Nik. Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 I en sås, vad använder man för att neutralisera svartpeppar? Jag menar, om man råkat överkrydda med svartpeppar, vad neutraliserar den starka smaken? grädde om det är en gräddsås. vatten arnars kanske? så brukar jag göra iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 (redigerad) Finns det någon sätt man kan avaktivera detta "game-mode" som Win7 går in i när man startar ett spel? Blir så otroligt fult när man kör windowed. Var tydligen programmet som inte riktigt är kompatibelt med Win7's genomskinliga effekter, någon som kan något litet haxx hur jag fixar detta? Räckte med att ställa in det till D3D. Redigerad 26 februari, 2009 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Varför stängde ni kräktråden innan stellhell la sin kommentar? jag som ville se en stellan-ban. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Det här är en liten fråga, som är så pinsam att jag aldrig vågat fråga den förut. Eller nått. Är threadless den bästa sidan för t-shirts över nätet? Vilka alternativ finns det? Är $9.00 i frakt från threadless bra? Har ingen erfarenhet, men jag vet att det finns en del rävar här på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 Det här är en liten fråga, som är så pinsam att jag aldrig vågat fråga den förut. Eller nått. Är threadless den bästa sidan för t-shirts över nätet? Vilka alternativ finns det? Är $9.00 i frakt från threadless bra? Har ingen erfarenhet, men jag vet att det finns en del rävar här på forumet. Threadless har riktigt grymma t-shirtar enligt mig. Har 13 stycken där ifrån. Jag har faktiskt dålig koll på andra online-t-shirt-affärer. Har gluttat lite på http://www.tshirtshopen.se/ och http://www.shirtstore.se/ men aldrig tagit någon beställning. Nio dollar i frakt är absolut överkomligt - slå ut hur mycket det blir per t-shirt så ska du se. Var dock beredd på att du kommer få betala en slant för tull och administrativa avgifter när du hämtar ut paketet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 26 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2009 (redigerad) Threadless har riktigt grymma t-shirtar enligt mig. Har 13 stycken där ifrån. Jag har faktiskt dålig koll på andra online-t-shirt-affärer. Har gluttat lite på http://www.tshirtshopen.se/ och http://www.shirtstore.se/ men aldrig tagit någon beställning. Nio dollar i frakt är absolut överkomligt - slå ut hur mycket det blir per t-shirt så ska du se. Var dock beredd på att du kommer få betala en slant för tull och administrativa avgifter när du hämtar ut paketet. Sweet, det bästa är alltså (ganska självklart) att slå ihop minst ett par tröjor innan man beställer. Och ja, det blir inte så mycket om man handlar en 4-5 t-shirts. Tack. EDIT: Whappa! Kan lika gärna fråga det här också då, hur är storlekarna? Kollade lite snabbt i FAQ:en på sidan, men kunde inte hitta något. EDIT2: Jag är blind. http://www.threadless.com/sizechart Redigerad 26 februari, 2009 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Har gluttat lite på och http://www.shirtstore.se/ men aldrig tagit någon beställning. Shirtstore, har jag handlat en hel del på. Har inte haft nått att klaga på. Bra konsumentkontakt, snabb leverans, hyffsade priser. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Jag var väldigt yr igår innan jag skulle sova, och yrseln ledde till lite illamående. Kunde känna den där tryckande känslan under hakan och tungan som kommer innan man spyr, men det hände aldrig något. Varför får man den tryckande känslan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Vad är grejen med att japaner alltid reser långt, ofta, och i stora trupper? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Vad är grejen med att japaner alltid reser långt, ofta, och i stora trupper? + att de alltid har en kamera runt halsen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 + att de alltid har en kamera runt halsen! Det har ju Axel också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Det har ju Axel också. Men sen att japaner tar meningslösa bilder de nog aldrig kommer kolla på senare är ett faktum! (Åk finlandsfärja så förstår ni) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2009 Men sen att japaner tar meningslösa bilder de nog aldrig kommer kolla på senare är ett faktum! Oja, det kan jag hålla med om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 När vi ändå är inne på asiater; hur kommer det sig att de har en absolut oförmåga att uttala de allra enklaste sakerna, som till exempel bokstaven R ("vibrerande") eller "Ö"? Jag har mött ett antal asiater som lär sig svenska och de kan för sitt liv inte uttala vissa saker rätt. Spelar ingen roll om jag stått och förklarat en halvtimme hur man ska uttala "öl" för kinesen i min korridor, han säger fortfarande bara "Earl". Värst, om man nu ska använda det ordet, är ändå vietnameser. Det är absolut, absolut omöjligt för dem att prata rent. Spelar ingen roll om de är fenomenala på ordkunskap; det låter fortfarande som att de har väldiga nasala problem. Nu verkar jag förstås elak, vilket jag håller med om att det låter som, men jag är helt lamslagen när det kommer till den här frågan. Det är verkligen omöjligt att lära dem uttala vissa bokstäver och ord, och jag kan inte förstå varför. Visst har väl vi svårigheter att uttala japanska/vietnamesiska/kinesiska ord korrekt, men rena VOKALER?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Använder de rena vokaler i sitt språk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Använder de rena vokaler i sitt språk? Ingen aning, men visst ska det väl inte vara så förbannat svårt att säga "hhhhöööööööööööööööööööö" i en utandning (för att åstadkomma "Ö"), när jag till och med pekar och visar och förklarar var tungan ska ligga, och säger vad han gör fel? "Hurrrrrrrr" var det enda han lyckades med, dessutom med tungan rullad mot gommen, som ett amerikanskt "R". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Vad är grejen med att japaner alltid reser långt, ofta, och i stora trupper? Att de reser långt med kameror säger min pappa att det har med att göra deras korta semestrar. Att de passar på att åka så långt som möjligt och hinna plåta så mycket som möjligt innan hemfärd, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Men sen att japaner tar meningslösa bilder de nog aldrig kommer kolla på senare är ett faktum! (Åk finlandsfärja så förstår ni) Seconded, de tar ju seriöst kort på den som tar kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 Vad är grejen med att japaner alltid reser långt, ofta, och i stora trupper? + att de alltid har en kamera runt halsen! Men sen att japaner tar meningslösa bilder de nog aldrig kommer kolla på senare är ett faktum! (Åk finlandsfärja så förstår ni) Japaner, till skillnad till Svenskar är stolta över sitt land, där är det inget rasistiskt med att älska sitt egna land. Att Japan i landyta är mindre än Sverige, men har 120 miljoner fler invånare gör det dock lättare att förstå. När japaner har ledigt så blir det att dom åker till sina släktgravar och liknande, alltså är det en liten, liten del som åker utomlands. Dom som väl gör det åker i klunga då engelska i Japan är något ovanligt. Så; 1. Vi tycker det är stora grupper, i japan skulle det vara en liten grupp. 2. Alla har kamera eftersom dom flesta inte åker bort från japan, så det är en "merit" att ha varit utomlands. ------- När vi ändå är inne på asiater; hur kommer det sig att de har en absolut oförmåga att uttala de allra enklaste sakerna, som till exempel bokstaven R ("vibrerande") eller "Ö"? Jag har mött ett antal asiater som lär sig svenska och de kan för sitt liv inte uttala vissa saker rätt. Spelar ingen roll om jag stått och förklarat en halvtimme hur man ska uttala "öl" för kinesen i min korridor, han säger fortfarande bara "Earl". Värst, om man nu ska använda det ordet, är ändå vietnameser. Det är absolut, absolut omöjligt för dem att prata rent. Spelar ingen roll om de är fenomenala på ordkunskap; det låter fortfarande som att de har väldiga nasala problem. Nu verkar jag förstås elak, vilket jag håller med om att det låter som, men jag är helt lamslagen när det kommer till den här frågan. Det är verkligen omöjligt att lära dem uttala vissa bokstäver och ord, och jag kan inte förstå varför. Visst har väl vi svårigheter att uttala japanska/vietnamesiska/kinesiska ord korrekt, men rena VOKALER?! Använder de rena vokaler i sitt språk? Ingen aning, men visst ska det väl inte vara så förbannat svårt att säga "hhhhöööööööööööööööööööö" i en utandning (för att åstadkomma "Ö"), när jag till och med pekar och visar och förklarar var tungan ska ligga, och säger vad han gör fel? "Hurrrrrrrr" var det enda han lyckades med, dessutom med tungan rullad mot gommen, som ett amerikanskt "R". Henk: Jag skulle vilja se dig lära dig mandarin. Sen skulle du inte vara så hård mot dessa asiater. Ett Ö, som du tar som en självklarhet är något dom aldrig hört innan. Kinesiskan har flera olika uttal på samma tecken, vilket vi inte har. Beroende på hur du uttalar tecknet så betyder det helt skilda saker. Det där med R och L är dock skilt i asien. Kina/Vietman/Thaiwan har svårt för R medans Japaner har svårt för L. Detta har också med att göra att dom bokstäverna inte används i deras språk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2009 (redigerad) Kan någon länka Stora Mongotråden på Flashback, eller vad den heter? Hittade - https://www.flashback.info/showthread.php?t=346824 Redigerad 28 februari, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts