Umberto Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Hey, det här med att det är bra att äta glass när man är förkyld - myt, eller sanning? Frågeställning: Är det bra att äta glass när man är förkyld? Fakta: Det är aldrig fel att äta glass. Slutledning: Det är bra att äta glass när man är förkyld. Dvs sanning. You're welcome. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 (redigerad) Hjärnsläpp (lol), vad heter den del av hjärnan som står för illusionär föreställning? Det kanske inte heter så, men om jag ber dig tänka på en bananbåt så kan du "se den framför dig". Finns något cerebralt som sköter detta, in the vincinity of lillhjärnan? Redigerad 19 februari, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Hjärnsläpp (lol), vad heter den del av hjärnan som står för illusionär föreställning? Om det nu heter så, Såg du på House idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 (redigerad) Såg du på House idag? Nej! Håller på att skriva en läslogg (sitter fortfarande i BA för övrigt) om hur Erich Maria Remarque skriver så pass målande att min "blabla" går på högvarv eller något liknande. Redigerad 19 februari, 2009 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Hur mycket borde ett sommarjobb ge för att det skulle bli värt att jobba? Och hur mycket (länge) ska man jobba? Lite sugen på att jobba denna sommar, men då jag är clueless om löner och arbetstider vågar jag inte ringa någonstans Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Hur mycket borde ett sommarjobb ge för att det skulle bli värt att jobba? Och hur mycket (länge) ska man jobba? Lite sugen på att jobba denna sommar, men då jag är clueless om löner och arbetstider vågar jag inte ringa någonstans 56 är minimun å det suger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Hjärnsläpp (lol), vad heter den del av hjärnan som står för illusionär föreställning? Det kanske inte heter så, men om jag ber dig tänka på en bananbåt så kan du "se den framför dig". Finns något cerebralt som sköter detta, in the vincinity of lillhjärnan? Typ visuella cortex? Den termen ringer iallafall en klocka hos mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Typ visuella cortex? Den termen ringer iallafall en klocka hos mig. Perfekt, hon är svensklärare så det är egentligen skitsamma. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Hur är det med butiker i Köpenhamn på söndagar? När stänger de? Tänker främst på ställen där man kan köpa alkohol. Superbest är stängt i alla fall. Antar att det får bli Seven Eleven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 (redigerad) Hur är det med butiker i Köpenhamn på söndagar? När stänger de? Tänker främst på ställen där man kan köpa alkohol. Superbest är stängt i alla fall. Antar att det får bli Seven Eleven. Seven Eleven är nog ditt enda hopp. Har för mig att Danmark, precis som tyskland, kör på "stängt-på-söndagar-grejen". Redigerad 19 februari, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 19 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2009 Hur är det med butiker i Köpenhamn på söndagar? När stänger de? Tänker främst på ställen där man kan köpa alkohol. You're welcome. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 You're welcome. Seven Eleven är nog ditt enda hopp. Har för mig att Danmark, precis som tyskland, kör på "stängt-på-söndagar-grejen". Tack killar. Men Seven Eleven får ha öppet, alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 (redigerad) Tack killar. Men Seven Eleven får ha öppet, alltså? Går alltid att hitta öppet butiker. Du vet, små arabbutiker och liknande... Vart bor du? Undrar eftersom jag funderar på om du tänkt på helsingborg-helsingör. Skall du bara handla alkohol så är det en bra och billig resa. Kostar 50:- ToR tror jag. Priserna är även något lägre än i Chg. Redigerad 20 februari, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Looool, hjälp mig fort. Hur fan skriver man med datum på engelska egentligen? Har helt hjärnsläpp. "I år bjuder NORD in skandinaviska aktörer att, den 3-7 juni presentera sig under titeln NORD Food." Snälla översätt den här meningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 (redigerad) Looool, hjälp mig fort. Hur fan skriver man med datum på engelska egentligen? Har helt hjärnsläpp. "I år bjuder NORD in skandinaviska aktörer att, den 3-7 juni presentera sig under titeln NORD Food." Snälla översätt den här meningen. Jag skulle skriva det "June 3rd - 7th" Redigerad 20 februari, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Går alltid att hitta öppet butiker. Du vet, små arabbutiker och liknande... Vart bor du? Undrar eftersom jag funderar på om du tänkt på helsingborg-helsingör. Skall du bara handla alkohol så är det en bra och billig resa. Kostar 50:- ToR tror jag. Priserna är även något lägre än i Chg. Nej då, ingen alkoholresa, jag ska på konsert i Köpenhamn. Någon som vet säkert om Seven Eleven? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 (redigerad) Nej då, ingen alkoholresa, jag ska på konsert i Köpenhamn. Någon som vet säkert om Seven Eleven? Don't worry, det är säkert öppet och såklart finns det andra öppna affärer på söndagar.. du får väl fråga dig runt på plats. Om den där supermarkten vid Köpenhamns huvudstation är öppen köp körsbärsvin för 14:- ! Redigerad 20 februari, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Don't worry, det är säkert öppet och såklart finns det andra öppna affärer på söndagar.. du får väl fråga dig runt på plats. Om den där supermarkten vid Köpenhamns huvudstation är öppen köp körsbärsvin för 14:- ! Det som du bjöd mig och AngryAxel på i Arvika? =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Det som du bjöd mig och AngryAxel på i Arvika? =D Sjukt nice var det iallafall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2009 Det som du bjöd mig och AngryAxel på i Arvika? =D Sjukt nice var det iallafall! Hehe, jajuste ja - jag hade en flaska med mig så nog var det det. Fast minns att det är dessertvin så man ska inte dricka mycket av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts