Kebab Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Finns det något sätt att betala över nätet med elekton-kort? Eller fungerar det bara i -vissa- butiker och i bankomater? Är 98% säker att det inte går på något sätt, tyvärr. Eller, det skulle väl vara om du handlar med postförskott och betalar med elektronkortet när du hämtar ut paketet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 11 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2008 Finns det något sätt att betala över nätet med elekton-kort? Eller fungerar det bara i -vissa- butiker och i bankomater? Du kan betala på PayPal med Electron-kort. Det fungerar också i (nästan) alla butiker och bankomater. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Hej sitter med ett skol arbete om Ronnie Peterson och är det nån som vet vad pappan och mamman heter? För jag är ganska osäker på om pappan heter Bengt och sen vet ja inte vad mamman heter. Jag har googlat men hittar iallafall inte så mycke om hans pappa eller mamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Hej sitter med ett skol arbete om Ronnie Peterson och är det nån som vet vad pappan och mamman heter? För jag är ganska osäker på om pappan heter Bengt och sen vet ja inte vad mamman heter. Jag har googlat men hittar iallafall inte så mycke om hans pappa eller mamma. Hon heter May-Britt. http://www.ronniepeterson.se/subc/rb.html Ctrl + F: Bengt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Varför heter det jordsnurr? Eller varför säger folk sådant? Det jag menar är att ett jordsnurr är en dag, inte ett år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Varför heter det jordsnurr? Eller varför säger folk sådant? Det jag menar är att ett jordsnurr är en dag, inte ett år. Runt solen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2008 Varför heter det jordsnurr? Eller varför säger folk sådant? Det jag menar är att ett jordsnurr är en dag, inte ett år. Jorden roterar kring sin egen axel varje 24:e timme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Jorden roterar kring sin egen axel varje 24:e timme. Men begreppet 'jordsnurr' används som en synonym för år, därav frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Vem var/är Blaque? Allltså vet att det är en gammal medlem på forumet men eftersom jag inte har varit med här så jätta länge så får någon gärna berätta lite mer om honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Vem var/är Blaque? Allltså vet att det är en gammal medlem på forumet men eftersom jag inte har varit med här så jätta länge så får någon gärna berätta lite mer om honom. Han var Hultenius hjälpreda, hjälpte till med nyheter till gamla sajten och så var han forumets första och ett långt tag i början enda admin. Sjysst och rolig kille som jag minns det, och alla trodde han hette Blaque i efternamn, men han hade tagit namnet från tv-serien Rederiet. han hade även en egen GTA-sida som använde sig av GTa2-typsnittet. Sedan så förklarade han i ett långt innelägg att han inte hade så stort intresse längre och avsade sig sitt uppdrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Han var Hultenius hjälpreda, hjälpte till med nyheter till gamla sajten och så var han forumets första och ett långt tag i början enda admin. Sjysst och rolig kille som jag minns det, och alla trodde han hette Blaque i efternamn, men han hade tagit namnet från tv-serien Rederiet. han hade även en egen GTA-sida som använde sig av GTa2-typsnittet. Sedan så förklarade han i ett långt innelägg att han inte hade så stort intresse längre och avsade sig sitt uppdrag. haha, åh i början av forumstarten så kommer jag ihåg att jag fanboya som fan med han, jag var nå enormt skit jobbig. Fyfan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Han var Hultenius hjälpreda, hjälpte till med nyheter till gamla sajten och så var han forumets första och ett långt tag i början enda admin. Sjysst och rolig kille som jag minns det, och alla trodde han hette Blaque i efternamn, men han hade tagit namnet från tv-serien Rederiet. han hade även en egen GTA-sida som använde sig av GTa2-typsnittet. Sedan så förklarade han i ett långt innelägg att han inte hade så stort intresse längre och avsade sig sitt uppdrag. Haha, detta var coolt skrivet. En gammal medlem som var med på "the old days" som berättar för en nykomling vem den stora Blaque var. Som om han vore världens största legend...men det är han ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Har fett bra "egenskaper"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Har fett bra "egenskaper"? Wow - Jag försökte läsa den där meningen som att fett vore ett adjektiv, och förstod verkligen inte vad du menade. Men för att svara på din fråga - innan du ska bestämma om egenskaperna hos fett är bra eller dåliga måste vi konstatera att fett har egenskaper. Och är det en skoluppgift, eller är du bara nyfiken? En egenskap hos fett (ganska luddigt att bara säga 'fett', förresten - något speciellt fett, eller alla fetter?) är att det inte är vattenlösligt. En annan egenskap är att det är väldigt energirikt, och är bra för kroppen - i rekommenderade mängder, såklart. En tredje egenskap är att fetter i flytande form (då kallat oljor) har hög viskositet, och är bra när man t ex behöver smörja saker. Alrite? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Wow - Jag försökte läsa den där meningen som att fett vore ett adjektiv, och förstod verkligen inte vad du menade. Men för att svara på din fråga - innan du ska bestämma om egenskaperna hos fett är bra eller dåliga måste vi konstatera att fett har egenskaper. Och är det en skoluppgift, eller är du bara nyfiken? En egenskap hos fett (ganska luddigt att bara säga 'fett', förresten - något speciellt fett, eller alla fetter?) är att det inte är vattenlösligt. En annan egenskap är att det är väldigt energirikt, och är bra för kroppen - i rekommenderade mängder, såklart. En tredje egenskap är att fetter i flytande form (då kallat oljor) har hög viskositet, och är bra när man t ex behöver smörja saker. Alrite? Tack Lite nyfiken, och lite av en skoluppgift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Tack Lite nyfiken, och lite av en skoluppgift. Aight, coolt. Men du fattar vad egenskaper är nu, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Aight, coolt. Men du fattar vad egenskaper är nu, eller? Jepp. Förstod Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Finns det skor som är speciellt bra på att dämpa höga fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Finns det skor som är speciellt bra på att dämpa höga fall? Vill du utöva parkour med skorna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2008 Finns det skor som är speciellt bra på att dämpa höga fall? Allt handlar om att dämpa fallet under så lång tid som möjligt, uppnås bäst genom att kullerbytta men det kräver nog en del övning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts