent så nu får det bli det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte köra min första (och antagligen enda gaddning) snart. Är bara lite osäker hur man gör för att hitta en trovärdig tatuerare. Det är verkligen inget avancerat och kommer väl gå loss på en 500:- antar jag men man vill ju inte att det ska bli fel.

Såhär ser den ut i alla fall. Fick iden från någon hemsida och gjorde ett par tappra försök till några egna designs, blev nöjd med en del men bestämde mig för att ta det säkra före det osäkra och tog denna från någon barn-hemsida.

och ifylld ser den ut såhär: http://img.photobucket.com/albums/v231/Akaast/v38apkhwefter.png

Ska köra den lite halvdiskret på underarmen tänkte jag.

Cool idé! Såg en liknande tatuering förut, men jag antar att du har sett den tidigare! :)

http://www.foundshit.com/pictures/artwork/connect-dots-tattoo-02.jpg - (Också en sån gadd som du tänkte tatuera fast med en giraff!)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Riktigt nice MyStiC! Hoppas verkligen att du blir nöjd :)

Själv fick jag min första gaddning utförd för en vecka sedan. En ganska liten text, dels för att jag ville börja med en liten tatuering för att se om det var någonting för mig, och dels för att min ekonomi var lite väl tight. Hur som helst blev jag väldigt nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Haha well then!

Känner att jag bör dra lite backgroundstory innan jag visar bilden. Som några kanske har läst så separerade mina föräldrar för en dryg månad sedan, och båda mina föräldrar grävde ner sig ganska djupt i varsina deppresioner. Dom ville bara att vi skulle må bra och tänkte inte på sig själva. Och det är just därför som jag tycker att denna mening är så viktig! Man måste bry sig om sig själv och inte bara tänka på andra för att kunna må bra :)

post-10731-0-13727400-1294492622.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...