Mordos Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 I vilken ordning ska man se Star Wars filmerna? IV V VI -> I II III Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clemenza Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 IV V VI -> I II III Varför inte börja från Episode 1? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Varför inte börja från Episode 1? Ja, det tänkte jag också på. Jobbigt att få två olika svar. Men jag kommer nog börja på första filmen som kom och sen gå "uppåt" till nyaste! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 För att mellan trean och fyran är det ett stort hål av nothingness som inte täcks exakt. Det blir väldigt förvirrande, och dödar väldigt många "omgwtf"-moments i de första filmerna. Plus, det är ganska mycket man behöver veta från de äldre filmerna för att förstå de nyare filmerna (då karaktärerna presenteras som om man redan känner dem i de nyare filmerna). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 För att mellan trean och fyran är det ett stort hål av nothingness som inte täcks exakt. Det blir väldigt förvirrande, och dödar väldigt många "omgwtf"-moments i de första filmerna. Plus, det är ganska mycket man behöver veta från de äldre filmerna för att förstå de nyare filmerna (då karaktärerna presenteras som om man redan känner dem i de nyare filmerna). Precis vad jag menade. Filmerna var ju trots allt menade att ses i den ordningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clemenza Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 Det är ju sant. Rekommenderar också att du på något sätt får tag på The Force Unleashed, man får veta lite intressant fakta som inte tas upp i filmerna och så vitt jag vet, inte i böckerna heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2008 (redigerad) Det är ju sant. Rekommenderar också att du på något sätt får tag på The Force Unleashed, man får veta lite intressant fakta som inte tas upp i filmerna och så vitt jag vet, inte i böckerna heller. Det spelet är dock klassad som en "what if?", då de inte har gått ut med att The Force Unleashed är 100% canon. De har bara hintat, och The Big G.L. är fan inte och lita på längre med sina screwups på sistone. EDIT: Vad du dock borde fixa är den animerade filmen, efter du sett klart på Episode 2. Då den animerade filmen täcker väldigt stor del vad som händer mellan episode 2 och 3. Redigerad 20 november, 2008 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Utan att bygga upp några diskussioner, små och smärta svar fungerar perfekt. UNGEFÄR - hur mycket kan man lära sig inom kemin/fysik utan att ha tillgång till läromedel och en lärare? Jag är medveten om att jag kan t.ex. lära mig oändligt mycket.. Men hur stor del täcker läroböcker osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Utan att bygga upp några diskussioner, små och smärta svar fungerar perfekt. UNGEFÄR - hur mycket kan man lära sig inom kemin/fysik utan att ha tillgång till läromedel och en lärare? Jag är medveten om att jag kan t.ex. lära mig oändligt mycket.. Men hur stor del täcker läroböcker osv? Du går i skolan lille vän, varför kollar du bara inte i en lärobok? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 (redigerad) Du går i skolan lille vän, varför kollar du bara inte i en lärobok? För att, jag kan nästan satsa en fot på att jag lär mig mer själv än på den där skolan. Den enda läraren som jag lärde mig något av har tjänsteledigt i ett år. Resten har jag luskat ut på egen hand. Och jag har lärt mig att jag arbetar bäst som så. Därför jag frågar. EDIT: Plus, de har inga kemiböcker inne atm. Elever har dem. Redigerad 21 november, 2008 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 21 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2008 Utan att bygga upp några diskussioner, små och smärta svar fungerar perfekt. UNGEFÄR - hur mycket kan man lära sig inom kemin/fysik utan att ha tillgång till läromedel och en lärare? Jag är medveten om att jag kan t.ex. lära mig oändligt mycket.. Men hur stor del täcker läroböcker osv? Man kan ju resonera det som så att att en lärobok måste innehålla resurser som möjliggör att kursens alla mål fylls. Så om du har en bok för Fysik A, är det troligt att du, om du jobbar hårt, uppfyller dessa mål. Detta är inget jag vet säkert, men det verkar rimligt. Med det i tankarna, kan man lära sig allt en kurs huserar, om man engagerar sig, ligger i, och gör sitt bästa för att förstå fysik, och inte bara lära sig F = ma. Mina två cent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Är det någon som vet bakrunden till ROFL-elefanten som Kebab brukar posta? Jag menar vad fan händer med elefanten?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Är det någon som vet bakrunden till ROFL-elefanten som Kebab brukar posta? Jag menar vad fan händer med elefanten?! Han rickrollade Mamma-elefant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Är det någon som vet bakrunden till ROFL-elefanten som Kebab brukar posta? Jag menar vad fan händer med elefanten?! Det skulle jag vilja veta också, det är ett vansinnigt udda motiv måste jag säga. Han rickrollade Mamma-elefant. Hahahahahahahaha. Så enkel, men så klockren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 november, 2008 Är det någon som vet bakrunden till ROFL-elefanten som Kebab brukar posta? Jag menar vad fan händer med elefanten?! Förmodligen rullar den sig i dyn, som många djur gör för att kyla ned sig och skärma av huden från onödigt solljus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Vad betyder egentligen "just cause"? Jag förknippar det alltid med revolutionärer och rebeller men vad betyder det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Vad betyder egentligen "just cause"? Jag förknippar det alltid med revolutionärer och rebeller men vad betyder det? Bara därför, rätt och slätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Bara därför, rätt och slätt Nja, det är inte "Just because". 'Just' betyder 'berättigad, befogad, rättfärdig', och 'cause' betyder 'orsak, skäl'. Så "Just cause" betyder i stort sett godtagbart skäl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 är det någon här som har någon aning om vart corleone härifrån forumet kan ha tagit vägen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 23 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2008 Vart kan man köpa torr-is i mindre förpackningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts