Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Kan man få en spricka i knät av att springa in i ett skåp? Råkade springa in i ett skåp tidigare idag och det gjorde så in i helvetes ont. Nu värker det fortfarande, vill ju fan kunna ut och springa ikväll. :lol:

Vad göra?

Antagligen har du slagit till en nerv, men i båda fallen finns inget du kan göra åt saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lååång fråga, men jag hopppas att någon orkar läsa och kan förklara. =)

Releasegrupp är en ansamling personer som på ett samordnat sätt släpper olika former av releaser på warez-scenen.

Hur fungerar mer exakt en sådan här grupp? Har de olika grupperna namn, känner de varandra irl eller de jobbar tillsammans helt anonymt? Har hört att det är fruktansvärt hög sekretess på sådant här.

Hur fungerar kedjan? Från den första som har filmen i sin hand, till den som laddar ner den till datorn?

Är det Releasegruppen som knäcker kopieringsskyddet eller deras jobb är bara att få tag i filmen? De ger alltså bara filmen vidare till någon som gör det?

Wiki säger: Releasegrupp är en ansamling personer som på ett samordnat sätt släpper olika former av releaser på warez-scenen.

Wares-Scenen (eng. The Scene) är en term som används för en organiserad grupp underground-nätverk av pirater som ägnar tid åt att kopiera, knäcka kopieringsskydd.

Det måste väl innebära att det finns två grupper? En som fixar filmen och en som gör den redo för nätet?

Sen undrar jag alltså om namn på de olika grupperna, har hört att de "tävlar" med varandra, stämmer detta? Någon som kan förklara allt detta för mig? =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ofta tankas en lastbil?

Världens starkaste (standard)lastbil drar 4 l/milen fullastad, så några 40 l/milen är det inte tal om. Har hört 3 l/milen fullastad på ett lastbilsforum förut, en något mindre exotisk modell antar jag att det handlade om då. :wub:

http://www.aftonbladet.se/bil/article4449689.ab

Hur stora tankarna är vet jag däremot inte. Så jag kan inte svara på din fråga, älskling. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj! Hur stora är tankarna då?

Beror som sagt på lastbil.

En lastbil brukar dra runt 3liter milen med optimalvikt på lasten och stadiga 90km/h på vägen. Du kan komma upp i runt 9liter milen vid start för att du pressar motorn mer, och g/kWh ökar kraftigt, så att undvika onödiga stopp är ju väldigt A och O i trafiken.

En lastbil brukar ha dubbla tankar @ 300-400 liter. så runt 600-800 liter. Utlandstransporter brukar ligga på runt 1200 liter, men speciella regler då lastbilar med över 999 liter måste bära en skylt för farligt gods.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lååång fråga, men jag hopppas att någon orkar läsa och kan förklara. =)

Releasegrupp är en ansamling personer som på ett samordnat sätt släpper olika former av releaser på warez-scenen.

Hur fungerar mer exakt en sådan här grupp? Har de olika grupperna namn, känner de varandra irl eller de jobbar tillsammans helt anonymt? Har hört att det är fruktansvärt hög sekretess på sådant här.

Hur fungerar kedjan? Från den första som har filmen i sin hand, till den som laddar ner den till datorn?

Är det Releasegruppen som knäcker kopieringsskyddet eller deras jobb är bara att få tag i filmen? De ger alltså bara filmen vidare till någon som gör det?

Fick ett svar på ett annat forum. Postar svaret om någon mer skulle vilja veta hur det fungerar. =)

Har en fråga: jag letar efter ett klipp från doldakameran. I klippet så sitter det en skylt ovanför en knapp där det står något liknande: Är du trött på byggnaden så tryck på knappen. Till slut trycker ett par på knappen och byggnaden (som skulle rivas) sprängs.

Någon som vet vart man kan se klippet? Det skall finnas på YT, men jag vet inte vad jag skall söka på. =/

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad står det där? :/ Skulle skicka bilder till en kärring men hon kan ju fan inte stava

(birgitt@vacant.se är inte rätt)

Frågade när jag fick lappen om det var birgitt @ vacant.se och hon sa att det var rätt >_>

birgitt@vacout.se inte rätt heller

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor