Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

MapleStory är inget browserspel, man laddar ner det och installerar det. Det är visserligen gratis (till en viss mån...), men det är ju fortfarande ett MMORPG. Populariteten på ett MMORPG bör enligt mig mätas i antalet spelare, så att kalla WoW för det största MMORPG:et känns ju lite förvirrande när dess spelarantal bara är en femtedel av MapleStorys...

Eh, har inte maplestory varit ett browser spel innan eller blandar ihopp de med nått liknande? oO

Har MapleStory aktivt 50mille spelare eller totalt 50 mille?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, har inte maplestory varit ett browser spel innan eller blandar ihopp de med nått liknande? oO

Har MapleStory aktivt 50mille spelare eller totalt 50 mille?

Du blandar ihop det med något liknande gissar jag på.

"MapleStory has a combined total of over 50 million subscriber accounts in all of its versions" står det på Wikipedia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du blandar ihop det med något liknande gissar jag på.

"MapleStory has a combined total of over 50 million subscriber accounts in all of its versions" står det på Wikipedia.

Skillnaden mellan WoW och Maple är att inte vem som helst kan regga sig. Man måste köpa spelet, och det är antagligen det dom kollar på, köpta spel. Hur många av dom 50 miljonerna tror du spelar aktivt och hur många tror du aldrig har loggat in på sitt acc..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kan man inte få uppehållstillstånd ifrån sin arbetsgivare i USA?

Mmm, man kan få ett tillfälligt arbetstillstånd som dock måste förnyas varje år och arbetsgivaren måste stödja ansökan.

edit: Om det finns ett överflöd av arbetskraft på den amerikanska marknaden i den yrkeskategori man arbetar i är risken stor att man får avslag på arbetstillståndet.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, kommer ni ihåg när en helt okänd medlem hade flest profile views. han hade typ 8 000 eller något sådant.

Men nu idag har vår egna Gizmo hela 26500 profile views!!

min fråga är då, hur fan kan detta hända? Hur kan han ha så många?

Han har på något sätt lyckats dyka upp på många sökmotorer gissar jag på. Han kommer rätt högt om man t e x söker på "hundar schäfrar" på Google.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som bestraffning fick de inte åka med på klassresan. Serves 'em right.

Åh, kan de göra så? Hoppas fler skolor börjar följa det exemplet!

Om ni inte hade förklarat så noga skulle det nog ha varit en rolig idé att skicka Vice. en "skriva-på-skärmen-penna". :naughty:

:sick:

Men vad tusan.. Jag hade ju quotat något som jag skulle svara på här, men det försvann. Återkommer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kom jag på. :)

Heter det datorsal eller datasal? Alltså, det är ju en sal med datorer i, men det är ju också en sal där man arbetar med data (som i "biologisal" eller så)..

Du arbetar ju med data när du är på svenskan, engelskan eller någon annanstans bara att det är i en annan form.

Jag tror det är "datorsal". Rätta mig om jag har fel! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går egentligen en sexscen till?

Funderat ganska länge på det nu.

I flera filmer är det scener som ser riktigt autentiska ut. Låt oss säga att tjejen sitter naken på en kille som ligger på rygg.

När de spelar in detta, har de underkläder på sig som sedan redigeras bort?

Kan visserligen förstå att "saken" inte ställer sig när det är folk som filmar och har sig, så det borde ju vara riskfritt. Men samtidigt kan man få erektion pga nervositet. Och då är risken att nått ploppar in där det inte hör hemma relativt hög.

Så, hur arrangeras det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går egentligen en sexscen till?

Funderat ganska länge på det nu.

I flera filmer är det scener som ser riktigt autentiska ut. Låt oss säga att tjejen sitter naken på en kille som ligger på rygg.

När de spelar in detta, har de underkläder på sig som sedan redigeras bort?

Kan visserligen förstå att "saken" inte ställer sig när det är folk som filmar och har sig, så det borde ju vara riskfritt. Men samtidigt kan man få erektion pga nervositet. Och då är risken att nått ploppar in där det inte hör hemma relativt hög.

Så, hur arrangeras det?

Tror det finns specialgjorda plagg för sådana scener, som bara täcker det nödvändigaste, men inte syns från sidan eller bakifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor