Mathias Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 De kan inte ha hunnit det då, det skulle vara ifall de saltat i förväg eller nåt. Och det tror jag inte de hade gjort. Det hade ju snöat i 2½ timme? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Man har ju lyckats skapa en bil som kan ha vatten som bränsle. De som uppfann den har Copyright, men de har inte nog med pengar att massproducera. Så om det ska gå igenom måste de sälja sin copyright. Men inget större företag VILL köpa för att bensin finns fortfarande och kommer finnas ett bra tag till. Tro inte på allt du hör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 hört talas om det. men..källa? Kommer inte ihåg vart jag läste det, sorry. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Kommer inte ihåg vart jag läste det, sorry. hm. jag kan omöjligt tro på det. om nu nån kommit på ett effektift sätt att få en bil gå frammåt med vatten som bränsle så är jag ganska säker på att det skulle flashas i media. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Den vattengående bilen är en myt. Om den nu funnits skulle pengar nog vara det minsta problemet för producenterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Den vattengående bilen är en myt. Om den nu funnits skulle pengar nog vara det minsta problemet för producenterna. Inte direkt en myt.. Honda Clarity FCX är en bil vars enda avgas är vatten. Man tankar den med vätgas. Bor man i Kalifornien kan man leasa den för 600 dollar i månaden. [youtube-old]52L-nQ-LTew[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 (redigerad) Exakt den tekniken pratade våran lärare om, enligt henne så håller man på att framställa såna bilar. kommar bli intressant att följa utveckligen nu. verkigen. Känner verkligen hur detta kunde blivit en tråd... Redigerad 7 februari, 2009 av Nik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 [youtube-old]fJ3juM6vHwg[/youtube-old] fake or not? :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Att använda väte som bränsle är inget nytt, vi gjorde sådana experiment på högstadiet. Problemet lärde jag mig då var bara att det inte var kraftfullt nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 [youtube-old]fJ3juM6vHwg[/youtube-old] fake or not? :/ Utan en extern kraftkälla som omvandlar H20 till H2 så är det inte möjligt. Fake. P-C: är inte vätgas kraftfullt nog...? Problemet har ju varit att det är så explosivt att det är ren livsfara att köra runt med sånna tankar, det innehåller mer än dubbelt så mycket energi som bensin per kilogram... Jag vet inte hur men Honda har ju uppenbarligen lyckats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 (redigerad) P-C: är inte vätgas kraftfullt nog...? Problemet har ju varit att det är så explosivt att det är ren livsfara att köra runt med sånna tankar, det innehåller mer än dubbelt så mycket energi som bensin per kilogram... Jag vet inte hur men Honda har ju uppenbarligen lyckats. Själva vätgastekniken var inte kraftull nog.. edit: Finns det kaffemaskiner som automatiskt kokar kaffe på bestämd tid? T ex. om man ska upp nio och vill ha sitt morgonkaffe då. Om inte så är det direkt till patentverket imorgon! Redigerad 7 februari, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 edit: Finns det kaffemaskiner som automatiskt kokar kaffe på bestämd tid? T ex. om man ska upp nio och vill ha sitt morgonkaffe då. Om inte så är det direkt till patentverket imorgon! Tyvärr, ja det finns google + kaffekokare/kaffebryggare + Timerfunktion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Tyvärr, ja det finns google + kaffekokare/kaffebryggare + Timerfunktion Och där gick mina planer om att bli miljardär lagom till min 19-årsdag upp i rök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Själva vätgastekniken var inte kraftull nog.. Varför inte? Grejen med vätgas som bränsle är väl att även om den enda avgasen blir rent H2O så kräver själva framställningen av H2 väldigt mycket energi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 i hondan så använde man vätgas som man omvanlade till el? sen genom alla generatorer kunde bilen gå nästan av sig själv..? Har jag fattat de rätt tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 i hondan så använde man vätgas som man omvanlade till el? sen genom alla generatorer kunde bilen gå nästan av sig själv..? Har jag fattat de rätt tro? Du har fattat det fel. Vätgasen tillverkas på en fabrik, processen kräver energi (förslagsvis från vindkraft eller liknande). Hondan tankas med vätgas på en mack precis som bensin och förbränns i en cylindermotor på samma sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Du har fattat det fel. Vätgasen tillverkas på en fabrik, processen kräver energi (förslagsvis från vindkraft eller liknande). Hondan tankas med vätgas på en mack precis som bensin och förbränns i en cylindermotor på samma sätt. Men hondan har ju en elmotor. i dun get it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 (redigerad) 1. Hydrogen fuel is fed into the anode of the fuel cell. Helped by a catalyst, hydrogen molecules are split into electrons and protons. 2. Electrons are channeled through a circuit to produce electricity. 3. Protons pass through the polymer electrolyte membrane. 4. Oxygen (from the air) enters the cathode and combines with the electrons and protons to form water. 5. Water vapor and heat are released as byproducts of this reaction. http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/vflow.aspx Redigerad 7 februari, 2009 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 Ahaa, okej. Då har jag fattat det lite fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 7 februari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2009 haha, ja fan vad komplicerade bilar ska vara. gonatt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts