L_Voll Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 (redigerad) Extremt långsökt hypotes, om det är evolutionen du syftar på. Det föreligger knappast nåt selektionstryck över vilka som kan och vilka som inte kan klara av en blixt genom hjärtat - så ja, det handlar enbart om tur. Hm. Ny fråga: Hos vilda djur är selektionstrycket (dvs det man "måste vara bra/bäst på" för att överleva och fortplanta sig) oftast någon/några av faktorer som till exempel hur mycket mat man kan få tag i, vem som får mest avkomma och vem som klarar sig undan rovdjur. Det är tre faktorer som kommer sålla bort de mindre gynnade, så att evolutionen har sin gång. Vad är selektionstrycket för människan? Hur rik man är? Hur snygg man är? Hur känd man är? Vilken hälsa man har? Och förresten, selektionstryck som ger vaddå? Flest kids? Då borde det ju vara stekaren på dansgolvet som raggar brudar varje helg och slarvar med tramps? Folk som är väldigt måna om sin karriär försöker nog vänta med barn och planera in det vid rätt tid i livet. Kan tänka mig att de får lite mindre barn. Källa: Idiocrazy, såg den igår . Redigerad 20 oktober, 2008 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fiskaren Skrivet 20 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2008 Nu vet inte om jag enbart har sett anabola-genmanipulerade kastanjer, men nog f*n är de kastanjer minst dubbelt så stora som de ekollon jag har sett. Nej, det är hasselnötter jag tänker på. Ursäkta mig. Men ekollon (de med hatten) är väl ändå mycket mindre än en kastanj, även utan "skal"? Kastanjer i alla fall dom som jag har sett har varit större än ekollon så ja på den frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Varför tror folk att förintelsen inte inträffade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Varför tror folk att förintelsen inte inträffade? Så kan du ju inte säga, det är ju som att säga "Varför tror folk att jorden är platt?" eller "Varför tror folk att månlandningen inte har skett?". Definiera folk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Så kan du ju inte säga, det är ju som att säga "Varför tror folk att jorden är platt?" eller "Varför tror folk att månlandningen inte har skett?". Definiera folk... Förintelseförnekare menar han. Boomer: De intalar sig själv det för att rentvå nazismen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 (redigerad) Varför tror folk att förintelsen inte inträffade? Precis som med allt annat så tror man inte på något om man inte tycker att det finns bevis för det eller har blivit lurad att tro det. De som tror att förintelsen inte inträffat känner inte att det finns skäl nog att tro på den. Sen kan det i sig bero på att de just finner bevisen otillräckliga eller vill tro att den inte inträffat på grund av ideologiska skäl. Man behöver ju inte vara nazist för att ifrågasätta förintelsens vidd men det är ett ämne som är väldigt tabu i vårt samhälle och man blir mer eller mindre utpekad som nazist om man gör det. Redigerad 21 oktober, 2008 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 (redigerad) ' - bortah Redigerad 21 oktober, 2008 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Hah, men det är väl ganska självklart att förintelsen inträffade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Hah, men det är väl ganska självklart att förintelsen inträffade? Det kan man tycka. Det främsta man brukar diskutera är väl att det inte finns något krigstida tyskt dokument gällande någon förintelse och att rättegångarna med ögonvittnena skedde under tveksamma former. Men det är nog vanligare att dessa revisionister pratar om att hela händelsen är grovt överdriven i nutida forskning. Sen det gamla vanliga att det är vinnarna som skriver historien och att en neutral uppfattning om vad som hände inte går att få idag blablabal. Men att människan inte landade på månen år 1969 låter åtminstone mer trovärdig än den här konspirationsteorin som säger att förintelsen inte hände överhuvudtaget, och det säger väl allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Kanske lite irrelevant men jag har faktiskt träffat en herre som satt på koncentrationslägret i Auschwitz. Han föreläste på min skola om förhållandena där osv. osv. Ingen myttare heller, tatueringarna de satte på honom är bevis nog imo. Att förneka Förintelsen (varför skriver ingen med versaler?) är ungefär lika korkat som att tro på kreationism. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Kanske lite irrelevant men jag har faktiskt träffat en herre som satt på koncentrationslägret i Auschwitz. Han föreläste på min skola om förhållandena där osv. osv. Ingen myttare heller, tatueringarna de satte på honom är bevis nog imo. Att förneka Förintelsen (varför skriver ingen med versaler?) är ungefär lika korkat som att tro på kreationism. Menar du han Benny? Han var på vår skola och pratade också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Menar du han Benny? Han var på vår skola och pratade också. Benny Grünefeld, så hette han! http://www.sydostran.se/upload/förintelsen%203.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Benny Grünefeld, så hette han! Ah just det, hans tal var otroligt intressant att lyssna på kommer jag ihåg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Benny Grünefeld, så hette han! http://www.sydostran.se/upload/förintelsen%203.jpg Just Benny pratade för oss också på min högstadieskola. Han är konspirationslederans skådespelarjude, tatueringen är fake. Judarna i Auswich var vanliga industriarbetare och gaskamrarna används som avlusning av madrasser. Lössen spred epidemi så massor av arbetare dog. Läs på Flashback så hittar du ganska många nynassar mfl som lägger ut sina argument. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 (redigerad) Vad är selektionstrycket för människan? Hur rik man är? Hur snygg man är? Hur känd man är? Vilken hälsa man har? Och förresten, selektionstryck som ger vaddå? Flest kids? Då borde det ju vara stekaren på dansgolvet som raggar brudar varje helg och slarvar med tramps? Kontakter Redigerad 21 oktober, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Just Benny pratade för oss också på min högstadieskola. Han är konspirationslederans skådespelarjude, tatueringen är fake. Judarna i Auswich var vanliga industriarbetare och gaskamrarna används som avlusning av madrasser. Lössen spred epidemi så massor av arbetare dog. Läs på Flashback så hittar du ganska många nynassar mfl som lägger ut sina argument. Pfff. I don't believe you. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Just Benny pratade för oss också på min högstadieskola. Han är konspirationslederans skådespelarjude, tatueringen är fake. Judarna i Auswich var vanliga industriarbetare och gaskamrarna används som avlusning av madrasser. Lössen spred epidemi så massor av arbetare dog. Läs på Flashback så hittar du ganska många nynassar mfl som lägger ut sina argument. Du säger det, va. Hittade bara några få rader om Benny och då citerades bara hans bok i ett annat sammanhang. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Du säger det, va. Hittade bara några få rader om Benny och då citerades bara hans bok i ett annat sammanhang. Att jag hade Benny stämmer men jag skämtade naturligtvis om att han var fejk och att förintelsen är en konspiration. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2008 Var kan man köpa små pappkartonger? Jag skulle behöva ett par stycken med innermått på ungefär 12x8x6 men det enda jag hittar är små kartonger som rymmer en enstaka CD-skiva eller liknande. Det får inte vara för dyrt heller, jag behöver 10 stycken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2008 Benny var på min högstadieskola också. Under tiden han föreläste började några tjejer längst bak, som var kände för att vara bråkiga, stökiga och fjortis att skratta. Har inte ord för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts