Vice. Skrivet 19 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2012 Vad händer? http://www.exet.nu/a/sites/default/files/styles/large/public/field/image/spoon1.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2012 När vi är ändå inne på en hundfråga kan jag även passa på att ställa denna fråga. Kan en hund förstå ett annat språk syftar på om hundar som är födda i Sverige kan dem förstå till exempel Engelska? Sa nåt på engelska till våran hund han verkade fatta det. Eftersom jag ser massa hundgrupper som har hand om hemlösa/gatuhundar i Rumänien o söker nya ägare till en del hundar som dem har tagit hand om med vaccin mat vatten värme ja allt. O har sett många hundar har blivit bokade från detta hund läger o undrar har dem lätt att förstå nytt språk eller kan dem språket man pratar tex om hunden flyttas från Rumänien till Sverige. Om fallet är inte så hur lyckas dem då förstå Svenska eller det främmande språket för dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 19 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2012 Vad händer? (bild) Det stänker vatten överallt, skulle jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2012 När vi är ändå inne på en hundfråga kan jag även passa på att ställa denna fråga. Kan en hund förstå ett annat språk syftar på om hundar som är födda i Sverige kan dem förstå till exempel Engelska? Sa nåt på engelska till våran hund han verkade fatta det. SIT! Nä, hundar förstår inga språk alls, egentligen. Dom lär sig kommandon (kom, sitt, ligg, fot, osv) fast ägaren kan associera ihop olika kommandon med olika ord. Tänk dig att du får en ny granne som är lite annorlunda. Hans hund har hela tiden fått lära sig att när din granne säger "sitt" så ska han ligga ner. Hundar förstår vad vi lär dom, inte så mycket mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 19 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2012 Vad händer? http://www.exet.nu/a/sites/default/files/styles/large/public/field/image/spoon1.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2012 (redigerad) Vad händer? Det där är ett gammalt 4Chan-meme. Folk låtsades att skeden exploderar och att man kunde skada sig rejält för att skrämma/trolla andra. I verkligheten händer ingenting - tänk på när en smed sänker ner betydligt mycket varmare stål i vatten... Redigerad 19 juni, 2012 av Siana 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2012 SIT! Nä, hundar förstår inga språk alls, egentligen. Dom lär sig kommandon (kom, sitt, ligg, fot, osv) fast ägaren kan associera ihop olika kommandon med olika ord. Tänk dig att du får en ny granne som är lite annorlunda. Hans hund har hela tiden fått lära sig att när din granne säger "sitt" så ska han ligga ner. Hundar förstår vad vi lär dom, inte så mycket mer. AH då förstår jag är det samma sak när man ropar bara på hundens namn utan att visa nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 19 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2012 När vi är ändå inne på en hundfråga kan jag även passa på att ställa denna fråga. Kan en hund förstå ett annat språk syftar på om hundar som är födda i Sverige kan dem förstå till exempel Engelska? Sa nåt på engelska till våran hund han verkade fatta det. Eftersom jag ser massa hundgrupper som har hand om hemlösa/gatuhundar i Rumänien o söker nya ägare till en del hundar som dem har tagit hand om med vaccin mat vatten värme ja allt. O har sett många hundar har blivit bokade från detta hund läger o undrar har dem lätt att förstå nytt språk eller kan dem språket man pratar tex om hunden flyttas från Rumänien till Sverige. Om fallet är inte så hur lyckas dem då förstå Svenska eller det främmande språket för dem? Seriöst... Förstår du alla språk i värden? Är hundar några superdjur som fattar alla språk och alla ord? Men även fast du inte kan ett språk kan du ju göra dig förstådd i det landet. Typ med olika gester. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2012 Sa nåt på engelska till våran hund han verkade fatta det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 20 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2012 Det känns som att "... men inte vågat fråga"-delen i den här nya versionen inte får vara med. Var inte det lite den större delen av förra tråden? Ni behöver ju inte dumförklara någon bara för att den är dummare än er. "Fråga mycket, så får du veta mycket"! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2012 Det känns som att "... men inte vågat fråga"-delen i den här nya versionen inte får vara med. Var inte det lite den större delen av förra tråden? Ni behöver ju inte dumförklara någon bara för att den är dummare än er. "Fråga mycket, så får du veta mycket"! I slutändan av förra tråden hade folk liksom slut på frågor de inte vågat fråga. Sitter någon fortfarande på en är det väl bara att fråga, de blir inte dumförklarade bara för att trådtiteln är förkortad... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 juni, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2012 Varför är det så snordyrt att åka taxi i Sverige? Åker man runt i Europa kostar flera kilometer bara en knapp hundralapp och i USA är det inte dyrt heller, vad jag vet. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 21 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2012 (redigerad) Aftonbladet Plus annonserar följande: Tipsrundan du inte kan fuska på Google- och Wikipediasäkrat - perfekt till midsommaraftons lekar Ladda ner och skriv ut här. Vad är det för typ av frågor?! Redigerad 21 juni, 2012 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2012 Aftonbladet Plus annonserar följande: Tipsrundan du inte kan fuska på Google- och Wikipediasäkrat - perfekt till midsommaraftons lekar Ladda ner och skriv ut här. Vad är det för typ av frågor?! Eftersom jag inte gått på tipspromenad sedan typ mellanstadiet slog det mig först nu hur otroligt mycket smartphones har pajat dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2012 Aftonbladet Plus annonserar följande: Tipsrundan du inte kan fuska på Google- och Wikipediasäkrat - perfekt till midsommaraftons lekar Ladda ner och skriv ut här. Vad är det för typ av frågor?! Säkert personliga frågor. "Vem badade näck förra sommaren efter en slirig natt? 1. Mormor Malin X. Farbror Fritz 2. Tonåringen Tony" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 24 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2012 Varför vill inte Billy Talent spela white sparrows live för?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2012 Invecklad fråga/or, men ska försöka strukturera upp den/dem. Att man "skall" skrika -MARCO, -POLO när man hoppar/befinner sig/simmar i en pool. 1) vart kommer det ifrån? Trodde det kom från uncharted, men såg en film för ett tag sedan där de sa samma sak. 2) vad är "reglerna"? När skall man ropa MARCO, när man hoppar i eller när man simmar i poolen? 3)i vilka filmer/spel/klipp finns det här fenomenet med? Skulle vilja studera det lite närmare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 24 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2012 Invecklad fråga/or, men ska försöka strukturera upp den/dem. Att man "skall" skrika -MARCO, -POLO när man hoppar/befinner sig/simmar i en pool. 1) vart kommer det ifrån? Trodde det kom från uncharted, men såg en film för ett tag sedan där de sa samma sak. 2) vad är "reglerna"? När skall man ropa MARCO, när man hoppar i eller när man simmar i poolen? 3)i vilka filmer/spel/klipp finns det här fenomenet med? Skulle vilja studera det lite närmare. Som blindbock fast i vatten, typ. Min länk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2012 Vilken forumit var det som fotade flygplan stup i kvarten? Vilken forumit var det som sände Ronneby radio? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2012 Vilken forumit var det som fotade flygplan stup i kvarten? Vilken forumit var det som sände Ronneby radio? 1. aikjonas, tror jag 2. eliizar 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts