Renard Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 På engelska kan man säga metalhead, headbanger, hesher mm mm. Men vad kallar man någon som gillar heavy metal på svenska? Jag brukar säga metallare. Finns det något bättre? Metal fan låter så stelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Min syster har inhandlat filmen "The Incredible Hulk". Som jag har förstått det så är det en uppföljare till filmen "The Hulk" från 2003. Så jag undrar ifall jag kan se "The Incredible Hulk" utan att ha sett "The Hulk", eller kommer jag att fatta noll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Då jag inte varit med särskilt länge så undrar jag; Vem är/var Funnylin? Han har fått en del uppmärksamhet i nomineringstråden. En väldigt rolig moderator som blev inaktiv. Mer historia får någon old boy dra upp, jag är för ny för att minnas något annat. Jepp, humoristisk och egensinnig kille som var med nästan från start. Hade alltid roliga låskommentarer när han låste en tråd. Han startade de första rollspelen på sajten, inspirerade av maffian i gtaIII. Sen fixade Hultenius ett Rollspelsforum, som sedermera blev spamforumet och sedan papperskorgen. Också förknippas han med Cartman som han hade som avatar länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 I min åsikt var Funnylin vad Umberto är nu. Han gjorde bra saker för forumet, var trevlig och jävligt rolig.. men man hade hela tiden känslan av att han hade lite väl mycket fritid. No offence, Umb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Jepp, humoristisk och egensinnig kille som var med nästan från start. Hade alltid roliga låskommentarer när han låste en tråd. Han startade de första rollspelen på sajten, inspirerade av maffian i gtaIII. Sen fixade Hultenius ett Rollspelsforum, som sedermera blev spamforumet och sedan papperskorgen. Också förknippas han med Cartman som han hade som avatar länge. Själv förknippar jag honom med den där Draculaavataren (och de serier han var med i) och vad-nu-arbetskompisen-i-Family-Guy-heter. Barney? Anyway, han med banannäsa. Det var hans avatar bra länge, och dessutom nån konstig avatar med en person i astronautdräkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Jag förknippar honom med Lost. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 I min åsikt var Funnylin vad Umberto är nu. Han gjorde bra saker för forumet, var trevlig och jävligt rolig.. men man hade hela tiden känslan av att han hade lite väl mycket fritid. No offence, Umb. None taken, jämförelsen är mycket smickrande. Mycket fritid? Ptja, det kan väl stämma ibland men främst beror mitt engagemang på bristande självdisciplin - jag sitter här och skriver dumheter när jag egentligen borde göra annat, t.ex. plugga och sånt skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 (redigerad) None taken, jämförelsen är mycket smickrande. Mycket fritid? Ptja, det kan väl stämma ibland men främst beror mitt engagemang på bristande självdisciplin - jag sitter här och skriver dumheter när jag egentligen borde göra annat, t.ex. plugga och sånt skit. Been there, done that. Fast det gäller mest långa inlägg istället*. (Exempel: Mikrobiologiplugg). Eller, TBH skrev jag den listan UNDER tentan i punktform. Själva inlägget tog några timmar uppdelat på några dagar. * Förr iallafall, nu är det mest spel Redigerad 17 november, 2008 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Själv förknippar jag honom med den där Draculaavataren (och de serier han var med i) och vad-nu-arbetskompisen-i-Family-Guy-heter. Barney? Anyway, han med banannäsa. Det var hans avatar bra länge, och dessutom nån konstig avatar med en person i astronautdräkt. Beror väl antagligen på vilken forumgeneration man tillhör, Cartman hade han iaf länge i början. Jag var ju inte aktiv runt 2005 heller så missade kanske några av hans avatarer då. Kul hur folk har olika uppfattningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Om man kollar i en Atlas så ser man tex att området runt Perth (Australien) är öken, medan området runt Rio de Janeiro (Brasilien) är tropisk klimat/regnskog även fast dom ligger på samma breddgrad. Varför är det så? Borde det inte vara samma klimat eftersom dom ligger på samma breddgrad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Om man kollar i en Atlas så ser man tex att området runt Perth (Australien) är öken, medan området runt Rio de Janeiro (Brasilien) är tropisk klimat/regnskog även fast dom ligger på samma breddgrad. Varför är det så? Borde det inte vara samma klimat eftersom dom ligger på samma breddgrad? Vilken breddgrad ett område ligger på är inte det enda som avgör dess klimat. Till exempel ligger ju vi på samma breddgradd som Sibirien där det är betydligt kallare än hos oss, men vi värms upp av den Mexikanska Golfströmmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 (redigerad) Min syster har inhandlat filmen "The Incredible Hulk". Som jag har förstått det så är det en uppföljare till filmen "The Hulk" från 2003. Så jag undrar ifall jag kan se "The Incredible Hulk" utan att ha sett "The Hulk", eller kommer jag att fatta noll? Nej, det är lugnt. Vad jag har förstått så är det ingen uppföljare. The Hulk från 2003 är värdelös, den borde ingen se. Men den nya är fet! "The incredible Hulk är varken en remake av Ang Lees film eller en uppföljare. I stället försöker den på något märkligt sätt lägga sig mitt emellan." (http://www.vujer.com/filmer/the_incredible_hulk_2008/) Men det är lite bonus om du har sett Iron Man innan. Redigerad 17 november, 2008 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 I skyltfönstret till en spel- och tobakaffär här i staden såg jag massor skyltar med texten "1 meter, 100kr/andel". Vad tusan menas? + Varför tar de oftast bort extramaterialet i DVDR-releaser? Ska man ändå tanka 4+ GB så gör väl 100-200 mb, eller hur mycket plats det nu kan ta, så stor skillnad. Edit.. Är det här en teknikfråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Är det bara jag som tycker att nya TROMS i stort sett är identisk med den gamla TROMS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Är det bara jag som tycker att nya TROMS i stort sett är identisk med den gamla TROMS? Är det bara jag som tycker att du isåfall inte ska ta upp det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Är det bara jag som tycker att nya TROMS i stort sett är identisk med den gamla TROMS? GOOGLA FFS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 (redigerad) Är det bara jag som tycker att nya TROMS i stort sett är identisk med den gamla TROMS? Nopp, jag håller med! Är det bara jag som tycker att du isåfall inte ska ta upp det? Nopp, jag håller med! Edit: "Nopp", vilket fult ord. Redigerad 17 november, 2008 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Seconded. Varför tar de oftast bort extramaterialet i DVDR-releaser? Ska man ändå tanka 4+ GB så gör väl 100-200 mb, eller hur mycket plats det nu kan ta, så stor skillnad. Edit.. Är det här en teknikfråga? Enligt release-standarden ska allt få plats på en DVD-skiva och extramaterial är en bonus, inte ett måste. Det ger nödvändigtvis inte en förklaring varför det (nästintill) alltid är borttaget, men ändå. The 2005 DVDR releasing standards: http://www.sbytes.info/NFOwb.php?id=tdrs2k5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Är det bara jag som tycker att nya TROMS i stort sett är identisk med den gamla TROMS? Njae, det skulle jag inte säga. Folk glömmer iofs bort den ack så viktiga regel 4 (§4. ALLA teknikfrågor är bannlysta från TROMS v.2 och ska istället postas i Dator & Teknik-forumet.) och det är ibland lite för långvariga diskussioner i tråden men i övrigt tycker jag att den här fungerar bättre än den gamla. Snabbkollade de senaste 5 sidorna, icke-TROMS-frågor imo: Jag och mina sambos funderar på att köpa Rock Band / Guitar Hero World Tour. Frågan vi vill ha svar på är vilken av dessa två spel som är bäst? Någon som har testat båda och har ett förslag? >>>X-box-tråden Hur fan tar man bort en video man lagt upp på youtube? Den som söker skall finna: http://help.youtube.com/support/youtube/bi...amp;topic=10530 Teknikfråga. Ordbok på internet? Just-google-it-fråga. Vad menas med skyddat belopp? När jag skulle ta ut pengar från bankomaten så tryckte jag in koden, valde hur mycket pengat jag ville ta ut..men när kortet skulle komma ut fastnade det i "rännan" så det var omöjligt för mig att lirka ut det. Så bankomaten tog kortet. Nu när jag kollar min internetbank så dyker det här upp. Det har alltså dragits pengar från kontot utan att jag har fått några pengar. Kommer det här att återställas när jag får ett nytt kort? Eller hur funkar det egentligen? Lång fråga>>>Tråd. Har funderat lite på detta med tv-licens. Gäller det bara tv-apparater som har en inbyggd tv-mottagare? Alltså, om man plockar bort den så är det fritt fram? Eller funkar det inte så? Kanske bara är bäst att skaffa en lite större datorskärm. Gränsfall. Det finns iaf potential för en större tråd om tv-licens. Hej sitter med ett skol arbete om Ronnie Peterson och är det nån som vet vad pappan och mamman heter? För jag är ganska osäker på om pappan heter Bengt och sen vet ja inte vad mamman heter. Jag har googlat men hittar iallafall inte så mycke om hans pappa eller mamma. >>>Läxhjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Snabbkollade de senaste 5 sidorna, icke-TROMS-frågor imo: Tror dock att mycket sitter kvar ifrån gamla TROMS-tråden att man inte 'vågar' göra en ny tråd för sin fråga, eftersom man då blev hänvisad till TROMS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts