Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Hej! Jag fick en sån här i julklapp av en vän http://www.happystore.se/index.php?page=pr...263&lang=sv

En rätt så fantastisk och cool grej som ska funka runt 500 ggr. Men nu till min fråga, vet någon här vad den innehåller? Vad är det för något som händer när man bryter den lilla metalbiten? Det ser coolt ut och den blir varm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl bara halva? Fick jag förra året, och tror det stod så i något brev jag fick härommånaden. :)

Jag har för mig att det bara är på sommarmånaderna man inte ska få fullt. Jag fick fullt ändå, för jag kunde betala för 999kr med kort, och jag hade inga pengar sedan tidigare. <:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket kostar sånna där vanilj cigaretter? Red Devils right?
Black Devil. Jag kan inte svara exakt på din fråga, dels för att jag aldrig köper det själv och för att jag har hört att det kostar olika i olika butiker på olika plaster. Men du får säkert ett paket om du har en femtiolapp i hand.

Jag frågade en kompis på msn, och den säger att ett paket kostar max 45 kronor.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något slog mig idag när jag rostade vitt bröd - hur funkar brödrostar? Jag menar, just det att de måste vara inkopplade till en strömkälla för att hållarna ska stanna nere när man drar ned handtaget, så finns det något elektriskt lås av något slag?

På en del brödrostar så finns det en timer, när du drar ner "knappen" slås en timer igång, när timern har gått ut säg 2 min, då drar den bort en spärr som sitter och håller bröden nere... Då slås även strömmen av...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Black Devil. Jag kan inte svara exakt på din fråga, dels för att jag aldrig köper det själv och för att jag har hört att det kostar olika i olika butiker på olika plaster. Men du får säkert ett paket om du har en femtiolapp i hand.

Jag frågade en kompis på msn, och den säger att ett paket kostar max 45 kronor.

Jag tror snarare att det kostar 49:- som max, precis som marlboro.

Har köpt ett par black devils en gång och är ganska säker på att det var det priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På en del brödrostar så finns det en timer, när du drar ner "knappen" slås en timer igång, när timern har gått ut säg 2 min, då drar den bort en spärr som sitter och håller bröden nere... Då slås även strömmen av...

Tack för snabbt svar, men jag tänkte snarare på just den funktionen att hållarna bara stannar nere om strömmen är ikopplad (när brödrosten inte är ikopplad kan man dra ned handtaget hur mycket som helst, hållarna kommer ändå ploppa upp direkt)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor