GiZmo Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Jag har för mig att HD för några år sen fastställde att det inte är olagligt att länka till upphovsrättsskyddat material. Torrentfiler länkar ju till länkar av upphovsrättsskyddat material så det ska inte vara olagligt. Trackers vet jag dock inte riktigt. Du gör ju deras brott möjligt så det kanske kan vara någon sorts medhjälp eller uppmaning. Har för mig att TPB fick problem som t.ex. "medhjälp till brott mot upphovsrättslagen" eller nått? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2009 Har för mig att TPB fick problem som t.ex. "medhjälp till brott mot upphovsrättslagen" eller nått? Blev det en fällande dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Under februari och mars 2009 arrangeras ett statsfinansierat spektakel utan like i huvudstaden. Rättegången mot The Pirate Bay – en av de längsta i Sveriges historia – går då av stapeln hos Stockholms tingsrätt på Kungsholmen. Piratbyråns modifierade gamla stadsbuss, tidigare känd som S23M (sommaren 2008) och S23X (hösten 2008), börjar samtidigt bli otålig på sin parkeringsplats i Belgrad. Den vill ut på vårtur, hem till Stockholm. I samband med detta byter den namn till S23K. Väl på plats ska den användas i direkt anslutning till rättegången för att intensifiera spektaklet, bland annat genom att tjäna som presscenter för Piratbyrån och The Pirate Bay, och som fysisk mötespunkt för sympatisörer och nyfikna. Vad står S23M, S23X och S23K för? Står inget på deras sida. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Kan man beställa snus till tyskland? Mitt lager är slut snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Kan man beställa snus till tyskland? Mitt lager är slut snart. Klart. Vet att butiker i Holland importerar. (fast det är olagligt att sälja. Säljs under disk) Jag kan skicka några stockar till dig om du vill. =) Vad fasen gör du i tyskland? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 13 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2009 Klart. Vet att butiker i Holland importerar. (fast det är olagligt att sälja. Säljs under disk) Jag kan skicka några stockar till dig om du vill. =) Vad fasen gör du i tyskland? Det vore skitsnällt om du skickade en stock! Du kan få adressen i PM. Jag gömmer mig för polisen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 När man är döv, så hör man ingenting. När man är blind, ser man ingenting. När man är stum, kan man inte prata. Men vad heter det om man inte kan känna nån lukt eller lukta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 När man är döv, så hör man ingenting. När man är blind, ser man ingenting. När man är stum, kan man inte prata. Men vad heter det om man inte kan känna nån lukt eller lukta? http://sv.wikipedia.org/wiki/Anosmi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Måste man visa öronen/örat när man tar passfoto nu för tiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Måste man visa öronen/örat när man tar passfoto nu för tiden? Tror inte det, har för mig att jag inte behövde men jag kan som sagt ha fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Måste man visa öronen/örat när man tar passfoto nu för tiden? Jag tog nytt passfoto i somras och då behövde jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Nej det behöver du inte.. har du ofantligt fula öron? =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2009 Nej det behöver du inte.. har du ofantligt fula öron? =( Pixiegnom= Musse Pigg himself Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 Nej det behöver du inte.. har du ofantligt fula öron? =( Nej - men örontäckande hår. Tack för alla svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 (redigerad) En till fråga. Vet någon om man behöver ett pass för att åka till Tallinn? Eller räcker det med ett ID-kort med ens nationalitet skrivet på? Edit: Nenu...blev det ju dubbelpost. Redigerad 15 januari, 2009 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2009 En till fråga. Vet någon om man behöver ett pass för att åka till Tallinn? Eller räcker det med ett ID-kort med ens nationalitet skrivet på? Edit: Nenu...blev det ju dubbelpost. Båt/Flyg/Bil/Kajak? Om du ska flyga behöver du alltid pass, båt så är det inte alltid det behövs och kommer du med bil så är det oftast ganska öppna gränser, dvs. inget pass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Post 1337! Jag har länge undrat om det finns en "How it's made: Coca cola" eller någonting annat liknande som förklarar hur det görs. Har hört att det ska vara någon slags coladeg innan vatten blandas in. Vet inte om jag ska tro på det eller ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Vet någon om man behöver ett pass för att åka till Tallinn? Eller räcker det med ett ID-kort med ens nationalitet skrivet på? Åkte till Tallinn som finsk medborgare från Finland (Med en 'speedboat') - var tvungen att ha pass. Det var ifs 3~ år sedan, kanske det har ändrats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 Båt/Flyg/Bil/Kajak? Om du ska flyga behöver du alltid pass, båt så är det inte alltid det behövs och kommer du med bil så är det oftast ganska öppna gränser, dvs. inget pass. Det är båt som gäller. Tack för svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2009 (redigerad) Varför låstes "Bli förolämpad av posten ovanför"? Hade den för negativt inflytande på folk eller? Redigerad 16 januari, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts