Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag har för mig att HD för några år sen fastställde att det inte är olagligt att länka till upphovsrättsskyddat material. Torrentfiler länkar ju till länkar av upphovsrättsskyddat material så det ska inte vara olagligt.

Trackers vet jag dock inte riktigt. Du gör ju deras brott möjligt så det kanske kan vara någon sorts medhjälp eller uppmaning.

Har för mig att TPB fick problem som t.ex. "medhjälp till brott mot upphovsrättslagen" eller nått?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Under februari och mars 2009 arrangeras ett statsfinansierat spektakel utan like i huvudstaden. Rättegången mot The Pirate Bay – en av de längsta i Sveriges historia – går då av stapeln hos Stockholms tingsrätt på Kungsholmen.

Piratbyråns modifierade gamla stadsbuss, tidigare känd som S23M (sommaren 2008) och S23X (hösten 2008), börjar samtidigt bli otålig på sin parkeringsplats i Belgrad. Den vill ut på vårtur, hem till Stockholm.

I samband med detta byter den namn till S23K. Väl på plats ska den användas i direkt anslutning till rättegången för att intensifiera spektaklet, bland annat genom att tjäna som presscenter för Piratbyrån och The Pirate Bay, och som fysisk mötespunkt för sympatisörer och nyfikna.

Vad står S23M, S23X och S23K för?

Står inget på deras sida. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart. Vet att butiker i Holland importerar. (fast det är olagligt att sälja. Säljs under disk)

Jag kan skicka några stockar till dig om du vill. =)

Vad fasen gör du i tyskland?

Det vore skitsnällt om du skickade en stock! :( Du kan få adressen i PM.

Jag gömmer mig för polisen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En till fråga.

Vet någon om man behöver ett pass för att åka till Tallinn?

Eller räcker det med ett ID-kort med ens nationalitet skrivet på?

Edit: Nenu...blev det ju dubbelpost. :rolleyes:

Båt/Flyg/Bil/Kajak?

Om du ska flyga behöver du alltid pass, båt så är det inte alltid det behövs och kommer du med bil så är det oftast ganska öppna gränser, dvs. inget pass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor