Misterwhoopee Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Kan bensin man har i en dunk bli gammal? Vad händer med bensin om man låter det stå? Finns en gammal båtmotor på landstället som stått med bensin i tanken en längre tid, och den bensinen hade blivit helt brun av rost så allt såg ut som en geggasörja. Antar att samma sak händer om bensin står i en metalldunk en längre tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Vart kommer damm ifrån? Hudflagor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Hudflagor. enbart? inte ens chans Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 (redigerad) Kan bensin man ahr i en dunk bli gammal? Vad händer med bensin om man låter det stå? Ja det kan den, en teori som jag har är att oktantalet minskar jävligt snabbt även om dunken är försluten (hur vet jag inte, magi antar jag), hittade en dunk typ 10 årig bensin och använde för att elda med och det brann som typ tändvätska, värdelöst alltså.. Hm, interesting facts i've found: Bensin som står i tätslutande kärl och med jämn temperatur kan lagerhållas i flera år. Problemet med lagring av bensin är dock att kärlet oftast inte är tätslutande t.ex en båttank/gräsklippartank/biltank. Då kan lite av det butan man har i bensinen dunsta av. Butanet är till för att man skall kunna få tillräckligt med gasblandning så att tändstiftet kan antända bensinen. Alltså, det som händer med 'gammal' bensin är att motorn blir svårstartad och inget annat. Effekten påverkas ej. Curly: Jaså, hehe, fel av mig då =) Redigerad 3 mars, 2009 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 mars, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 enbart? inte ens chans Nej, men till stor del. Plus tygpartiklar och annat: Dust in homes, offices, and other human environments consists of human skin cells, plant pollen, human and animal hairs, textile fibers, paper fibers, minerals from outdoor soil, and many other materials which may be found in the local environment. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Nej, men till stor del. Plus tygpartiklar och annat: DDDDDD: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Nej, men till stor del. Plus tygpartiklar och annat: Hur stor del? Det du qouta å det jag hittat antyder inte att huden skulle vara en större del av dammet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2009 Hudflagor. Fniss. Hudflagor är en ack för liten del, och det är endast på platser där människor vistas ofta (dvs, kontor, skolor, hem). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Ja det kan den, en teori som jag har är att oktantalet minskar jävligt snabbt även om dunken är försluten (hur vet jag inte, magi antar jag), hittade en dunk typ 10 årig bensin och använde för att elda med och det brann som typ tändvätska, värdelöst alltså.. Hm, interesting facts i've found: Bensin som står i tätslutande kärl och med jämn temperatur kan lagerhållas i flera år. Problemet med lagring av bensin är dock att kärlet oftast inte är tätslutande t.ex en båttank/gräsklippartank/biltank. Då kan lite av det butan man har i bensinen dunsta av. Butanet är till för att man skall kunna få tillräckligt med gasblandning så att tändstiftet kan antända bensinen. Alltså, det som händer med 'gammal' bensin är att motorn blir svårstartad och inget annat. Effekten påverkas ej. Curly: Jaså, hehe, fel av mig då =) hmm,jaa, låter ju logiskt. Dunken vi har ju enbart stått sedan sommaren och i en jeepdunk så det borde kanske vara lungt. Man borde alltså tanka ny bensin när man ska starta tex skotern efter sommaren. Något lärde man ju sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Finns det något smidigt program att ta backup på iPoden med? Den har kraschat tre gånger nu, så börjar bli lite segt att få sitta och sortera ut musik hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Finns det något smidigt program att ta backup på iPoden med? Den har kraschat tre gånger nu, så börjar bli lite segt att få sitta och sortera ut musik hela tiden. Tja, du kan välja att synka den med ditt iTunes-bibliotek, eller enskilda spellistor i ditt bibliotek, istället för att sköta all överföring manuellt. Så om iPoden kraschar, men du fortfarande har dina synkade spellistor, kommer alla låtar du har i dem kopieras till iPoden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 (redigerad) Finns det något smidigt program att ta backup på iPoden med? Den har kraschat tre gånger nu, så börjar bli lite segt att få sitta och sortera ut musik hela tiden. CopyTrans Control Center Redigerad 4 mars, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Vet inte om det här är en teknikfråga men, hur lägger man till musik i Windows Movie maker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2009 Vet inte om det här är en teknikfråga men, hur lägger man till musik i Windows Movie maker? Importera ljud/musik -> Leta fram låten du vill ha -> Dra ner till tidslinjen. Och ja, du borde postat i Dator/teknik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 (redigerad) Vad betyder \o/ ? Urban hade så många olika alternativ på vad den betyder, så tills jag får svar betyder den "It's a Frenchman doing what he does best: surrendering." för mig. Redigerad 5 mars, 2009 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Vad betyder \o/ ? Ska föreställa en man som höjer armarna i skyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 (redigerad) Vad betyder \o/ ? En gubbe med höjda armar, tror jag. Oh shi-- Redigerad 5 mars, 2009 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 (redigerad) Vad betyder \o/ ? Det är en liten gubbe som sträcker upp armarna i luften, förmodligen skriker han WOHO eller något liknande "win"-aktigt. Men vadfan. Redigerad 5 mars, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 Well, there you go. Tyckte dock att den andra var roligare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 mars, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2009 ingen som tänkt på att det står lol? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts