VickeX Skrivet 9 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2008 Ja, jag söker alltså efter en 'sajt' där man kan ladda upp sin htmlkod, och med ftp länka till sina bilder. Jag är världens noob på att ladda upp hemsidor, då jag bara gjort själva html style sheets i textredigeraren t.ex. Nu behöver jag ladda upp en sida, och det ska vara gratis och reklamfritt. En liten textrad längst ner, och en subdomain (heter det så? detjagvillattminsidaskaheta.subdomain.com/net/org/whatever) är inga problem. FTP är väl inget måste. Man kan ju länka till bilder på webben i html, vilket jag också kan göra, om det inte finns något alternativ med ftpserver. Jag har googlat i över en timme nu, men inte hittat någonting bra. En gratis ftpserver har jag hittat, och en sida där man kan ladda upp sin sida, men där måste man skapa sin hemsida på domänen, i något jättekonstigt flashprogram, och det går inte att ändra bakgrundsfärg etc eller annat i html, vilket är det jag vill ha. Tack på förhand. PS. Jag skyller eventuella stavfel eller andra misstag på en viss sömnighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 9 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2008 Ja, jag söker alltså efter en 'sajt' där man kan ladda upp sin htmlkod, och med ftp länka till sina bilder. Jag är världens noob på att ladda upp hemsidor, då jag bara gjort själva html style sheets i textredigeraren t.ex. Nu behöver jag ladda upp en sida, och det ska vara gratis och reklamfritt. En liten textrad längst ner, och en subdomain (heter det så? detjagvillattminsidaskaheta.subdomain.com/net/org/whatever) är inga problem. FTP är väl inget måste. Man kan ju länka till bilder på webben i html, vilket jag också kan göra, om det inte finns något alternativ med ftpserver. Jag har googlat i över en timme nu, men inte hittat någonting bra. En gratis ftpserver har jag hittat, och en sida där man kan ladda upp sin sida, men där måste man skapa sin hemsida på domänen, i något jättekonstigt flashprogram, och det går inte att ändra bakgrundsfärg etc eller annat i html, vilket är det jag vill ha. Tack på förhand. PS. Jag skyller eventuella stavfel eller andra misstag på en viss sömnighet. Nån kompis till mig sa att det fanns gratis på denna. http://www.webb.se/ Jag vet inte var dock, så du får leta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 Nån kompis till mig sa att det fanns gratis på denna. http://www.webb.se/ Jag vet inte var dock, så du får leta. Tack, ska kolla upp det. Posta gärna fler förslag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts