Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

attachment=29308:Varf_r.jpg

varför blir det inte vitt utan en annan färg? Väldigt störade när man ska kolla på bilder!

Den enda idé jag får är att bilden är en PNG med transparent bakgrund (och att den gulaktiga färgen skulle vara standardfärg för bakgrunden i Vista). Jag vet inte alls om det stämmer, men kommer inte på någon annan förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har fått det om bakfoten.

Det där är helt vanliga pull-offs och hammer-ons. Touch är en ny grej som kom med WT gitarren, där du har en stor "touchplatta" på nedre delen av gitarrhalsen, på vilket du bara rör fingrarna över så byter den färg.

Och just i det partiet du visade (Som är början av ttfaf om jag inte misstar mig) så är det aldrig mer än en knapp i taget som är nedtryckt.

Ah, jag slängde mig nog med lite fel uttryck... Vad jag menar är iaf att det är sådana där toner som man inte behöver spela på strängen med. Jag vet att man aldrig trycker ner flera knappar i det partiet, vad jag ville visa var bara hur det gick till när man spelade med två händer.

Är det verkligen så dåligt?

Ja...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur skulle det fungera att spela fem samtidigt? Du har väl bara fyra fingrar till hands (no pun intended)? Har aldrig spelat GH så har ingen aning, bara en undran.

Nu när jag såg hur liten gitarren var i videon Siana länka borde det rimligtvis gå att ta ett "barré" över två knappar med ett finger, om nu spelet stödjer detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har ja en fråga som ja kanske bör veta men ändå.

Varför säger alla att höger örat är bög örat? Asså att man är bög för man har tagit hål i högra örat? Jag har googlat men inte hittat nåt på wiki.

Det har jag aldrig hört :(. Vilka säger det?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har ja en fråga som ja kanske bör veta men ändå.

Varför säger alla att höger örat är bög örat? Asså att man är bög för man har tagit hål i högra örat? Jag har googlat men inte hittat nåt på wiki.

Nej det var bara en sägen när man var liten. Självklart är man bög oavsätt vilket öra ringen sitter i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört det från as många att höger örat är bög örat :D

Homosexuella HADE faktiskt ring i örat för att visa att de var just homosexuella. Kommer inte ihåg om det var i höger eller vänster, men det var i ett av dem.

Men sedan spreds sig detta för mycket så det blev inget utmärkande längre.

Men från allra första början var det sjömännen som hade ringar i öronen. Detta var för att om de skulle bli skeppsbrutna så skulle de kunna betala för sig när de skulle ta sig hem. Anledningen till att guldet satt i öronen var för att det på så sätt var ur vägen när de arbetade.

Tänk vad jag vet... :(

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor