StellHell Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Tror jag fattar nu, ska prova! Tack! För att gå in mer på detaljer så är det ett realtidsuppdateringssystem (damn!) som du själv kan uppdatera manuellt eller på bestämda tider. Finns olika sorters RSS, ett det Raven förklarade. Nyheter (eller vad det nu kan vara), du får en länk eller lite brödtext direkt när den kommer upp på t.ex. Aftonhoran, vilket på du kan klicka dig in. Går att filtrera det mesta via RSS också, vilket är bra på t.ex. Fetch-RSS som plockar saker från en RSS du prenumerar på. Ett bra exempel är torrent-RSS, vilket du kan lägga in olika "gets" som ditt torrentprogram sen automatiskt laddar hem direkt. Du kan även där filtrera vad du inte vill ha, låt säga att du vill ha ett avsnitt Prison Break, men du vill inte ha det i HD-format. Då kan du filtrera bort att den aldrig ska ladda ner Prison Break i HD-format. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Vad ska jag äta till lunch idag? Sushi eller biff? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Vad ska jag äta till lunch idag? Sushi eller biff? Biff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Vad ska jag äta till lunch idag? Sushi eller biff? Det är sånna frågor du skickar till 118110 om du känner att du kan avvara ett antal kronor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Vad ska jag äta till lunch idag? Sushi eller biff? Biff ffs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 (redigerad) Du ska äta biff! Sushi får man mask i magen av har jag läst. Men du kanske gillar maskar Redigerad 11 februari, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Du ska äta biff! Sushi får man mask i magen av har jag läst. Men du kanske gillar maskar Lunch is over man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Jacker: Om det handlar om sushi från ett bra/gott ställe, alternativt lagar själv så hade jag valt sushi. Annars biff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Lunch is over man. Lunch tomorrow too man . Under förutsättningen att han åt sushi idag vill säga. Då blir det biff imorrn. Jäkurr: Vad blev det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Vad ska jag äta till lunch idag? Sushi eller biff? Kött fifaan! @Stell: Min föreläsare sa idag ett ännu värre ord han var tvungen att upprepa själv till och med: domesticeringsselektionstrycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Tog en biff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 En liten snabb fråga. Låt oss säga att jag har en dator, men två skärmar, kan jag då om jag delar upp hårddisken i två partitioner köra två olika OS på samma burk? Ett för varje skärm? lolz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 11 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2009 Kött fifaan! @Stell: Min föreläsare sa idag ett ännu värre ord han var tvungen att upprepa själv till och med: domesticeringsselektionstrycket Inga träffar på google coolt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 februari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Inga träffar på google coolt Haha, han sa också nåt i den här stilen: "...och det beror ju helt på domesticeringsselektionstrycket, so-... Wow, vilket häftigt ord! Det har jag aldrig nånsin sagt förr. 'Domesticeringsselektionstryck'! Det får ni åka hem och räkna bokstäver på! Ahem... jo. Eftersom djuren kommer selekteras på /..../" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 För att gå in mer på detaljer så är det ett realtidsuppdateringssystem (damn!) som du själv kan uppdatera manuellt eller på bestämda tider. Finns olika sorters RSS, ett det Raven förklarade. Nyheter (eller vad det nu kan vara), du får en länk eller lite brödtext direkt när den kommer upp på t.ex. Aftonhoran, vilket på du kan klicka dig in. Går att filtrera det mesta via RSS också, vilket är bra på t.ex. Fetch-RSS som plockar saker från en RSS du prenumerar på. Ett bra exempel är torrent-RSS, vilket du kan lägga in olika "gets" som ditt torrentprogram sen automatiskt laddar hem direkt. Du kan även där filtrera vad du inte vill ha, låt säga att du vill ha ett avsnitt Prison Break, men du vill inte ha det i HD-format. Då kan du filtrera bort att den aldrig ska ladda ner Prison Break i HD-format. Har du någon länk till en bra guide hur man fixar det med torrent-RSS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Har du någon länk till en bra guide hur man fixar det med torrent-RSS? http://letmegooglethatforyou.com/?q=rss+torrent Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Går det att ha majonnäs på en macka med skinka och senap? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 februari, 2009 Går det att ha majonnäs på en macka med skinka och senap? Både senap och majo är kanske lite överflödigt men jag tror knappast det skär sig eller så, kör på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Har du någon länk till en bra guide hur man fixar det med torrent-RSS? det där är googlematerial. Men kolla först om trackern använder sig av RSS. Om den gör det så finns det alltid en länk till RSSlänken (om det är en privat tracker så har du din passkey i RSSfeeden för att den ska funka, sprid aldrig din passkey). Sen öppnar du ditt torrentprogram och lägger in RSSfeeden, efter det är det bara att börja skriva autofetchers. http://utorrent.com/rsstutorial.php Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2009 Kan man säga att någon som går runt naken nuderar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts