Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tror dock att mycket sitter kvar ifrån gamla TROMS-tråden att man inte 'vågar' göra en ny tråd för sin fråga, eftersom man då blev hänvisad till TROMS.

Man kan fråga i troms om ens fråga är värd en egen tråd om man är osäker.

Alltså, inte ställa frågan utan kanske bara fråga tex "är detta ämnet värt en egen tråd?"

typ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I skyltfönstret till en spel- och tobakaffär här i staden såg jag massor skyltar med texten "1 meter, 100kr/andel". Vad tusan menas?

:lol::(

GOOGLA FFS!

:D

Enligt release-standarden ska allt få plats på en DVD-skiva och extramaterial är en bonus, inte ett måste.

Det ger nödvändigtvis inte en förklaring varför det (nästintill) alltid är borttaget, men ändå. :(

The 2005 DVDR releasing standards: http://www.sbytes.info/NFOwb.php?id=tdrs2k5

Tack så mycket, nu förstår jag lite mer i alla fall. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man då inte bli lite strängare på det och typ.. ta bort inlägg som är värda en egen tråd, bara för att få lite fler diskussionstrådar på forumet? :lol:

Egentligen kan ju mods/admins som har rättigheter i Allmänt flytta inlägget ut ur tråden och ge den en egen tråd, men tror inte dom orkar det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan fråga i troms om ens fråga är värd en egen tråd om man är osäker.

Alltså, inte ställa frågan utan kanske bara fråga tex "är detta ämnet värt en egen tråd?"

typ

Man borde istället skapa en tråd för varenda fråga man har. Okej, inte frågor som bara kräver ett svar eller nummer eller liknande, men sådana frågor som man kan diskutera och ha fler än ett svar på. Just nu finns det verkligen ett tiotal frågor om inte mer i nya TROMS som skulle kunna ha en egen tråd, men som folk valt att ställa här istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att nya TROMS i stort sett är identisk med den gamla TROMS?

Tycker det funkar rätt bra, även om vissa grejer är lite fel ute (som Umb listade). Teknikregeln är ju där som en nolltoleransgrej för att det inte ska bli Datorhjälptråden 2, så det är lika bra att den får vara kvar. Den där DVD-frågan var ju tvärfel. Inte ett TROMS-skäl så långt ögat når.

Tror dock att mycket sitter kvar ifrån gamla TROMS-tråden att man inte 'vågar' göra en ny tråd för sin fråga, eftersom man då blev hänvisad till TROMS.

Förmodligen, men mycket är nog bara lathet. Jag tycker vi fått en del trådar som är rätt små men trevliga, och det tycker jag är mycket bättre än att se TROMS växa med två sidor per dag.

Egentligen kan ju mods/admins som har rättigheter i Allmänt flytta inlägget ut ur tråden och ge den en egen tråd, men tror inte dom orkar det :lol:

Well... Vi som bryr oss har inte rättigheterna, och de som har rättigheterna bryr sig inte :D Fast jag tycker det funkar hyfsat bra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur "bränner" speltillverkarna spelen till en skiva? Vissa spel är ju på 4.67GB, delar dom spelet på två DVD5 skivor då eller kör dom en DVD9 skiva?

En sak till; Vet någon hur dom gör när dom delar på ett spel för att få dem på två DVD5 skivor?

Dåligt formulerat men jag hoppas ni förstår!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur "bränner" speltillverkarna spelen till en skiva? Vissa spel är ju på 4.67GB, delar dom spelet på två DVD5 skivor då eller kör dom en DVD9 skiva?

En sak till; Vet någon hur dom gör när dom delar på ett spel för att få dem på två DVD5 skivor?

Dåligt formulerat men jag hoppas ni förstår!

Teknikfrågor, gör en tråd i Dator&Teknik-forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I vilken ordning ska man se Star Wars filmerna?

Är det bara att börja med filmen som kom först, och kolla framåt? Alltså, äldst till nyaste, eller ska man hålla på att krångla som med Hannibal filmerna?

Och nej, jag har inte sett Star Wars filmerna..

Enligt mig blir det nog bäst att se i den ordning de kom. Det kan ju krävas vissa "förkunskaper" av Star Wars-universumet i de nyare filmerna som man har fått i de tidigare filmerna (svårt att säga om det är så eller inte då jag redan hade sett 4-6 innan 1-3).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor