AngryAxel Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Kan man säga att någon som går runt naken nuderar? Inte enligt Nationalencyklopedin. Men hell, det är folket som formar språket, och det var ju ett riktigt bra ord, så kör hårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Kan man säga att någon som går runt naken nuderar? Det heter "att näcka" när man går runt naken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Kan man säga att någon som går runt naken nuderar? Är det en fråga om självdefinering? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Jag köppte ett begagnat PS3 spel idag och dem jävla svinen på EB ska ju vara sånna idioter och klistra massa saker överallt. Jag fick bort dem på fram och baksidan helt okej men sen satt det en på instruktionsmanualen som jag också fick bort men den är fortfarande like klibbig (elr vad man ska säga) där klistermärket satt så jag undrar om någon har något bra tips att få bort klibbet på ett effektivt sätt utan att göra "skador" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 (redigerad) Jag köppte ett begagnat PS3 spel idag och dem jävla svinen på EB ska ju vara sånna idioter och klistra massa saker överallt. Jag fick bort dem på fram och baksidan helt okej men sen satt det en på instruktionsmanualen som jag också fick bort men den är fortfarande like klibbig (elr vad man ska säga) där klistermärket satt så jag undrar om någon har något bra tips att få bort klibbet på ett effektivt sätt utan att göra "skador" Prova bensin eller etanol eller lacknafta. Redigerad 13 februari, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 (redigerad) Prova bensin eller etanol eller lacknafta. Thank you my good si... dude. Redigerad 13 februari, 2009 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Hur är det med penicillin och alkohol? Är det farligt eller är det enda som händer att penicillinet blir verkningslöst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Jag har hört att alkoholen slår till som bara tusan. Jag har även hört att man ligger och kräks hela kvällen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 (redigerad) Jag har hört att alkoholen slår till som bara tusan. Jag har även hört att man ligger och kräks hela kvällen. ""Man bör absolut inte dricka ens lite vin när man fått antibiotika mot en akut infektion" När det gäller lite vin och penicillin är påståendet falskt. Men kombinationen alkohol och läkemedel är oftast olämpligt och ibland mycket farligt. Just när det gäller penicillin så påverkar alkoholen inte medicinens effekt på infektionen, men det är alltid klokast att låta bli att fresta på kroppen med alkohol när man är sjuk. I artikeln "Alkohol och medicin" kan du läsa mer om varför det är olämpligt eller farligt att dricka alkohol när man medicinerar." http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopo...4507&a=8234 -------------------------------- Men min infektion är långt ifrån akut och det är sista dagen av min kur jag tänkt dricka. Något som vet säkert? Redigerad 13 februari, 2009 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Ta herroin ist, så att du är på den säkra sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 ""Man bör absolut inte dricka ens lite vin när man fått antibiotika mot en akut infektion" När det gäller lite vin och penicillin är påståendet falskt. Men kombinationen alkohol och läkemedel är oftast olämpligt och ibland mycket farligt. Just när det gäller penicillin så påverkar alkoholen inte medicinens effekt på infektionen, men det är alltid klokast att låta bli att fresta på kroppen med alkohol när man är sjuk. I artikeln "Alkohol och medicin" kan du läsa mer om varför det är olämpligt eller farligt att dricka alkohol när man medicinerar." http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopo...4507&a=8234 -------------------------------- Men min infektion är långt ifrån akut och det är sista dagen av min kur jag tänkt dricka. Något som vet säkert? Jag har en kompis som drack när han gick på penicilin, vad som hände var att han blev packad extremt lätt och sedan satt fyllan i till dagen efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Siana: Penicillin påverkar inte kroppens förmåga att varken ta upp eller förbränna alkohol. Jag har druckit vid flertalet penicillinkurer utan någon som helst märkbar skillnad på varken ruset eller penicillinets verkan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 (redigerad) Siana: Penicillin påverkar inte kroppens förmåga att varken ta upp eller förbränna alkohol. Jag har druckit vid flertalet penicillinkurer utan någon som helst märkbar skillnad på varken ruset eller penicillinets verkan. Är det baserad enbart på egna erfarenheter? I så fall så kan det ju vara så att alla reagerar olika/olika mycket. Redigerad 14 februari, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Är det baserad enbart på egna erfarenheter? I så fall så kan det ju vara så att alla reagerar olika/olika mycket. Det är snarare så att går man på penicillin så är det inte menat att man ska dricka alkohol, eftersom kroppen är sjuk. Man kan dricka, men det hjälper inte till. Samma som att träna när du är sjuk, du kan göra det men det är onödigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Siana: Penicillin påverkar inte kroppens förmåga att varken ta upp eller förbränna alkohol. Jag har druckit vid flertalet penicillinkurer utan någon som helst märkbar skillnad på varken ruset eller penicillinets verkan. Hm. Jag ska höra med honom, det är möjligt att det var något annat han gick på. Men sedan kan ju hans sjukdom ha gjort honom klenare och mer mottaglig för ett rus också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Om jag lägger in en summa på 1000kr i mitt Swedbank konto, hur långt tid tar det innan dem är i kontot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 (redigerad) Om jag lägger in en summa på 1000kr i mitt Swedbank konto, hur långt tid tar det innan dem är i kontot? Från? swedbank till swedbank går på en dag. handelsbanken tillswedbank tog 1-2 dagar tog 3-4 dagar från ett utländsktkonto. Redigerad 14 februari, 2009 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Om jag lägger in en summa på 1000kr i mitt Swedbank konto, hur långt tid tar det innan dem är i kontot? Hur menar du med lägger in? Ska du föra över från en annan bank, gå till banken och sätta in pengar eller vad? Jag tror i vilket fall du kan hitta svaret på bankens hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Nån som vet vilken serie det här är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 14 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2009 Hur menar du med lägger in? Ska du föra över från en annan bank, gå till banken och sätta in pengar eller vad? Jag tror i vilket fall du kan hitta svaret på bankens hemsida. Gå till banken och sätta in dem direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts