Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Vad menas med skyddat belopp?

När jag skulle ta ut pengar från bankomaten så tryckte jag in koden, valde hur mycket pengat jag ville ta ut..men när kortet skulle komma ut fastnade det i "rännan" så det var omöjligt för mig att lirka ut det. Så bankomaten tog kortet.

Nu när jag kollar min internetbank så dyker det här upp. Det har alltså dragits pengar från kontot utan att jag har fått några pengar. Kommer det här att återställas när jag får ett nytt kort? Eller hur funkar det egentligen?

post-4374-1226239439_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menas med skyddat belopp?

När jag skulle ta ut pengar från bankomaten så tryckte jag in koden, valde hur mycket pengat jag ville ta ut..men när kortet skulle komma ut fastnade det i "rännan" så det var omöjligt för mig att lirka ut det. Så bankomaten tog kortet.

Nu när jag kollar min internetbank så dyker det här upp. Det har alltså dragits pengar från kontot utan att jag har fått några pengar. Kommer det här att återställas när jag får ett nytt kort? Eller hur funkar det egentligen?

Varför det fastnade vet jag inte men skyddat belopp betyder oftast att du har gjort en betalning i en affär men pengarna inte dragits från kortet än utan bara reserverats.

Boomer: För det första så räcker det med en licens per hushåll så du behöver inte oroa dig om dina föräldrar betalar. Men annars bör det också vara fritt fram ifall man plockar bort själva mottagaren.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funderat lite på detta med tv-licens. Gäller det bara tv-apparater som har en inbyggd tv-mottagare? Alltså, om man plockar bort den så är det fritt fram? Eller funkar det inte så? Kanske bara är bäst att skaffa en lite större datorskärm.

Äh, det är bara skaffa en tv och sedan blåneka när Radiotjänst kommer och knackar på :confused:

Har funderat lite på detta med tv-licens. Gäller det bara tv-apparater som har en inbyggd tv-mottagare? Alltså, om man plockar bort den så är det fritt fram? Eller funkar det inte så? Kanske bara är bäst att skaffa en lite större datorskärm.

Äh, det är bara skaffa en tv och sedan blåneka när Radiotjänst kommer och knackar på :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

alt. hänga en handduk över TVn och säga att det är en jättestor brödrost.

Alternativt dra igång en sådan där dvd som får TVn att se ut som ett akvarium, och ja.. säga att det är ett jättestort akvarium.

Eller en sådan dvd som visar en eld, och säga att du tränar att tutta eld på saker innan nyår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor