The Dude Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 Stämmer, dock måste man vara DN-kortinnehavare. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=730 Och då ber man sina föräldrar om en kod. Lär finnas offentliggjorda sätt att komma åt det där om man googlar lite annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 Du kan använda dig av http://query.nytimes.com/search/query?srch...p;hdlquery=#top från NY-times, finns svenska varianter såsom http://sob.btj.se/sb/FrontServlet?jump=bsok http://www.retriever-info.com/se/tjaenster/research.html men dessa kostar om du vill ha tillgång!DN.se lär ha sparade nyheter från den tiden?Stämmer, dock måste man vara DN-kortinnehavare. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=730 Tack för svaren, får kolla in det lite senare idag! Må hända att mor eller far är DN-kortinnehavare. http://static.slide.com/version/20080530005708//images/superpoke/opensocial/items/cookie_chocchip.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 Tack för svaren, får kolla in det lite senare idag! Må hända att mor eller far är DN-kortinnehavare. http://static.slide.com/version/20080530005708//images/superpoke/opensocial/items/cookie_chocchip.gif Bemöda dig icke. Username: fred@fred.se Password: fred Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 (redigerad) Bemöda dig icke. Hittade också den, men man måste ju fortfarande ha den där koden? Redigerad 25 januari, 2009 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2009 Hittade också den, men man måste ju fortfarande ha den där koden? Ojdå, så går det när man ska försöka vara hjälpsam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
landstedt Skrivet 26 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 Någon som vet någon sida där man kan trycka delvis transparenta tryck på en färgad t-shirt utan att de ersätter transparensen med vit färg? Kollat runt på många svenska sidor men inte hittat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 (redigerad) En GH-gitarr har fem knappar. Hur många kombinationer av 1, 2, 3, 4 och 5 knapptryck kan man få totalt? Jag började räkna lite manuellt men kom fram till att det dels borde finnas en formel, och dels att det blir jäkligt många. En trumpet har ju tre knappar, det kan bli 8 kombinationer (bortsett från det faktum att munnens form skapar helt nya toner): - - -X - -- X -- - XX X -X - X- X XX X X ... antal knappar * antal möjligheter (i detta fall 2: på eller av) plus två? I så fall: 5 * 2 + 2 = 12, vilket inte stämmer. Är det istället "möjligheter" upphöjt till "knappar"? 2^5 = 32 stämmer inte heller, jag har räknat fler än så. 34 åtminstone. Röd Grön gul Blå Orange ******* 0 knappar ********----- ******** 1 knapp *********R-----G-----g-----B-----O ******* 2 knappar ********RG---R-g--R--B-R---O-Gg---G-B--G--O--gB---g-O---BO ******* 3 knappar ********RGg--RG-B-RG--OR-gB-R-g-OR--BO-GgB--Gg-O-G-BO--gBO-G-BOR--BO ******* 4 knappar ********RGgB-RGg-ORG-BOR-gBO-G ******* 5 knappar ********gBORGgBO Så är det "antal möjligheter" upphöjt till "antal knappar" plus 2 eller plus "antal möjligheter"? Stämmer det här eller finns det fler? Fun fact, ifall dessa 34 toner stämmer utgör de fem GH-knapparna nästan tre oktaver, fast det saknas tre toner för att det ska bli rätt. Bb, B och C är de sista tonerna som skulle in isf. Om man nu kan räkna så, det är ju ackord och grejer det är tänkt att utgöra. Redigerad 26 januari, 2009 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 26 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 Kan man ta reda på vilka material en sån här tillverkas av? http://www.webhallen.com/prod.php?id=85735 Det behöver inte vara den där exakt men ni fattar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 En GH-gitarr har fem knappar. Hur många kombinationer av 1, 2, 3, 4 och 5 knapptryck kan man få totalt? Jag började räkna lite manuellt men kom fram till att det dels borde finnas en formel, och dels att det blir jäkligt många. En trumpet har ju tre knappar, det kan bli 8 kombinationer (bortsett från det faktum att munnens form skapar helt nya toner): - - -X - -- X -- - XX X -X - X- X XX X X ... antal knappar * antal möjligheter (i detta fall 2: på eller av) plus två? I så fall: 5 * 2 + 2 = 12, vilket inte stämmer. Är det istället "möjligheter" upphöjt till "knappar"? 2^5 = 32 stämmer inte heller, jag har räknat fler än så. 34 åtminstone. Röd Grön gul Blå Orange Så är det "antal möjligheter" upphöjt till "antal knappar" plus 2 eller plus "antal möjligheter"? Stämmer det här eller finns det fler? Fun fact, ifall dessa 34 toner stämmer utgör de fem GH-knapparna nästan tre oktaver, fast det saknas tre toner för att det ska bli rätt. Bb, B och C är de sista tonerna som skulle in isf. Om man nu kan räkna så, det är ju ackord och grejer det är tänkt att utgöra. Well, inte för att det har något med dina uträkningar att göra, men i GH kan du bara ha tre knappar nedtryckta samtidigt under en och samma gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 26 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 Well, inte för att det har något med dina uträkningar att göra, men i GH kan du bara ha tre knappar nedtryckta samtidigt under en och samma gång. I WT finns det låtar med fyra färger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 I WT finns det låtar med fyra färger. Men är inte det när det är touch? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 januari, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 Well, inte för att det har något med dina uträkningar att göra, men i GH kan du bara ha tre knappar nedtryckta samtidigt under en och samma gång. Säker? Jag har för mig jag har sett låtar med fyra. Kanske till och med fem, men då var det väl custom då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 26 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 Men är inte det när det är touch? Det vet jag faktist inte, kör nästan enbart trummorna. Vet dock att jag kört någon låt där det var fyra färger samtidigt, dock inte när det var touch. (Vilket är när man slidar på halsen antar jag?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2009 Men är inte det när det är touch? Har för mig att det är en del i Hotel California på Expert som det är fyra färger som används. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Säker? Jag har för mig jag har sett låtar med fyra. Kanske till och med fem, men då var det väl custom då. Hur skulle det fungera att spela fem samtidigt? Du har väl bara fyra fingrar till hands (no pun intended)? Har aldrig spelat GH så har ingen aning, bara en undran. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 (redigerad) Hur skulle det fungera att spela fem samtidigt? Du har väl bara fyra fingrar till hands (no pun intended)? Har aldrig spelat GH så har ingen aning, bara en undran. Skulle kunna gå om det är touch. Touchnoter är noter där du inte behöver spela på "strängen" utan bara ta ackorden, så länge du inte tar ett felaktigt ackord. I många riktigt svåra låtar tar de riktiga experterna då till bägge händerna, och de få noterna de måste spela på "strängen" spelar de då med armbågen - alternativt gör som den här killen (hoppa till 2:30): [youtube-old]eWt6ayEVcOY[/youtube-old] Redigerad 27 januari, 2009 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Det finns en (1) låt i GH där man måste hålla inne fyra (4) knappar samtidigt, detta är jag hundra (100) % säker på! Funderar på att återuppta spelandet av GH. det var väl 2-3 månader som man spelade sist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Skulle kunna gå om det är touch. Touchnoter är noter där du inte behöver spela på "strängen" utan bara ta ackorden, så länge du inte tar ett felaktigt ackord. I många riktigt svåra låtar tar de riktiga experterna då till bägge händerna, och de få noterna de måste spela på "strängen" spelar de då med armbågen - alternativt gör som den här killen (hoppa till 2:30): [youtube-old]eWt6ayEVcOY[/youtube-old] Du har fått det om bakfoten. Det där är helt vanliga pull-offs och hammer-ons. Touch är en ny grej som kom med WT gitarren, där du har en stor "touchplatta" på nedre delen av gitarrhalsen, på vilket du bara rör fingrarna över så byter den färg. Och just i det partiet du visade (Som är början av ttfaf om jag inte misstar mig) så är det aldrig mer än en knapp i taget som är nedtryckt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 varför blir det inte vitt utan en annan färg? Väldigt störade när man ska kolla på bilder! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
redoid Skrivet 27 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2009 Varför är Age of Conan så billigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts