mr_tobbe Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Vad har syret för roll när det gäller förbränning i människokroppen? Läxtråden. --- Oxidering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 (redigerad) Om det är varmt och det är hög luftfuktighet ute så känns det varmare än det verkligen är, hur funkar det med kyla? Om det är kallt utomhus (minusgrader), känns det då kallare om det är hög/låg luftfuktighet? Redigerad 17 februari, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 Om det är varmt och det är hög luftfuktighet ute så känns det varmare än det verkligen är, hur funkar det med kyla? Om det är kallt utomhus (minusgrader), känns det då kallare om det är hög/låg luftfuktighet? Jag tycker att det är mer behagligt om det är ganska hög luftfuktighet ute när det är kallt. Känns inte lika kallt när luften inte är så torr. Så jag skulle påstå att det känns varmare ute om det är hög luftfuktighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2009 (redigerad) Om det är varmt och det är hög luftfuktighet ute så känns det varmare än det verkligen är, hur funkar det med kyla? Om det är kallt utomhus (minusgrader), känns det då kallare om det är hög/låg luftfuktighet? En högre luftfuktighet gör att luften bättre värmer eller kyler ner dig, men kall luft kan inte innehålla lika stora mängder vatten som varm luft och därför är det aldrig hög (relativt) luftfuktighet när det är kallt. Sedan så finns ju kyla egentligen inte, det enda som existerar är olika mängder värme. Redigerad 17 februari, 2009 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Jag tycker att det känns kallare i södra delarna av Svergie jämfört med i Norrland, när det är samma temperatur. Beror detta på luftfuktigheten, något annat, eller inbillar jag bara mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Man kan inte handla på kredit på ett spärrat kort, eller? Min mor blev f.ö bestulen på plånbok en el Subte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Man kan inte handla på kredit på ett spärrat kort, eller? Min mor blev f.ö bestulen på plånbok en el Subte. Ett spärrat kort är obrukbart såvida du inte handlar på stenålder, den som ska ha betalt coopar banknumret och skickar postgiro. Men dom kommer inte få betalt.. Dvs. du(ägaren till kortet) blir inte debiterad varan föräns säljaren har skickat in räkningen till kundens bank. Detta är inget som används längre, har bara sett en sådan maskin i österike för en jävla massa år sedan. Så, nej. Eller tänker jag fel? Du menar att tjuvarna inte kan använda hennes kort, eller vill hon kredda på sitt spärrade kort? Shiet, ring banken yao. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Man kan inte handla på kredit på ett spärrat kort, eller? Generellt sett nej, men det finns finurliga sätt... I samma sekund som banken spärrar ditt kort skall det vara förbrukat av samtliga kortläsare. Bankomater suger in kortet när du stoppar in det, affärer får meddelande om att kortet är spärrat och att det skall behållas etc. Men utomlands tar det lite längre tid. ( ) Om man bor nära gränsen så kan du sno ett kort och sedan sticka tex. till danmark och handla på det trotts att det är spärrat då detta ofta syns först ett tag efter spärrandet. Dessutom kollar danskar (fråga mig inte varför) oftast inte leg. ( ) Nu kommer ju de nya chipkorten och hur de funkar vet jag inte. de kanske spärras internationellt direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Om jag säger att jag gör nånting "preliminärt" så betyder väl det att jag gör nånting för tillfället? Sitter och jobbar för tillfället och folk hackade upp sig på att jag sa "då sätter jag det som ett preliminärt lösenord" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Om jag säger att jag gör nånting "preliminärt" så betyder väl det att jag gör nånting för tillfället? Sitter och jobbar för tillfället och folk hackade upp sig på att jag sa "då sätter jag det som ett preliminärt lösenord" Mmja, ett preliminärt lösenord är något som du ämnar att byta senare, men du har det just nu för stunden. Typ som du sade! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Mmja, ett preliminärt lösenord är något som du ämnar att byta senare, men du har det just nu för stunden. Typ som du sade! Tack för snabbt svar. Nu fick jag dom att tystna här inne iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Är Ebeeto på YouTube samma Ebeeto som brukade hänga här på forumet, som isåfall nyligen blivit recencent på PC-gamer? (Erik Bergérus) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Är Ebeeto på YouTube samma Ebeeto som brukade hänga här på forumet, som isåfall nyligen blivit recencent på PC-gamer? (Erik Bergérus) Japp, det är densamme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 (redigerad) Är Ebeeto på YouTube samma Ebeeto som brukade hänga här på forumet, som isåfall nyligen blivit recencent på PC-gamer? (Erik Bergérus) Mm. Han skröt friskt med det för ett tag sen. Edit: Och så är han bror till Tija som även hon är medlem här. Redigerad 18 februari, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Ah, coolt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Är Ebeeto på YouTube samma Ebeeto som brukade hänga här på forumet, som isåfall nyligen blivit recencent på PC-gamer? (Erik Bergérus) Ohja, det är det. Föresten, vad hände med Ebeeto egentligen, jag har inte sett till han på ett tag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Mm. Han skröt friskt med det för ett tag sen. Edit: Och så är han bror till Tija som även hon är medlem här. Att bli recensent för PC Gamer var ju allas våta dröm förut, who can blame him? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Woot, #1 - Most Subscribed (All Time).. ebeeto är populär ^^ (#1 i sverige) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 (redigerad) Ohja, det är det. Föresten, vad hände med Ebeeto egentligen, jag har inte sett till han på ett tag! Han bara tröttnade. Nu för tiden pluggar han, och skriver recensioner vill säga. Jag ska tvinga honom att bli lite mer aktiv på forumet nästa gång vi ses. Edit: P-C: Jo, sant. Speciellt eftersom att han i samma vända hade ansökt till min arbetsplats (mataffär). PCGamer klingar lite högre. Redigerad 18 februari, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 18 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2009 Hey, det här med att det är bra att äta glass när man är förkyld - myt, eller sanning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts