Saleen Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 För att beskriva det lite lättare än Boomer gjorde. USA har som du vet världens äldsta skrivna och ännu gällande grundlag. Den är från 1789 (läste nu på Wikipedia och enligt den är den från 1791?) och bygger på idéer om att till varje pris undvika det kungliga envälde som var regel i Europa vid den tiden. Man har alltså genom åren både komplotterat den grundlagen och ändrat dess innehåll genom så kallade amendments (tilägg) Åh fan.. Så de är kvar på 1700-talet? ------ Thanks for the info! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Åh fan.. Så de är kvar på 1700-talet? ------ Thanks for the info! Varsågod! Förstår dock inte vad du menade med frågan. Vad/Vilka är kvar på 1700-talet? Skulle du kunna omformulera dig lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Den går snabbare. Och! Är de röda går de ännu snabbare, varför tror ni ferraris är röda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Åh fan.. Så de är kvar på 1700-talet? ------ Thanks for the info! Nej, USA förde oss in i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Och! Är de röda går de ännu snabbare, varför tror ni ferraris är röda? Men vilken färg är snabbast? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Men vilken färg är snabbast? Det handlar inte om färg, det handlar om man har flames på sidan eller inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Och! Är de röda går de ännu snabbare, varför tror ni ferraris är röda? Men vilken färg är snabbast? Blå, eller röd med två vita ränder. Den går så fort så den måste visa att den går lika fort som linjerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 Men vilken färg är snabbast? http://images.google.com/images?um=1&h...G=Search+Images tycker den talar för sig själv.. Det handlar inte om färg, det handlar om man har flames på sidan eller inte! Flames är skit, sänker downforcen nå otroligt, suger åt sig luft/syre så innåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 6 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2008 (redigerad) Varsågod! Förstår dock inte vad du menade med frågan. Vad/Vilka är kvar på 1700-talet? Skulle du kunna omformulera dig lite Jag menade att följa något som har så starka negativa sidor och som skrevs för 200 år sedan är lite bakåtsträvande? Nej, USA förde oss in i framtiden. Mycket möjligt. Men inte med just "2nd amendment"? ---- Edit: Om det inte ändrats under tiden, vilket det inte gjort... eller? Redigerad 6 november, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 7 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2008 Jag menade att följa något som har så starka negativa sidor och som skrevs för 200 år sedan är lite bakåtsträvande? The bill of rights ger människor rättigheter och friheter som varje västerländskt är byggt på. För att nämna några: Uttrycksfrihet, religionsfrihet, rätt till en rättvis rättegång. Du hänger upp dig för mycket på det andra tillägget, som när det skrevs var till för att USA skulle ha en stark milis att försvara landet med vid eventuella stadskupper eller engelsk ockupation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 7 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2008 The bill of rights ger människor rättigheter och friheter som varje västerländskt är byggt på. För att nämna några: Uttrycksfrihet, religionsfrihet, rätt till en rättvis rättegång. Ja, men jag säger inte att de ska ändra allihop, bara se över den andra. Du hänger upp dig för mycket på det andra tillägget, som när det skrevs var till för att USA skulle ha en stark milis att försvara landet med vid eventuella stadskupper eller engelsk ockupation. Ja, men det var för 200 år sedan och frågan är om dem verkligen behöver den idag eller om den gör mer skada än nytta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 7 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2008 Ja, men det var för 200 år sedan och frågan är om dem verkligen behöver den idag eller om den gör mer skada än nytta? *Betnér röst* MEN DET VAR ÖVER 200 ÅR SEDAN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 Hur räknar man ut snitt hastigheten när man har sträcka och tid. För bil förståss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 (redigerad) Hur räknar man ut snitt hastigheten när man har sträcka och tid. För bil förståss. (sträckan du tillryggalagt) / (tiden det tog) Det är väldigt enkelt - om du vet att enheten för hastighet är "km/h", så ser du att det är "kilometer/timme", vilket är samma sak som (sträckan du tillryggalagt) / (tiden det tog) edit: formuleringsändring Redigerad 8 november, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 (sträckan du tillryggalagt) / (tiden det tog) Det är väldigt enkelt - om du vet att enheten för hastighet är "km/h", så ser du att det är "kilometer/timme", vilket är samma sak som (sträckan du tillryggalagt) / (tiden det tog) edit: formuleringsändring waaaaaaah? Min ursäkt är: jag gick upp nyss. men jag fattar inte..Trots googlande och värdelöst knappande i calc. Säg 4 mil på 20 min. Hur skulle det se ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 waaaaaaah? Min ursäkt är: jag gick upp nyss. men jag fattar inte..Trots googlande och värdelöst knappande i calc. Säg 4 mil på 20 min. Hur skulle det se ut? 40km på 1/3 timme. 40x3= 120km/h Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 (redigerad) 40km på 1/3 timme. 40x3= 120km/h aaah, man skulle göra om min till timmar... Var förmodligen det axel sa, utan att jag förstod. Tack så mycket, båda. Redigerad 8 november, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 Mina kompisar och jag undrade under gårdagen vad som egentligen var skillnaden mellan frukt och grönsaker. Finns det någon generell gräns eller är det en tolkningsfråga? Min teori är att alla grönsaker har varit gröna en gång i sin livstid Tex så finns det gröna tomater, gurkor, parika mf Googlade utan att hitta några direkta svar och vill inte ha en länk till frukt eller grönsaker på wikipedia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 Det finns bestämmningar för vad som klassas som frukt respektive grönskak (även bär, ört osv), ja. Just vilka dessa är vet jag inte men en sak jag vet är att bananen, som de flesta skulle säga är en frukt, skulle vara en grönsak i din teori. I själva verket är det en ört. Finns fler exempel på sådana saker (hallon är inte ett bär t.ex) men jag har varken minne eller ork till det så här tidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 8 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2008 En snabb googling gav mig det här. Det är väl ingen myt? När mitt batteri dör kan man hålla in startknappen i tio sekunder och sen' har du batteri i en halvtimma till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts