VaXXoR Skrivet 8 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 Hej! Satt och kollade min hastighet på bredbandet, och enligt http://www.bredbandskollen.se/ så ser vårt bredband ut så här Vi har BBB nu och betalar för bredband upp till 24-mbit. Nu undrar jag om det är bättre att byta bredband till t.ex. comhem? Vill att vårat ska vara snabbare, och att betala nästan 500 för 2-mbit känns lite onödigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 Eh, säker på att ingen annan i huset tankar eller så? Kontakta BBB, no way att det ska vara så lågt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 8 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 Eh, säker på att ingen annan i huset tankar eller så? Kontakta BBB, no way att det ska vara så lågt.. Kollat, min kompis som bor några hus iväg har 8 mbit. Så fattar inte varför mitt är så segt :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 (redigerad) Kollat, min kompis som bor några hus iväg har 8 mbit. Så fattar inte varför mitt är så segt :S Kan vara nått fel på modemet eller nån felaktig inställning hos BBB, kontakta 0770 777000 oftast är dom schysta där :3 Redigerad 8 augusti, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 10 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 Kan vara nått fel på modemet eller nån felaktig inställning hos BBB, kontakta 0770 777000 oftast är dom schysta där :3 Innan fick jag också in så lite med mitt 24 mbit/sek Telia. Lösning: Koppla modemet till första telefonjacket! Får in 16 mbit/sek nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 10 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 http://img525.imageshack.us/img525/2442/asasdkc2.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 10 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 Innan fick jag också in så lite med mitt 24 mbit/sek Telia. Lösning: Koppla modemet till första telefonjacket! Får in 16 mbit/sek nu! Provade, ingen skillnad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 Ändå så kan jag bara tanka i max 1Mbit/s ner och upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 Ändå så kan jag bara tanka i max 1Mbit/s ner och upp. Hastigheten i ditt torrentprogram? Där anges hastigheten i megabyte och inte megabit. Annars är det mycket fel indeed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 Hastigheten i ditt torrentprogram? Där anges hastigheten i megabyte och inte megabit. Annars är det mycket fel indeed. I µTorrent så kommer jag inte upp i mer än 1mb/s, nej. Om det sen ska vara stora bokstäver i MB vet jag inte, men ni förstår vad jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 10 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 Ändå så kan jag bara tanka i max 1Mbit/s ner och upp. Om du har 10mbit bredband, så tankar du i sidådär 1mb/sek som max. Om du har 100mbit, så tankar du i sisådär 10mb/sek. Om du har 1mbit, så tankar du i ungefär 100kb/sek som max. Om jag har fel nu, så äter jag upp mina jeans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 I µTorrent så kommer jag inte upp i mer än 1mb/s, nej. Om det sen ska vara stora bokstäver i MB vet jag inte, men ni förstår vad jag menar. Skilj på megabyte, och megabit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 Skilj på megabyte, och megabit. Megabyte = mb, Megabit = MB? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2008 Megabyte = mb, Megabit = MB? Mb = megabit MB = megabyte Men det var inte förkortningen jag tänkte på, utan att 8 bit är 1 byte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 12 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 (redigerad) Nu har vi ringt BBB och nu ser det ur så här Fortfarande segt tycker jag. Borde kunna få det snabbare! Redigerad 12 augusti, 2008 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 (redigerad) Testa nu med första telefonjacket? Är du säker på vilket som är det första också? Redigerad 12 augusti, 2008 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 12 augusti, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 Testa nu med första telefonjacket? Är du säker på vilket som är det första också? Provat nu, och ja. Jag är säker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Bara att ringa o prata med BBB, har du mindre än 12mbit så ska dom fixa problemet eller ge dig ett bättre erbjudande.. sa dom till mig iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts