Troxie Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Vart tog drycken San Sao vägen?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Vart tog drycken San Sao vägen?! Det verkar som den tagit slut, men Portello smakar precis likadant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 De andra sinnena kanske förstärks om man "stänger av" ett annat? Det vet väl du och jag som har släckt ner alla lampor i replokalen innan man spelar? För mig blir all musik mycket bättre om jag lutar mig tillbaka och antingen blundar eller släcker ner helt i rummet så det blir kolsvart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 (redigerad) Vad är detta? kakor i lass till den som vet! Hittade denna "sak" i min säng!?! för någon månad sedan (inte orkat ladda upp bilden) och undrar vad det är. Det som påminner mig om något men kan inte sätta fingret på vad. Därför ber jag innerligt att NI vet svaret på denna underliga fråga. Stora omega Nej, men en böjd häftklammer är min gissning. Edit: Förstorade just bilden och såg tydligt att så inte var fallet.. Redigerad 2 december, 2008 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Vart tog drycken San Sao vägen?! Den försvann ju för flera år sedan. En riktigt sorglig dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 december, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Idag stod jag i vår mörka hall och öppnade ett brev. Det var inte igenslickat, utan hade en sådan där kllibbig limremsa som det var ihopsatt med. Jag upptäckte till min stora förvåning att det lyser ett svagt ultraviolett(?) sken när man öppnar ett sådant brev! Vet någon varför? Edit: "Ljuset" uppstår alltså när man separerar de två klibbiga ytorna från varandra. Om jag inte minns fel har det nåt med frigörning av energi att göra. De två ytorna är så hårt bundna till varandra att det krävs en stor kraft för att bryta den molekylära bindningen, och då frigörs energin i form av synligt ljus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Idag stod jag i vår mörka hall och öppnade ett brev. Det var inte igenslickat, utan hade en sådan där kllibbig limremsa som det var ihopsatt med. Jag upptäckte till min stora förvåning att det lyser ett svagt ultraviolett(?) sken när man öppnar ett sådant brev! Vet någon varför? Edit: "Ljuset" uppstår alltså när man separerar de två klibbiga ytorna från varandra. Är inte det statiskelektrisitet eller vad det heter? Har alltid jag trot när jag öppnar mina brev. Det är när man öppnar snabbt som det uppstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 (redigerad) Vad är egentligen förbjudet på skolfotografier? När min klass fotades för ett antal månader sedan ville jag göra en "corna" eller djävulstecknet som det kallas här i Sverige. Detta berodde inte på, vilket en hel del dumma svenska 50-talister verkar tro, att jag är satanist (vilket jag självfallet inte är), utan för att jag vill visa att jag gillar heavy metal. Detta fick jag inte för fotografen som nästan skällde ut mig när jag ville göra djävulstecknet. Nu är min fråga: Är det förbjudet att hålla upp pek och lillfingret på ett skolfotografi? Jag kan förstå om man inte får ta med sig luftvapen men djävulstecknet är väl inte så farligt? Det förknippas ju mer med rebelliska tonåringar än med djävulsdyrkare nu för tiden. Redigerad 5 december, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Vad är egentligen förbjudet på skolfotografier? När min klass fotades för ett antal månader sedan ville jag göra en "corna" eller djävulstecknet som det kallas här i Sverige. Detta berodde inte på, vilket en hel del dumma svenska 50-talister verkar tro, att jag är satanist (vilket jag självfallet inte är), utan för att jag vill visa att jag gillar heavy metal. Detta fick jag inte för fotografen som nästan skällde ut mig när jag ville göra djävulstecknet. Nu är min fråga: Är det förbjudet att hålla upp pek och lillfingret på ett skolfotografi? Jag kan förstå om man inte får ta med sig luftvapen men djävulstecknet är väl inte så farligt? Det förknippas ju mer med rebelliska tonåringar än med djävulsdyrkare nu för tiden. Det handlar om att folk inte fattar den riktiga innebörden med tecknet tyvärr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2008 Det är jävligt larvigt att göra tecken. "Ta av FerkurZ-mössan" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 De vill hålla skolfotot så korrekt och neutralt som möjligt, så att ingen t.ex. förälder kan klaga på det. Det handlar helt enkelt om att ta vara på sina kunder, så man inte blir stämd etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 (redigerad) Larvigt. Det är ok att en hel klass klär ut sig till pirater med plastsvärd,ör då är det ju "spex". Men att en enda person håller upp handen på ett speciellt sätt, det går inte för sig. Sverige. Trista förbuds-Sverige Kebab: Haha, nja du, när man gillar metal så känner man sig ball när man gör tecknet. Det är som att ha ett hemligt språk. Sen är det ju kul att provocera också Redigerad 6 december, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 Kopierade Hitler Chaplins mustasch? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 (redigerad) Stämmer det verkligen att cirkulations -reglerna är omvända i DK? Alltså, att de som är INNE i cirkulationen skall stanna för dem som skall IN i den...? Redigerad 6 december, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 Stämmer det verkligen att cirkulations -reglerna är omvända i DK? Alltså, att de som är INNE i cirkulationen skall stanna för dem som skall IN i den...? Ser inte ut som det på animationen i alla fall: http://da.wikipedia.org/wiki/Rundk%C3%B8rsel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 Kopierade Hitler Chaplins mustasch? Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 Om man ska på konsert (The Game)i Stockholm och lokalen heter Klubben. Är det Fryshuset man ska till då? Eller finns det något annat.. namnet är lite vilseledande. Och om det är Fryshuset man ska till - hur hittar man dit? Är det gångavstånd från centralstationen eller är det bäst att ta en taxi? (Jag är helt vilse när det gäller huvudstaden, det enda jag minns är att det finns en butik med serietidningar i Gamla Stan). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2008 Om man ska på konsert (The Game)i Stockholm och lokalen heter Klubben. Är det Fryshuset man ska till då? Eller finns det något annat.. namnet är lite vilseledande. Och om det är Fryshuset man ska till - hur hittar man dit? Är det gångavstånd från centralstationen eller är det bäst att ta en taxi? (Jag är helt vilse när det gäller huvudstaden, det enda jag minns är att det finns en butik med serietidningar i Gamla Stan). Mm jag tror det är på fryshuset han spelar. Kolla på en karta är ju ett hett tips: http://kartor.eniro.se/query?&mop=aq&a...stq=0&pis=0 Fryshuset ligger söder ut i stan intill hammarby sjöstad. Du kan åka t-bana till gullmarsplan och gå därifrån, alt åka en hållplats med tvärbanan också. Det är över hela södermalm från centralstation, så en bit är det. Fast det går ju att gå om man har lust med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2008 Mm jag tror det är på fryshuset han spelar. Kolla på en karta är ju ett hett tips: http://kartor.eniro.se/query?&mop=aq&a...stq=0&pis=0 Fryshuset ligger söder ut i stan intill hammarby sjöstad. Du kan åka t-bana till gullmarsplan och gå därifrån, alt åka en hållplats med tvärbanan också. Det är över hela södermalm från centralstation, så en bit är det. Fast det går ju att gå om man har lust med det. Okej, tack för hjälpen, Fryshuset nästa! I värsta fall tar jag väl en taxi, det skulle vara lite drygt att gå vilse eller nåt. Jag har alltid trott att Fryshuset är någon slags risig ungdomsgård btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 7 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2008 Nu hittar jag självklart inte trailern med musiken i, men trailern till Far Cry 2 som går på bio är det underbar musik i. Någon som vet vad det är för musik? Något man kan få tag på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts