Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Allt handlar om att dämpa fallet under så lång tid som möjligt, uppnås bäst genom att kullerbytta men det kräver nog en del övning.

Jo, det är ju självklart. Hade bara hoppats på att man kunde... åtgärda det på något sätt, så fort man hoppar för högt och misslyckas med rullningen landar jag, trotts fallet, mitt benstrukturen där tårna börjar. Jobbigt som fan, men du har ju rätt... träning ger färdighet - trots det så måste det ju finnas skor som är bättre lämpade än andra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackotack

"Facial signals

Much dominance can be shown in the face, from disapproving frowns and pursed lips to sneers and snarls (sometimes disguised as smiles).

The eyes can be used to stare and hold the gaze for long period. They may also squint, preventing the other person seeing where you are looking. They may also look at anywhere but the other person, effectively saying that 'you are not even worth looking at'.

Faces can also look bored, amused or express other expressions that belittle the other person.

Dominant people often smile much less than submissive people. "

haha, ojdå får ändra på det..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det förbjudet att gå runt naken på stan? Blir det automatiskt ofredande?

Det faller antagligen under paragrafen förargelseväckande beteende.

brottsbalken 16 kap 16 § står:

"Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det faller antagligen under paragrafen förargelseväckande beteende.

brottsbalken 16 kap 16 § står:

"Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter."

Men om man bara känner för att lufta kulpåsen lite grann då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man bara känner för att lufta kulpåsen lite grann då?

Det är väl rätt subjektivt om någon anser att det är förargelseväckande beteende att gå runt och blotta könsorganet. Men antagligen skulle väl någon som ser en göra det om det är en stor stad man går runt i. Så det kanske inte är nakenheten i sig utan att någon annan stör sig på nakenheten som gör det olagligt. Eller nått. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På badstränder är det lagligt att vara naken sålänge inte någon ber dig att sätta på kläder och du vägrar men på stan faller sånt under ovan nämda paragraf.

Störande av allmän ordning, fan vad sjukt det låter.

Oj. Så man kan alltså leka fascist och tvinga en nakenbadare att ta på badbyxan eller bikinin... Antar att det inte gäller på ett nakenbad, men sjukt är ordet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl rätt subjektivt om någon anser att det är förargelseväckande beteende att gå runt och blotta könsorganet. Men antagligen skulle väl någon som ser en göra det om det är en stor stad man går runt i. Så det kanske inte är nakenheten i sig utan att någon annan stör sig på nakenheten som gör det olagligt. Eller nått. ^_^

Låt då säga att nån går ut och spelar improvisationsmusik på fem instrument samtidigt, och han kan inget av dem själv utan gör det bara för att jäklas. Låt säga att jag blir grymt fascinerad av hans musik, jag spelar in den och använder den senare till att skapa en helt ny musikstil som jag senare släpper på skiva och får miljoner dollar av. Kan jag fortfarande anmäla honom för förargelseväckande beteende eftersom han gjorde det för att jävlas, bara det att det gav motsatt effekt på mig?

:)

Btw.

011

013! WIN!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor