Jazz Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Allt handlar om att dämpa fallet under så lång tid som möjligt, uppnås bäst genom att kullerbytta men det kräver nog en del övning. Jo, det är ju självklart. Hade bara hoppats på att man kunde... åtgärda det på något sätt, så fort man hoppar för högt och misslyckas med rullningen landar jag, trotts fallet, mitt benstrukturen där tårna börjar. Jobbigt som fan, men du har ju rätt... träning ger färdighet - trots det så måste det ju finnas skor som är bättre lämpade än andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 (redigerad) Det finns ju skor med stötdämpande gel. Asics gör sådana tror jag. Redigerad 13 november, 2008 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Jag har alltid velat ha en bra sida som handlar om kroppspråk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Jag har alltid velat ha en bra sida som handlar om kroppspråk... http://changingminds.org/techniques/body/body_language.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Är det förbjudet att gå runt naken på stan? Blir det automatiskt ofredande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 Är det förbjudet att gå runt naken på stan? Blir det automatiskt ofredande? Jag vet inte, men det måste ju bero på om man ofredar någon. Det finns alltid en målsägare i domstolen, right? På t.ex. Pridefestivalen lär ju ingen klaga =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 14 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2008 http://changingminds.org/techniques/body/body_language.htm Tackotack "Facial signals Much dominance can be shown in the face, from disapproving frowns and pursed lips to sneers and snarls (sometimes disguised as smiles). The eyes can be used to stare and hold the gaze for long period. They may also squint, preventing the other person seeing where you are looking. They may also look at anywhere but the other person, effectively saying that 'you are not even worth looking at'. Faces can also look bored, amused or express other expressions that belittle the other person. Dominant people often smile much less than submissive people. " haha, ojdå får ändra på det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Är det förbjudet att gå runt naken på stan? Blir det automatiskt ofredande? Det faller antagligen under paragrafen förargelseväckande beteende. brottsbalken 16 kap 16 § står: "Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Det faller antagligen under paragrafen förargelseväckande beteende. brottsbalken 16 kap 16 § står: "Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter." Men om man bara känner för att lufta kulpåsen lite grann då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Men om man bara känner för att lufta kulpåsen lite grann då? Det är väl rätt subjektivt om någon anser att det är förargelseväckande beteende att gå runt och blotta könsorganet. Men antagligen skulle väl någon som ser en göra det om det är en stor stad man går runt i. Så det kanske inte är nakenheten i sig utan att någon annan stör sig på nakenheten som gör det olagligt. Eller nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 På badstränder är det lagligt att vara naken sålänge inte någon ber dig att sätta på kläder och du vägrar men på stan faller sånt under ovan nämda paragraf. Störande av allmän ordning, fan vad sjukt det låter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 På badstränder är det lagligt att vara naken sålänge inte någon ber dig att sätta på kläder och du vägrar men på stan faller sånt under ovan nämda paragraf. Störande av allmän ordning, fan vad sjukt det låter. Oj. Så man kan alltså leka fascist och tvinga en nakenbadare att ta på badbyxan eller bikinin... Antar att det inte gäller på ett nakenbad, men sjukt är ordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Dumförklara mig gärna, men varför i hela fridens namn kallar man stockholmare för 08'or? Har det bara någonting med basketlaget att göra, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Dumförklara mig gärna, men varför i hela fridens namn kallar man stockholmare för 08'or? Har det bara någonting med basketlaget att göra, eller? Riktnummer 08. Vi Östersundare, vi är 063'or vi. Nah, vet inte riktigt. :hmm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Riktnummer 08. Vi Östersundare, vi är 063'or vi. Nah, vet inte riktigt. :hmm: Jo det är därför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2008 Riktnummer 08. Vi Östersundare, vi är 063'or vi. Nah, vet inte riktigt. :hmm: 036 hörrö, 036! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 november, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Det är väl rätt subjektivt om någon anser att det är förargelseväckande beteende att gå runt och blotta könsorganet. Men antagligen skulle väl någon som ser en göra det om det är en stor stad man går runt i. Så det kanske inte är nakenheten i sig utan att någon annan stör sig på nakenheten som gör det olagligt. Eller nått. Låt då säga att nån går ut och spelar improvisationsmusik på fem instrument samtidigt, och han kan inget av dem själv utan gör det bara för att jäklas. Låt säga att jag blir grymt fascinerad av hans musik, jag spelar in den och använder den senare till att skapa en helt ny musikstil som jag senare släpper på skiva och får miljoner dollar av. Kan jag fortfarande anmäla honom för förargelseväckande beteende eftersom han gjorde det för att jävlas, bara det att det gav motsatt effekt på mig? Btw. 011 013! WIN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 (redigerad) 013! WIN! Seconded. Varför tar de oftast bort extramaterialet i DVDR-releaser? Ska man ändå tanka 4+ GB så gör väl 100-200 mb, eller hur mycket plats det nu kan ta, så stor skillnad. Edit.. Är det här en teknikfråga? Redigerad 16 november, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Då jag inte varit med särskilt länge så undrar jag; Vem är/var Funnylin? Han har fått en del uppmärksamhet i nomineringstråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 17 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2008 Då jag inte varit med särskilt länge så undrar jag; Vem är/var Funnylin? Han har fått en del uppmärksamhet i nomineringstråden. En väldigt rolig moderator som blev inaktiv. Mer historia får någon old boy dra upp, jag är för ny för att minnas något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts