Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

För att mellan trean och fyran är det ett stort hål av nothingness som inte täcks exakt. Det blir väldigt förvirrande, och dödar väldigt många "omgwtf"-moments i de första filmerna. Plus, det är ganska mycket man behöver veta från de äldre filmerna för att förstå de nyare filmerna (då karaktärerna presenteras som om man redan känner dem i de nyare filmerna).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att mellan trean och fyran är det ett stort hål av nothingness som inte täcks exakt. Det blir väldigt förvirrande, och dödar väldigt många "omgwtf"-moments i de första filmerna. Plus, det är ganska mycket man behöver veta från de äldre filmerna för att förstå de nyare filmerna (då karaktärerna presenteras som om man redan känner dem i de nyare filmerna).

Precis vad jag menade. Filmerna var ju trots allt menade att ses i den ordningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju sant. Rekommenderar också att du på något sätt får tag på The Force Unleashed, man får veta lite intressant fakta som inte tas upp i filmerna och så vitt jag vet, inte i böckerna heller. :rolleyes:

Det spelet är dock klassad som en "what if?", då de inte har gått ut med att The Force Unleashed är 100% canon. De har bara hintat, och The Big G.L. är fan inte och lita på längre med sina screwups på sistone.

EDIT: Vad du dock borde fixa är den animerade filmen, efter du sett klart på Episode 2. Då den animerade filmen täcker väldigt stor del vad som händer mellan episode 2 och 3.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att bygga upp några diskussioner, små och smärta svar fungerar perfekt.

UNGEFÄR - hur mycket kan man lära sig inom kemin/fysik utan att ha tillgång till läromedel och en lärare? Jag är medveten om att jag kan t.ex. lära mig oändligt mycket.. Men hur stor del täcker läroböcker osv?

Du går i skolan lille vän, varför kollar du bara inte i en lärobok?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du går i skolan lille vän, varför kollar du bara inte i en lärobok?

För att, jag kan nästan satsa en fot på att jag lär mig mer själv än på den där skolan. Den enda läraren som jag lärde mig något av har tjänsteledigt i ett år. Resten har jag luskat ut på egen hand.

Och jag har lärt mig att jag arbetar bäst som så. Därför jag frågar.

EDIT: Plus, de har inga kemiböcker inne atm. Elever har dem.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att bygga upp några diskussioner, små och smärta svar fungerar perfekt.

UNGEFÄR - hur mycket kan man lära sig inom kemin/fysik utan att ha tillgång till läromedel och en lärare? Jag är medveten om att jag kan t.ex. lära mig oändligt mycket.. Men hur stor del täcker läroböcker osv?

Man kan ju resonera det som så att att en lärobok måste innehålla resurser som möjliggör att kursens alla mål fylls. Så om du har en bok för Fysik A, är det troligt att du, om du jobbar hårt, uppfyller dessa mål. Detta är inget jag vet säkert, men det verkar rimligt. Med det i tankarna, kan man lära sig allt en kurs huserar, om man engagerar sig, ligger i, och gör sitt bästa för att förstå fysik, och inte bara lära sig F = ma. Mina två cent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor