Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

http://www.rapidshare.com/

http://megaupload.com/se/

Klicka runt och se vad det kostar för ett premium-konto.

beror väl helt enkelt på vilka volymer vi talar om. Du har 2 GB gratis utrymme på Storegate.se om det är något du behöver. Själv använder jag den sidan till skolarbete och lite smått till backupp. Fungerar hur najs som helst och jag är nöjd. Har ALDRIG krånglat för mig.

Tackar er båda. Då vet jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man söka på gamla nyheter någonstans? Säg om jag vill läsa om Guantánamo mellan 2001-2002 - kan man skriva något i sökfältet, finns det någon speciell sökmotor eller så?

Hum, om du söker via Google Nyheter så kan du välja att sortera efter datum. Då kanske du kan bläddra dig bakåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon sorts "bank" på Internet där man kan förvara filer som man inte kan ha kvar på en dator (som tex ska slängas) men man kanske inte har en annan dator att föra över till just nu? Ett slags förråd med andra ord. Helst gratis.

Du kan få 8gb minneskort för under 200kr. Mycket mer värt och säkrare än att lagra filer på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hum, om du söker via Google Nyheter så kan du välja att sortera efter datum. Då kanske du kan bläddra dig bakåt?

Hmm - tyvärr har bara nyhetsresultaten fem sidor på Google News, och i det här faller var den äldsta jag kunde hitta från 2008. Wayback machine är en möjlighet, men man måste ju vara så grymt specifik för att hitta rätt nyhet där. Anledningen till min fråga var att jag ville se hur debatten och den generella åsikten var om Gitmo när det var nytt, och Dubya precis kommit till makten. För skojs skull

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm - tyvärr har bara nyhetsresultaten fem sidor på Google News, och i det här faller var den äldsta jag kunde hitta från 2008. Wayback machine är en möjlighet, men man måste ju vara så grymt specifik för att hitta rätt nyhet där. Anledningen till min fråga var att jag ville se hur debatten och den generella åsikten var om Gitmo när det var nytt, och Dubya precis kommit till makten. För skojs skull

Du kan ju ringa och höra med de större tidningarna om de har något arkiv du kan gå igenom, som student brukar man få tillgång till det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju ringa och höra med de större tidningarna om de har något arkiv du kan gå igenom, som student brukar man få tillgång till det mesta.

Det är ett bra tips, och jag hade lätt gjort det om det hade varit något jag verkligen ville veta - tack! Jag skippar det dock den här gången, jag var mest lite smånyfiken, och känner mig inte så ambitiös ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man tvätta rött och svart tillsammans i en tvättmaskin på 40 grader?

Ha som tumregel att köra alla färger var för sig. Kläder med med flera färger körs som kulörtvätt.

Men när kläderna är tvättade 2-3 ggr så färgar de inte av sig längre. Då kan du börja tvätta som en man, svart, vitt, rosa, gul och grönt, in i maskinen häll på diskmedel i alla fak och sätt på 60 grader. ^_^

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har en aning varför Bravo apelsinjuice ibland har det folieliknade matreialet inne i forpackningen men inte alltid. Tycker det är skumt att förpackningarna är olika.

Jag skulle gissa att deras kartonger inte bara görs av en fabrik, och att även om modellen är densamma för alla flaskor kan produktionen variera smått. Tycker mig minnas från min apelsinjuicedrickarperiod att även korken ändrade skepnad då och då? Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha som tumregel att köra alla färger var för sig. Kläder med med flera färger körs som kulörtvätt.

Men när kläderna är tvättade 2-3 ggr så färgar de inte av sig längre. Då kan du börja tvätta som en man, svart, vitt, rosa, gul och grönt, in i maskinen häll på diskmedel i alla fak och sätt på 60 grader. ^_^

Diskmedel, jo jag tackar jag. Nädu, fria du till din Victoria så har du rena och hela kläder säkrade för sju år till :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man söka på gamla nyheter någonstans? Säg om jag vill läsa om Guantánamo mellan 2001-2002 - kan man skriva något i sökfältet, finns det någon speciell sökmotor eller så?

Du kan använda dig av http://query.nytimes.com/search/query?srch...p;hdlquery=#top från NY-times, finns svenska varianter såsom

http://sob.btj.se/sb/FrontServlet?jump=bsok

http://www.retriever-info.com/se/tjaenster/research.html

men dessa kostar om du vill ha tillgång!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor