Jump to content

Det oförklarliga & det förklarliga

I lol
 Share

Recommended Posts

Du har fel. Det finns inga logiska förklaringar och ingen i min släkt kan dansa så det går absolut inte. Min faster är en superkvinna med exakt precision så då hon lade in tallrikarna i hyllan helt perfekt. Det finns ingen yngre familjemedlem för alla är exakt lika gammla. :D

Är du allmänt dum i huvudet eller bara allmänt jävla efterbliven?

Det finns logiska förklaringar till exakt ALLTING!!!!

DESSUTOM, En kattjävel hade kunnat hoppa upp och haft ner talrikarna!

Och du menar även att allihopa i hushållet är 65år?

Och vad i helvete är en superkvinna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Var skriften ovan ironi? Kanske. Jag kunde inte låta bli. Klaga mer, skriv mer inlägg, låt alla bli mer förbannad så det verkligen löser sig - Jag tror för helvete på andar!

Vad fan, hur kan du ens tro att man skulle kunna låta bli tanken om att kanske trolla då folk ständigt säger att man gör det? Det är en sådan fet ironi över det hela.

Då folk ständigt klagar på det man säger, då den stora högen som inte vet varför dom ens gör det klagar, blir man bara irreterad. Du sa något i stil med ''ja, du har skött dig bra den senaste tiden men jag tror inte på dig än.'' i en annan tråd, men du sköter dig inte mycket bättre själv mot mig kan jag lova. Tror du verkligen att jag tar gtasajten så seriöst att jag sitter och är trevlig mot en klunga datageeks som ständigt trampar mig på tårna? Gtasajten är värd sin vikt i gta, jag har aldrig haft tankar på att möta några människor här, att ständigt flyga på andra för att folk skall tycka om mig (Lajnux), att förändra mig och värka jävligt smart (okka) osv.

Om du anser att jag trollar - snälla, svara inte ens på inlägget. Om du tror att jag trollar just nu - svara inte.

Låt det förbli.

Du trollar ofta, det är uppenbart och det har du erkänt själv. Förut hade du till och med som Interests på din profil att du gillar att skriva saker för att se hur folk reagerar. I det här fallet var jag inte säker på ifall du skrev allt det här för att reta upp alla ateister här, eller ifall du verkligen tror på det. Jag skrev ju "Usch, jag låter mig bli upprörd av din enfald / trollande", / betyder eller. Sen skrev jag "men eftersom jag inte vill att du ska få något gehör i såna här trådar så måste jag fortsätta svara" och det kommer alltid att gälla.

Du får skylla dig själv om allt du säger tas för trollande, du har bränt dina skepp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du allmänt dum i huvudet eller bara allmänt jävla efterbliven?

Det finns logiska förklaringar till exakt ALLTING!!!!

DESSUTOM, En kattjävel hade kunnat hoppa upp och haft ner talrikarna!

Och du menar även att allihopa i hushållet är 65år?

Och vad i helvete är en superkvinna?

Ånej, det var du som inte förstod att det var en oseriös vink. Superkvinna. 65 år. :D

Om jag är dum i huvudet för att jag tror på andar så är jag minst lika dum som en allt för stor del av världens befolkning som tror på diverse Gudar, som härskar och bestämmer över världen.

Dude: Om jag har bränt mina skepp varför vill du då att jag skall skärpa mig?

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EXAKT.

Det är tråkigt att människor skall se det så måste jag säga. Att kalla någon dumjävel för något man tror på. Det finns flera här som tror på andar det vet jag. Det har visat sig i diskussioner långt tillbaka i tiden där troendet översteg femtio procent i bl.a. omröstningar. Det finns uppenbarligen flera här med kristen tro. Människor som kanske har föräldrar som är kristna och tror på Gud. Gud som tydligen skapade jorden och är övermäktig. Det spelar ingen roll. Dom är körda. Varför dom inte syns i rampljuset med strålkastarna riktad mot sig här på forumet är för att dom inte vågar yttra sig om saken, just därför att det uppenbarligen skulle påvärka dem negativt.

Alla dessa människor, ni är dumma jävlar eftersom ni strider mot logikens lag.

Så tragiskt det kan bli må jag säga.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Telepati eller helt enkelt tankepåverkan är belagt som fenomen av hjärnforskare. Tester har gjorts med försöksperson sittande i ett rum med EEG kopplat för avläsning av hjärnans aktivitet.

Två andra personer instruerades var och en för sig att 1) en skulle tänka enbart positiva tankar om försökspersonen och 2) den andre skulle tänka enbart negativa tankar.

De släpptes in en och en till försökspersonen, som inte kunde se någon av dem utan satt med ryggtavlan mot dem. Hos denne registrerades då helt olika mönster av hjärnvågor. De positiva tankarna gav ett mönster - och de negativa ett annat.

Alltså påverkades försökspersonen av hur den person som kom in i rummet tänkte om honom. Denna typ av experiment bekräftar mottagligheten av ordlös kommunikation mellan hjärna och hjärna - eller om man så vill, teorin om tankefält.

Source: Den mänskliga hjärnan - en upptäcktsfärd. Bok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Telepati eller helt enkelt tankepåverkan är belagt som fenomen av hjärnforskare. Tester har gjorts med försöksperson sittande i ett rum med EEG kopplat för avläsning av hjärnans aktivitet.

Två andra personer instruerades var och en för sig att 1) en skulle tänka enbart positiva tankar om försökspersonen och 2) den andre skulle tänka enbart negativa tankar.

De släpptes in en och en till försökspersonen, som inte kunde se någon av dem utan satt med ryggtavlan mot dem. Hos denne registrerades då helt olika mönster av hjärnvågor. De positiva tankarna gav ett mönster - och de negativa ett annat.

Alltså påverkades försökspersonen av hur den person som kom in i rummet tänkte om honom. Denna typ av experiment bekräftar mottagligheten av ordlös kommunikation mellan hjärna och hjärna - eller om man så vill, teorin om tankefält.

Kunde han avgöra vem som tänkt elaka tankar och vem som tänkt snälla tankar då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde han avgöra vem som tänkt elaka tankar och vem som tänkt snälla tankar då?

Står inget mer om testandet, men det är iaf en bekräftelse om tankefältets existens.

Krävs mycket för att känna av tankefältet, och har inte ett skit att göra med magi likaså övre makter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Står inget mer om testandet, men det är iaf en bekräftelse om tankefältets existens.

Krävs mycket för att känna av tankefältet, och har inte ett skit att göra med magi likaså övre makter.

Knappast en bekräftelse. Idén om telepati är skrattretande. Som The Dude sade, allt är mönster, biologi och fysik. Tankefält? Inte logiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knappast en bekräftelse. Idén om telepati är skrattretande. Som The Dude sade, allt är mönster, biologi och fysik. Tankefält? Inte logiskt.

Then leave this topic. Finns 100-tals om inte 1000-tals böcker, medier, häxor, shamaner etc.

Behöver allt ha en logisk förklarning så varför besöka ett ställe där allt inte behöver ha en logisk

förklarning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Then leave this topic. Finns 100-tals om inte 1000-tals böcker, medier, häxor, shamaner etc.

Behöver allt ha en logisk förklarning så varför besöka ett ställe där allt inte behöver ha en logisk

förklarning?

Jag tror på fenomen, udda händelser och intressanta historier. Inte på fysiskt omöjliga saker, så jag kan gott och väl stanna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror på fenomen, udda händelser och intressanta historier. Inte på fysiskt omöjliga saker, så jag kan gott och väl stanna.

Fint :)

Skulle någon kunna förklara vad som händer här ;> är väldigt känslig mot andekontakt så jag har inte vågat titta, hehe. <_<

länk

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En äventyrsbok om hjärnan låter som en säker källa. Här är en bättre: wikipedia.

"Flera vetenskapliga experiments har utförts genom åren, men inga resultat som tytt på existensen av telepati har klarat kritiska granskningar, utan har visat sig antingen bero på metodfel eller inte varit upprepbara av oberoende forskare."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En äventyrsbok om hjärnan låter som en säker källa. Här är en bättre: wikipedia.

"Flera vetenskapliga experiments har utförts genom åren, men inga resultat som tytt på existensen av telepati har klarat kritiska granskningar, utan har visat sig antingen bero på metodfel eller inte varit upprepbara av oberoende forskare."

Ser ingen källa där som visar till en forskares resultat, kan mycket väl vara skrivet

av en 17 årig materialist utan tillräckligt med kunskap. Håller på att läsa igenom engelska versionen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ingen källa där som visar till en forskares resultat, kan mycket väl vara skrivet

av en 17 årig materialist utan tillräckligt med kunskap. Håller på att läsa igenom engelska versionen nu.

A technique which shows statistically significant evidence of telepathy on every occasion has yet to be discovered. This lack of reliable reproducibility has led skeptics to argue that there is no credible scientific evidence for the existence of telepathy at all.

noter för citatet:

See for examples, Randi, James. Flim-Flam! Psychics, ESP, Unicorns, and Other Delusions. Prometheus Books (June 1982) ISBN-10: 0879751983 or

Charpak, Georges and Henri Broch. Translated by Bart K. Holland. Debunked!: ESP, Telekinesis, and Other Pseudoscience. The Johns Hopkins University Press (March 25, 2004), ISBN-10: 0801878675

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Notering: Försökspersonen, oavsett vad person 1 eller 2 tänkte och vem som gick in först, vet ju om att den ena personen kommer tänka negativt om honom och den andra positivt. Alltså uppstår tankar som "är jag verkligen så ful som den här personen bakom mig nu antagligen tänker? Är jag en dålig människa? Lever jag upp till andras förväntningar? Kan jag dö med gott samvete över vad jag åstadkommit i livet?", samt i motsats "jag är en god far, jag har aldrig gjort en fluga förnär, 'jag har betalt skatt, jag har gjort lumpen och jag skänker pengar till Rädda Barnen'." Dessa olika tankar skulle då uppträda som ökad aktivitet i skilda delar av hjärnan.

Alltså kommer helt olika tankemönster visas, för det är helt oundvikligt att försökspersonen börjar insinuera vad personerna bakom honom tänker. Inget ur det där experimentet bevisar någonting förrän man gjort väldigt, väldigt många studier där man alltid kommit fram till att "tänker någon negativt om försökspersonen, då ser vi en ökad aktivitet i detta cortex i hjärnan. Tänker någon positivt om försökspersonen, ser vi istället en ökad aktivitet i detta cortex." Och så måste positivt + cortex A stämma överens varje gång som negativt + cortex B stämmer överens.

Det där experimentet bevisar inte ett skit.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och om telepati fungerar hade det ju varit skitlätt att bevisa.

Vetenskapen grundar sig inte på att man ska komma fram till och acceptera slutsatser som härstammar från svåra experiment, och som tröstpris till all möda resultera i ett "okej, eftersom ni slitit så hårt går vi väl med på er teori". Det är långtifrån all forskning som ger några resultat över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vetenskapen grundar sig inte på att man ska komma fram till och acceptera slutsatser som härstammar från svåra experiment, och som tröstpris till all möda resultera i ett "okej, eftersom ni slitit så hårt går vi väl med på er teori". Det är långtifrån all forskning som ger några resultat över huvud taget.

Sorry, det var inte meningen att det skulle låta ironiskt. Jag menade det jag sa. Det hade ju varit lätt att bevisa det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor