Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag köppte ett begagnat PS3 spel idag och dem jävla svinen på EB ska ju vara sånna idioter och klistra massa saker överallt. Jag fick bort dem på fram och baksidan helt okej men sen satt det en på instruktionsmanualen som jag också fick bort men den är fortfarande like klibbig (elr vad man ska säga) där klistermärket satt så jag undrar om någon har något bra tips att få bort klibbet på ett effektivt sätt utan att göra "skador"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köppte ett begagnat PS3 spel idag och dem jävla svinen på EB ska ju vara sånna idioter och klistra massa saker överallt. Jag fick bort dem på fram och baksidan helt okej men sen satt det en på instruktionsmanualen som jag också fick bort men den är fortfarande like klibbig (elr vad man ska säga) där klistermärket satt så jag undrar om någon har något bra tips att få bort klibbet på ett effektivt sätt utan att göra "skador"

Prova bensin eller etanol eller lacknafta.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört att alkoholen slår till som bara tusan. Jag har även hört att man ligger och kräks hela kvällen.

""Man bör absolut inte dricka ens lite vin när man fått antibiotika mot en akut infektion"

När det gäller lite vin och penicillin är påståendet falskt. Men kombinationen alkohol och läkemedel är oftast olämpligt och ibland mycket farligt.

Just när det gäller penicillin så påverkar alkoholen inte medicinens effekt på infektionen, men det är alltid klokast att låta bli att fresta på kroppen med alkohol när man är sjuk. I artikeln "Alkohol och medicin" kan du läsa mer om varför det är olämpligt eller farligt att dricka alkohol när man medicinerar."

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopo...4507&a=8234

--------------------------------

Men min infektion är långt ifrån akut och det är sista dagen av min kur jag tänkt dricka. Något som vet säkert?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

""Man bör absolut inte dricka ens lite vin när man fått antibiotika mot en akut infektion"

När det gäller lite vin och penicillin är påståendet falskt. Men kombinationen alkohol och läkemedel är oftast olämpligt och ibland mycket farligt.

Just när det gäller penicillin så påverkar alkoholen inte medicinens effekt på infektionen, men det är alltid klokast att låta bli att fresta på kroppen med alkohol när man är sjuk. I artikeln "Alkohol och medicin" kan du läsa mer om varför det är olämpligt eller farligt att dricka alkohol när man medicinerar."

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopo...4507&a=8234

--------------------------------

Men min infektion är långt ifrån akut och det är sista dagen av min kur jag tänkt dricka. Något som vet säkert?

Jag har en kompis som drack när han gick på penicilin, vad som hände var att han blev packad extremt lätt och sedan satt fyllan i till dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana: Penicillin påverkar inte kroppens förmåga att varken ta upp eller förbränna alkohol.

Jag har druckit vid flertalet penicillinkurer utan någon som helst märkbar skillnad på varken ruset eller penicillinets verkan.

Är det baserad enbart på egna erfarenheter?

I så fall så kan det ju vara så att alla reagerar olika/olika mycket.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det baserad enbart på egna erfarenheter?

I så fall så kan det ju vara så att alla reagerar olika/olika mycket.

Det är snarare så att går man på penicillin så är det inte menat att man ska dricka alkohol, eftersom kroppen är sjuk. Man kan dricka, men det hjälper inte till. Samma som att träna när du är sjuk, du kan göra det men det är onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana: Penicillin påverkar inte kroppens förmåga att varken ta upp eller förbränna alkohol.

Jag har druckit vid flertalet penicillinkurer utan någon som helst märkbar skillnad på varken ruset eller penicillinets verkan.

Hm.

Jag ska höra med honom, det är möjligt att det var något annat han gick på. Men sedan kan ju hans sjukdom ha gjort honom klenare och mer mottaglig för ett rus också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor