RavenE Skrivet 22 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2009 (redigerad) Vart tusan är Qouad? Mathias, om jag inte missminner mig. :yes: Redigerad 22 februari, 2009 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 Vart tusan är Qouad? Ja, han borde byta tillbaka. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 Jodå, jag vet att han bytte namn (fast jag kommer inte sluta kalla honom för Qouad), det jag undrade var vart tusan han håller hus. Har inte sett honom på forumet, msn eller bilddagboken sedan innan alla hjärtans dag. Jag vill ju veta om han hade kul under sin Linköpingsvisit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 Kan man få en spricka i knät av att springa in i ett skåp? Råkade springa in i ett skåp tidigare idag och det gjorde så in i helvetes ont. Nu värker det fortfarande, vill ju fan kunna ut och springa ikväll. Vad göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 Kan man få en spricka i knät av att springa in i ett skåp? Råkade springa in i ett skåp tidigare idag och det gjorde så in i helvetes ont. Nu värker det fortfarande, vill ju fan kunna ut och springa ikväll. Vad göra? Antagligen har du slagit till en nerv, men i båda fallen finns inget du kan göra åt saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 23 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2009 Så jag ska bara vänta ut smärtan? Ska nog fan springa ändå. Träningsnarkoman. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Hur ofta tankas en lastbil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Hur ofta tankas en lastbil? beror på hur stor tank den har, vilken årsmodell och hur man kör. Nu minns jag inte exakt hur mycket dom brukar kunna dra, men en fullt lastad kan dra upp mot 40liter (milen?). Hade bror min varit hemma så skulle jag haft ett mycket simplare svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 (redigerad) Lååång fråga, men jag hopppas att någon orkar läsa och kan förklara. =) Releasegrupp är en ansamling personer som på ett samordnat sätt släpper olika former av releaser på warez-scenen. Hur fungerar mer exakt en sådan här grupp? Har de olika grupperna namn, känner de varandra irl eller de jobbar tillsammans helt anonymt? Har hört att det är fruktansvärt hög sekretess på sådant här. Hur fungerar kedjan? Från den första som har filmen i sin hand, till den som laddar ner den till datorn? Är det Releasegruppen som knäcker kopieringsskyddet eller deras jobb är bara att få tag i filmen? De ger alltså bara filmen vidare till någon som gör det? Wiki säger: Releasegrupp är en ansamling personer som på ett samordnat sätt släpper olika former av releaser på warez-scenen. Wares-Scenen (eng. The Scene) är en term som används för en organiserad grupp underground-nätverk av pirater som ägnar tid åt att kopiera, knäcka kopieringsskydd. Det måste väl innebära att det finns två grupper? En som fixar filmen och en som gör den redo för nätet? Sen undrar jag alltså om namn på de olika grupperna, har hört att de "tävlar" med varandra, stämmer detta? Någon som kan förklara allt detta för mig? =) Redigerad 24 februari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 beror på hur stor tank den har, vilken årsmodell och hur man kör. Nu minns jag inte exakt hur mycket dom brukar kunna dra, men en fullt lastad kan dra upp mot 40liter (milen?). Hade bror min varit hemma så skulle jag haft ett mycket simplare svar. Oj! Hur stora är tankarna då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2009 Hur ofta tankas en lastbil? Världens starkaste (standard)lastbil drar 4 l/milen fullastad, så några 40 l/milen är det inte tal om. Har hört 3 l/milen fullastad på ett lastbilsforum förut, en något mindre exotisk modell antar jag att det handlade om då. http://www.aftonbladet.se/bil/article4449689.ab Hur stora tankarna är vet jag däremot inte. Så jag kan inte svara på din fråga, älskling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Oj! Hur stora är tankarna då? Beror som sagt på lastbil. En lastbil brukar dra runt 3liter milen med optimalvikt på lasten och stadiga 90km/h på vägen. Du kan komma upp i runt 9liter milen vid start för att du pressar motorn mer, och g/kWh ökar kraftigt, så att undvika onödiga stopp är ju väldigt A och O i trafiken. En lastbil brukar ha dubbla tankar @ 300-400 liter. så runt 600-800 liter. Utlandstransporter brukar ligga på runt 1200 liter, men speciella regler då lastbilar med över 999 liter måste bära en skylt för farligt gods. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 (redigerad) Lååång fråga, men jag hopppas att någon orkar läsa och kan förklara. =) Releasegrupp är en ansamling personer som på ett samordnat sätt släpper olika former av releaser på warez-scenen. Hur fungerar mer exakt en sådan här grupp? Har de olika grupperna namn, känner de varandra irl eller de jobbar tillsammans helt anonymt? Har hört att det är fruktansvärt hög sekretess på sådant här. Hur fungerar kedjan? Från den första som har filmen i sin hand, till den som laddar ner den till datorn? Är det Releasegruppen som knäcker kopieringsskyddet eller deras jobb är bara att få tag i filmen? De ger alltså bara filmen vidare till någon som gör det? Fick ett svar på ett annat forum. Postar svaret om någon mer skulle vilja veta hur det fungerar. =) http://www.kopimi.com/copyriot/pyramidteorin/pyramid_of_piracy.jpg Har en fråga: jag letar efter ett klipp från doldakameran. I klippet så sitter det en skylt ovanför en knapp där det står något liknande: Är du trött på byggnaden så tryck på knappen. Till slut trycker ett par på knappen och byggnaden (som skulle rivas) sprängs. Någon som vet vart man kan se klippet? Det skall finnas på YT, men jag vet inte vad jag skall söka på. =/ Redigerad 25 februari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 (redigerad) Fel Redigerad 25 februari, 2009 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 (redigerad) http://upl.gizgiz.nu/files/email.jpg Vad står det där? :/ Skulle skicka bilder till en kärring men hon kan ju fan inte stava (birgitt@vacant.se är inte rätt) Frågade när jag fick lappen om det var birgitt @ vacant.se och hon sa att det var rätt >_> birgitt@vacout.se inte rätt heller Redigerad 25 februari, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 birgitt@vacauf.se? Varför frågar du inte henne vad som är rätt då? Haha. -Är detta rätt? - Nej! -Okej! *fortsätter klura* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 (redigerad) birgitt@vacout.se vacaut.se kanske? eller vacauf.se kanske? eller vacouf.se kanske? Redigerad 25 februari, 2009 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 Skickat till alla dom nu, får se om jag får nått svar Kan inte fråga igen, hon gav mig bara lappen med adressen, ingen aning vem hon är :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 I en sås, vad använder man för att neutralisera svartpeppar? Jag menar, om man råkat överkrydda med svartpeppar, vad neutraliserar den starka smaken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 25 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 februari, 2009 I en sås, vad använder man för att neutralisera svartpeppar? Jag menar, om man råkat överkrydda med svartpeppar, vad neutraliserar den starka smaken? Socker används oftast för att neutralisera starkare smaker, såvitt jag har hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts